• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-28 18:26:11 följande:
    Inte jag heller. Jag har ju problem bara de ska ta ett cellprov på mig. Men jag berättade om min rädsla direkt när jag kom till CA och de tog mig verkligen på allvar och det ska inte göra ont att göra ett ÄP. Vill du så kan du få lugnande innan, sen får man även morfin och en bedövningsspruta i slidan. När vi har gjort ÄP i Linköping har man inte fått den sprutan innan men det gjorde stor skillnad kan jag säga. och sen är läkarna kanon duktiga på CA. Jag plockades ändå på hela 25 blåsor men det gick kanon. Men berätta hur du känner så kan du diskuterar alternativ med läkaren. Det kommer gå bra
    Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.{#lang_emotions_wink}
  • Fylgja
    mulan skrev 2010-04-27 10:15:58 följande:
    ME 2!!!!!!!!!!!!!!!! JAG HAR TESTAT !!!!!!!!!! Mirakelbarn: Nu kan vi ha gravidfika . Ska bli kul att förhoppningsvis får se våra magar växa ikapp med varandra  
    Men åh så roligt!!! Där ser man vad man missar när man inte kollar FL varje dag!
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen även i fortsättningen!
  • Fylgja
    Happiness skrev 2010-04-28 19:11:40 följande:
    Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.
    Bedövningssprutan kändes faktiskt inte särskilt mycket alls och du får morfin direkt när de börjar och sedan vid minsta antydan om att du har ont.

Jag är också smärtkänslig och lite räddhågsen, men det gick bra. Utan lugnande, men det tycker jag du ska be om ifall du är såpass orolig.
    Tänkte mycket på andningen, att fokusera på den och inte på eventuell smärta. Och det är ett snabbt ingrepp. Jag försökte tänka att det var en slags förberedelse för att föda barn - ska jag klara den smärtan måste jag klara denna typ {#lang_emotions_wink} Och det hjälpte att de förklarar vad de gör, jag fokuserade på mina fina små ägg och vad de kunde tänkas bli.

Sedan känns väl iofs narkos inte lockande heller tycker jag, man är ju groggy så länge och de gånger jag opererats har jag inte uppskattat uppvaket speciellt.
  • mulan
    Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.
    Alla är vi väl olika, men jag tillhör den gruppen som inte alls tycker att ÄP gör ont. Visst känns det men jag trodde det skulle vara mycket värre.

Då hade jag mer ont idag när de drog ut 3 st metallstift ur min handled som mätte ca 4cm x 2,5 mm (utan bedöning)
    Fylgja skrev 2010-04-28 19:34:20 följande:
    Men åh så roligt!!! Där ser man vad man missar när man inte kollar FL varje dag!Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen även i fortsättningen!
    Tack tack vännen!!!!! Ja här får man allt vara närvarande
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • Vädur 78
    jag var livrädd för sprutan, men fick en dos morfin innan de la den och då kändes det inte alls.
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • calcaneus

Jag har just tagit första dosen gonal F. Det gick ju jättebra! Jag är alldeles förvånad.

• Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-04-28 21:20:51 följande:
    Jag har just tagit första dosen gonal F. Det gick ju jättebra! Jag är alldeles förvånad.
    härligt att vara igång Gonal f är smidig
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-04-28 21:20:51 följande:
    Se där . Den nålen är ju så tunn. Grattis! Nu är du på G
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-28 20:44:22 följande:
    jag var livrädd för sprutan, men fick en dos morfin innan de la den och då kändes det inte alls.
    Vad bra! Var det "sprutmorfin" eller tablett? Du kände alltså inget av ÄP efter du fått "slidbedövningen". Haha vilket utryck!
  • L M

GRATTIS Mulan!!!! Underbart! Kram o Lycka till {#lang_emotions_heart}

Stolt mamma till Carl
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19