• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-04-27 21:34:03 följande:
    Grattis Mulan! Helt underbart med ettttttt +++++++++++++++! Funderar skarpt  på att byta från ivf kliniken till CA man  hör bara positiva saker ! Ringer nog imorgon och bokar tid direkt! Annikama: Jag har hört samma sak och har själv kört den korta metoden de första två gångerna men det blir nog den långa nästa gång för möjlighet till fler ägg.
    Carlanderska är kanon Bra statistik och jättebra läkare  
    Kan varmt rekommendera dem
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-04-27 21:34:03 följande:
    Grattis Mulan! Helt underbart med ettttttt +++++++++++++++!Funderar skarpt  på att byta från ivf kliniken till CA man  hör bara positiva saker ! Ringer nog imorgon och bokar tid direkt!Annikama: Jag har hört samma sak och har själv kört den korta metoden de första två gångerna men det blir nog den långa nästa gång för möjlighet till fler ägg.
    Tack så mycket vännen!!!!

Du kommer inte bli besviken på CA
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • Finns ingen ledig signatur

Grattis Mulan till ditt pluss.

Är det inte så att du bara använder blyförkläde om du är gravid?

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-27 21:36:20 följande:
    Grattis Mulan till ditt pluss.Är det inte så att du bara använder blyförkläde om du är gravid?
    Inte tillräckligt. Inte ens med dubbla som jag föreslog.

Tack!!!
  • mulan
    Avgipsad och avstiftat. De drog ut mina 3 stift utan bedövning. Ca 4 cm långa och kanske 2,5 mm grova {#lang_emotions_yell}. Men det gjorde faktiskt inte speciellt ont. Jag röntade inte. De var inget snack om saken när jag sa att jag var gravid *pust*. Så nu får vi hoppas att handen ligger i rätt läge. Ömsar skinn till tusen . Läkaren sa att jag kan nog lyfta en kaffekopp, men det gick inte alls. Kunde knappt rubba den . Så jäkla svag har jag blivit i handleden. I morgon ska jag till arbetsterapeuten och börja träna. Gör ju för sjutton ont när jag provar. Jag blev sjukskriven heltid hela Maj oxå. Skönt nu i början av graviditeten 
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-04-28 13:16:49 följande:
    Avgipsad och avstiftat. De drog ut mina 3 stift utan bedövning. Ca 4 cm långa och kanske 2,5 mm grova . Men det gjorde faktiskt inte speciellt ont. Jag röntade inte. De var inget snack om saken när jag sa att jag var gravid *pust*. Så nu får vi hoppas att handen ligger i rätt läge. Ömsar skinn till tusen . Läkaren sa att jag kan nog lyfta en kaffekopp, men det gick inte alls. Kunde knappt rubba den . Så jäkla svag har jag blivit i handleden. I morgon ska jag till arbetsterapeuten och börja träna. Gör ju för sjutton ont när jag provar. Jag blev sjukskriven heltid hela Maj oxå. Skönt nu i början av graviditeten 
    Skönt med gott om tid att hämta igen handen! Och bra planerat nu i början som du säger...
    Själv är jag hemma och VABar med nästan friskt barn. Det är också en lyx. Klipper till sömnadsprojekt så saxen glöder mellan legobyggena. Och bävar för kvällen.
    Är det noga att man tar sprutorna på exakt samma tid? gonal-F är det jag skall ta...
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-04-28 15:46:08 följande:
    Jag har försökt ta dem ganska så exakt, ställt mobil på alarm kl 22. 
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-04-28 15:46:08 följande:
    Skönt med gott om tid att hämta igen handen! Och bra planerat nu i början som du säger... Själv är jag hemma och VABar med nästan friskt barn. Det är också en lyx. Klipper till sömnadsprojekt så saxen glöder mellan legobyggena. Och bävar för kvällen. Är det noga att man tar sprutorna på exakt samma tid? gonal-F är det jag skall ta...
    Ja inget ont som inte för något gott med sig

Grattis till sprutstarten . Har alltid sprutat gonal-f. Kanonsmidigt och känns knappt. Kan svida lite ibland om man träffar en nerv. Jag ställde oxå mobilen på alarm när det var dax för sprutor och även sen för vagiatorerna.
    Lycka till!!!!
  • calcaneus

Ja, vagiatoerer tar man väl ungefär hur ofta som helst? Då måste det ju bli mobillarm som gäller.

Tack, då vet jag.
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-04-28 16:57:00 följande:
    Ja, vagiatoerer tar man väl ungefär hur ofta som helst? Då måste det ju bli mobillarm som gäller. Tack, då vet jag.
    3 ggr om dagen. Fast dem har jag inte tagit så exakt.
    Man ska ta en på morgonen och en mellan 11-15 och sen en innan man går och lägger sig
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19