• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • ceropegia

En fråga till er som lyckats nu på sistone... En lite "intim" sådan..*hoppas det är okej*

När ni pluppat in era vagitorier... Har ni kännt någon skillnad på hur det kännts.."där inne"... Nu efter ca 1 vecka så tycker jag det känns helt igensvullet..typ svårare att få in dem... Får ju naturligtvis genast upp förhoppningarna om att det skulle kunna betyda graviditet.. Nån som kännt liknande?

Sen undrar jag när man kan "tjuvtesta" med ett korrekt resultat.. Jag har naturligtvis fått ett testdatum..men är ju såå nyfiken.. Borde det inte gå iaf 1-2 dagar innan det datumet? *vill veta nuu helst..*

• Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-22 16:21:27 följande:
    Hur gör jag då?? jag bor bara två mil från GBG.
    Letar upp en privat gyn som samarbetar med CA, tror det står på deras hemsida vilka det är, kolla där. www.fertilitetscentrum.se
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:43:17 följande:
    En fråga till er som lyckats nu på sistone... En lite "intim" sådan..*hoppas det är okej* När ni pluppat in era vagitorier... Har ni kännt någon skillnad på hur det kännts.."där inne"... Nu efter ca 1 vecka så tycker jag det känns helt igensvullet..typ svårare att få in dem... Får ju naturligtvis genast upp förhoppningarna om att det skulle kunna betyda graviditet.. Nån som kännt liknande? Sen undrar jag när man kan "tjuvtesta" med ett korrekt resultat.. Jag har naturligtvis fått ett testdatum..men är ju såå nyfiken.. Borde det inte gå iaf 1-2 dagar innan det datumet? *vill veta nuu helst..*
    Jag plussade RD 8 med 3 dagars embryo och det var på em och inte med morgonurin. Så med blasto så borde man ju kunna kolla lite tidigare. Har hört dem som plussat RD 5 och 6 med blasto
  • Happiness
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:39:07 följande:
    Happiness: Man betalar alltid innan äggplocket. Sen får man tillbaka hälften av pengarna om äggplocket inte ger nått.. Förstår att du tycker det känns jobbigt om det är så att ni måste betala 15.000:- om det EV inte dkulle bli några användbara ägg..men tänk ändå på vad mkt tid och resurser de lägger ner..kan inte vara gratis att driva en IVF-klinik..men jag förstår helt klart vad du menar..men livet är tyvärr inte helt rättvist..
    Haha ja ok då är det väl så då....suck surt sa räven. men jag kommer göra det ändå. vet du om dom liksom på förhand kan se eller mäta om man har chans att få många äggblåsor ( hoppas det är så det heter) Eller är det en chansning?
  • Happiness
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:39:07 följande:
    Happiness: Man betalar alltid innan äggplocket. Sen får man tillbaka hälften av pengarna om äggplocket inte ger nått.. Förstår att du tycker det känns jobbigt om det är så att ni måste betala 15.000:- om det EV inte dkulle bli några användbara ägg..men tänk ändå på vad mkt tid och resurser de lägger ner..kan inte vara gratis att driva en IVF-klinik..men jag förstår helt klart vad du menar..men livet är tyvärr inte helt rättvist..
    Formulerade mig lite dumt. Jag menar om man blir stimulerad gör dom då ett ultraljud innan dom gör ett ÄP för att se så det finns något att ta?
  • ceropegia

Happiness: Hur kommer det sig att du skall välja distansgyn? 2 mil är väl ingenting! Jag tror jag bor minst 2 mil bort jag med..tar typ 20-25 min att köra dit..och dom kan ju verkligen sin sak!

Vädur: Tack! Tror inte jag kan hålla mig till nästa fre ;)

• mulan
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:43:17 följande:
    En fråga till er som lyckats nu på sistone... En lite "intim" sådan..*hoppas det är okej*När ni pluppat in era vagitorier... Har ni kännt någon skillnad på hur det kännts.."där inne"... Nu efter ca 1 vecka så tycker jag det känns helt igensvullet..typ svårare att få in dem... Får ju naturligtvis genast upp förhoppningarna om att det skulle kunna betyda graviditet.. Nån som kännt liknande?Sen undrar jag när man kan "tjuvtesta" med ett korrekt resultat.. Jag har naturligtvis fått ett testdatum..men är ju såå nyfiken.. Borde det inte gå iaf 1-2 dagar innan det datumet? *vill veta nuu helst..*
    Du kan testa före men bli inte för besviken om det är minus. Plusset kan komma senare. På baksidan av CB:s test kan du läsa om hur stor chansen är över ett korrekt testresultat
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • Fylgja
    Happiness skrev 2010-04-22 17:04:58 följande:
    Formulerade mig lite dumt. Jag menar om man blir stimulerad gör dom då ett ultraljud innan dom gör ett ÄP för att se så det finns något att ta?
    Ja de kollar dig med jämna mellanrum. ÄP görs inte om inte äggblåsorna utvecklats tillräckligt. Däremot går det ju inte att garantera att blåsorna innehåller ägg, eller att äggen blir befruktade osv osv.

Nånstans tycker ändå jag det är rimligt att de tar betalt för arbetet de gör, oavsett om det leder till ett ET.
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-04-22 17:05:35 följande:
    Happiness: Hur kommer det sig att du skall välja distansgyn? 2 mil är väl ingenting! Jag tror jag bor minst 2 mil bort jag med..tar typ 20-25 min att köra dit..och dom kan ju verkligen sin sak! Vädur: Tack! Tror inte jag kan hålla mig till nästa fre ;)
    Det var jag som föreslog det för prisets skull, så kan det ju bli 7000 billigare om man gör kontrollerna på distans. Bara ett förslag om man tycker det är dyrt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19