• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-04-23 06:50:04 följande:
    Men vad roligt! Stort GRATTIS massa kramar
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • sydney

Är det någon i tråden som har gått på Carlanderska med distansklinik på hemorten. Vad har ni i så fall betalat? Blir det billigare om man köper trepack också? Vi kommer antagligen bara besöka CA 2 ggr, för äggplock och återföring.

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-23 08:03:23 följande:
    Är det någon i tråden som har gått på Carlanderska med distansklinik på hemorten. Vad har ni i så fall betalat? Blir det billigare om man köper trepack också? Vi kommer antagligen bara besöka CA 2 ggr, för äggplock och återföring.
    Tror de som gjort på distans betalar runt 23000:- kr totalt för en behandling. 3 PACK Kan du bara köpa om du gör allt på CA, då kostar det 60000:-
  • mulan
    AnnikaMa skrev 2010-04-22 22:26:10 följande:
    Hej,Ny på tråden.Happiness: Vi är på vår första ivf och de såg bara 3 ägg på båda ultraljuden under stimuleringen. Det var inte ens någon diskussion om att de inte skulle plocka ut dem. När vi väl kom till utplockningsdagen hade ett försvunnit och det var bara två kvar. De fick dock fram två fina ägg från dessa två varav ett blev befruktat och delade sig perfekt. Eftersom det var så få ägg bestämdes det direkt att det skulle bli insättning av dem två dagar senare och inte fem dagar. Det blev ju inga ägg kvar till frysen men vi fick ju ett perfekt embryo. Jag tycker att Carlanderska har en väldigt klok syn jämfört med många andra som jag hört talas om. Kvalitén är betydligt viktigare än kvantitet. Jag tror att så länge äggblåsorna är lagom stora så kommer de att plocka ut dem.Är nu på RD 6. Har haft andra komplikationer efter insättning som kan ha stört embryots delning så nu håller vi tummarna att det är en kämpe där inne.
    Välkommen till tråden och grattis till ruvningen . Håller tummarna!
    Tror inte heller att dom sätter tillbaka ägg som de själva inte tror på. Det skulle ju dessutom minska andelen graviditeter i deras statistik.

Och vår plussare här nedan ↓ ↓ ↓ är ett levande exempel på att man kan bli gravid trots få ägg
    Mirakelbarn skrev 2010-04-23 06:50:04 följande:
    GRATTIS HÄR OXÅ VÄNNEN!!!!!! Nu måste vi ha en massa gravidfikor sen när jag oxå plussar
    sydney skrev 2010-04-23 08:03:23 följande:
    Jag gör distansbehandling. I höstas betalade vi för ett färskförsök 17.000 till CA och 5.000 till didstansgyn.
    Vid frysförsök betalar vi 8.000 till CA och inget till distansgyn.
    Prishöjning på iaf FET kommer snart. Tror det skulle bli 9.000.
    Hur det är med färskförsök vet jag inte.
    Priset som du betalar till din distansgyn kan säkert skilja.
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • sydney

Tack för uppgifter om priser. Får fråga min distansgyn vad de tar. När jag har gjort utredning så har det varit 260 kr för besök och snart är jag uppe i frikort. Men det gäller kanske inte när det VUL för IVF?
    Om det "bara" kostar 23 000 kr så skiljer det inte så mycket mot att betala för 3 pack och då kan man ju betala för ett i taget och hoppas att 1 (eller 2) försök räcker.

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-04-23 10:09:22 följande:
    Tack för uppgifter om priser. Får fråga min distansgyn vad de tar. När jag har gjort utredning så har det varit 260 kr för besök och snart är jag uppe i frikort. Men det gäller kanske inte när det VUL för IVF?Om det "bara" kostar 23 000 kr så skiljer det inte så mycket mot att betala för 3 pack och då kan man ju betala för ett i taget och hoppas att 1 (eller 2) försök räcker.
    Nä det gäller inte på frikortet, tyvärr.... annars hade det varit bra
  • mulan

Inför FET gäller frikortet. Iaf hos min gyn

.≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-04-23 10:17:43 följande:
    Inför FET gäller frikortet. Iaf hos min gyn
    Det är ju bra
  • Resande
    Annika- glömde ju gratulera dig till ruvning! Håller tummen för plus.
    Mirakelbarn- ett stort grattis till det efterlängtade plusset!!
  • ceropegia

AnnikaMa: Välkommen hit! :) Du ligger 2 ruvardagar före mig! Håller tummarna! Härligt att det gick så bra trots få blåsor!

Mirakelbarn: STORT GRATTIS! Underbart! :)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19