• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-04-28 16:57:00 följande:
    Ja, vagiatoerer tar man väl ungefär hur ofta som helst? Då måste det ju bli mobillarm som gäller. Tack, då vet jag.
    Oftast 3 gånger om dagen. Ett tips är att ta dom när du lägger dig på kvällen. Sen ställer du mobilen så den larmar ca 30 minuter innan du går upp på morgonen. Det allra bästa är att ligga eller halvligga i 30 minuter när du tagit dom. Glöm inte trosskydd. När de smälter blir det som stearin i trosorna och det går inte bort helt i tvätten.
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • smulanjag

hej hej! nu är våran utredning på CA över.., de hittade inga fel på gubben utan hans prov var jättebra!, inga direkta fel på mog heller , det enda är väl ( som jag misstänkt själv) att jag kanske inte har äl varje månad eller om den är svag eller nått.., för jag har kort lutealfas också.., ska iaf börja med pergotime nästa menscykel.., försöker att inte ha för stora förhoppningar, men jag skulle så gärna vilja att det räckte med det för att kunna bli gravid!!.., har träffat alla 3 läkarna på CA och den jag tycker allra bäst om är Torbjörn!, han gjorde spolningen och verkar himla snäll och lugn och lyssnar på vad man säger.., jag måste säga att jag blev lite förvirrad när vi hade Göran på sista samtalet för han är så snabb så jag missade nog att ställa lite frågor åså...

• Vädur 78
    smulanjag skrev 2010-04-28 17:12:26 följande:
    hej hej! nu är våran utredning på CA över.., de hittade inga fel på gubben utan hans prov var jättebra!, inga direkta fel på mog heller , det enda är väl ( som jag misstänkt själv) att jag kanske inte har äl varje månad eller om den är svag eller nått.., för jag har kort lutealfas också.., ska iaf börja med pergotime nästa menscykel.., försöker att inte ha för stora förhoppningar, men jag skulle så gärna vilja att det räckte med det för att kunna bli gravid!!.., har träffat alla 3 läkarna på CA och den jag tycker allra bäst om är Torbjörn!, han gjorde spolningen och verkar himla snäll och lugn och lyssnar på vad man säger.., jag måste säga att jag blev lite förvirrad när vi hade Göran på sista samtalet för han är så snabb så jag missade nog att ställa lite frågor åså...
    DÅ håller vi tummarna för att det går vägen med Pergotime
    Göran har varit kanon när vi träffat honom alla gånger utom en då var han hel snurrig så han kanske har sina dåliga dagar ibland........ men han fixad så jag blev gravid så han är BÄST ändå
    Torbjörn har jag inte träffat så mycket men det lilla så tycker jag jättebra om honom oxå
    Barnmorskorna är ju oxå helt underbara!
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • sushikatten

Hej Alla igen! Tack för alla uppmuntrande svar. Hann tyvärr inte ringa idag men gör det absolut imorgon.  bRa tips med larm på mobilen. jag tog sprutorna ungefär samma tid men progesteronet 30 minuter innan man gick upp en mitt på dagen och en på kvällen när man gick och la sig.

• mulan
    Happiness skrev 2010-04-28 18:14:55 följande:
    Har kommer jag med minafrågor . Nu gällder ÄP. Kan man bli sövd på CA?
    Ingen aning. Vet inte om jag läst att nån blivit det. Är du orolig för ÄP???
    .≈* Det blev ett plus *≈.
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-28 18:14:55 följande:
    Har kommer jag med minafrågor . Nu gällder ÄP. Kan man bli sövd på CA?
    Jag vet inte faktiskt. Är du orolig för ÄP?
    Kan bara säga att de är grymt duktiga på att göra ÄP på CA Tala om för dem att du är orolig så kommer de hjälpa dig på bästa sätt.
  • Happiness
    mulan skrev 2010-04-28 18:20:36 följande:
    Ingen aning. Vet inte om jag läst att nån blivit det. Är du orolig för ÄP???
    Ja mycket. Tål inte smärta så bra..
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-28 18:21:43 följande:
    Jag vet inte faktiskt. Är du orolig för ÄP? Kan bara säga att de är grymt duktiga på att göra ÄP på CA Tala om för dem att du är orolig så kommer de hjälpa dig på bästa sätt.
    verkligen rädd för smärtan eftersom jag vet bestämt att jag har låg smärttröskel. Hur tyckte ni andra att det var? Och vad får man för smärtlindring?
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-28 18:21:58 följande:
    Ja mycket. Tål inte smärta så bra..
    Inte jag heller. Jag har ju problem bara de ska ta ett cellprov på mig.
    Men jag berättade om min rädsla direkt när jag kom till CA och de tog mig verkligen på allvar och det ska inte göra ont att göra ett ÄP.
    Vill du så kan du få lugnande innan, sen får man även morfin och en bedövningsspruta i slidan. När vi har gjort ÄP i Linköping har man inte fått den sprutan innan men det gjorde stor skillnad kan jag säga. och sen är läkarna kanon duktiga på CA.
    Jag plockades ändå på hela 25 blåsor men det gick kanon.
    Men berätta hur du känner så kan du diskuterar alternativ med läkaren.
    Det kommer gå bra
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19