• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sushikatten

Vädur: jätte grattis till killen!

Kryddan: skit att det blir så! Beklagar!

Själv har jag börjat på kliniken och det kändes jätte bra och min man blev väldigt nöjd med besöket. Vi kommer att köra den korta metoden som jag har gjort innan. Så vill bara att mensen ska komma. Eller inte! Alltid lika nervöst att sätta igång igen. Man får så mycket tankar och oroar sig hela tiden. Ska det fästa? Är det någon som vet varför det inte fäster? Har det med slemhinnan att göra? Ska försöka tänka positivt denna gången. Sist på den andra kliniken tog de ut äggen för tid och endast två blev befruktade och inga till frysen.

Mulan: jag har även bloggat en del här och skrivit mina resultat! alltså ett bra alternativ till almanackan. Med dagens telefoner finns det alltid med.

• mulan
    sushikatten skrev 2010-05-08 10:46:33 följande:
    Vädur: jätte grattis till killen! Kryddan: skit att det blir så! Beklagar!Själv har jag börjat på kliniken och det kändes jätte bra och min man blev väldigt nöjd med besöket. Vi kommer att köra den korta metoden som jag har gjort innan. Så vill bara att mensen ska komma. Eller inte! Alltid lika nervöst att sätta igång igen. Man får så mycket tankar och oroar sig hela tiden. Ska det fästa? Är det någon som vet varför det inte fäster? Har det med slemhinnan att göra? Ska försöka tänka positivt denna gången. Sist på den andra kliniken tog de ut äggen för tid och endast två blev befruktade och inga till frysen. Mulan: jag har även bloggat en del här och skrivit mina resultat! alltså ett bra alternativ till almanackan. Med dagens telefoner finns det alltid med.  
    GRATTIS! Skönt att du får komma igång snart . Det är med någon slags skräckblandad förtjusning som man ger sig in i det

Anledningen till att det inte fäster kan nog vara flera. Jag vet egenligen inte. En kan vara att ägget helt enkelt inte varit tillräckligt liskraftig trots att det varit en tiopoängare från början.  Att den inte trivs i miljön i livmodern kanske? Eller som jag hade innan OP, Myom som var i vägen. För hård träning under ruvningen kan tydligen göra så att ägget inte fäster.

Jag har oxå bloggat och skrivit där samt ganska mycket i min pres, men det är almanackan som man har mest användning för. Betydligt enklare att räkna tex dagar som man sprayat/sprutat
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Happiness

Liten rapport från mig: Väntar på mens är på dag 24..vet ej hur lång cykeln är. Har känt dragningar och molvärk i livmoder och ljumskar. Brösten har spänt men jag tycker ändå att symtomen börjar klinga av. Ska ringa till CA så fort mensen kommer...HATAR denna väntan..KRAM!!

• mulan
    Happiness skrev 2010-05-08 11:57:39 följande:
    Liten rapport från mig: Väntar på mens är på dag 24..vet ej hur lång cykeln är. Har känt dragningar och molvärk i livmoder och ljumskar. Brösten har spänt men jag tycker ändå att symtomen börjar klinga av. Ska ringa till CA så fort mensen kommer...HATAR denna väntan..KRAM!!
    Spännande ! Var det långa eller korta metoden du skulle göra??
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-08 12:04:09 följande:
    Spännande ! Var det långa eller korta metoden du skulle göra??
    Korta metoden blev det. Kan inte så mycket om detta eftersom det är första gången, men eftersom läkaren rek. det så antar jag att det är den bästa metoden.
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-08 12:23:49 följande:
    Korta metoden blev det. Kan inte så mycket om detta eftersom det är första gången, men eftersom läkaren rek. det så antar jag att det är den bästa metoden.
    Med den korta metoden har man inte riktigt samma koll på kroppen.  Man kan styra det lite mer när man sprayar. Jag har gjort båda men gillar korta bäst. Det går ju så mycket snabbare . Jag fastnade dessutom i nedregleringen en gång med långa metoden och det höll på att bli äggdonation för oss. Så därför gör jag inte långa nån mer gång
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-05-08 10:46:33 följande:
    Vädur: jätte grattis till killen! Kryddan: skit att det blir så! Beklagar! Själv har jag börjat på kliniken och det kändes jätte bra och min man blev väldigt nöjd med besöket. Vi kommer att köra den korta metoden som jag har gjort innan. Så vill bara att mensen ska komma. Eller inte! Alltid lika nervöst att sätta igång igen. Man får så mycket tankar och oroar sig hela tiden. Ska det fästa? Är det någon som vet varför det inte fäster? Har det med slemhinnan att göra? Ska försöka tänka positivt denna gången. Sist på den andra kliniken tog de ut äggen för tid och endast två blev befruktade och inga till frysen. Mulan: jag har även bloggat en del här och skrivit mina resultat! alltså ett bra alternativ till almanackan. Med dagens telefoner finns det alltid med.  
    Tack
    Som de förklarade det när vi gick i Linköping så beror det ca 50% på livmodern och 50% på embryot om det ska fästa.
    Jag tror att ibland har man tur och det lyckas direkt eller ibland kan det ta lite längre tid men tror att orkar man kämpa på så tror jag oftast man lyckas förr eller senare
    Glittran skrev 2010-05-07 21:54:04 följande:
    Grattis Vädur! Njut nu ordentligt av din lille kille!
    Tack tack
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • sushikatten
    Vädur 78 skrev 2010-05-08 12:44:28 följande:
    Tack Som de förklarade det när vi gick i Linköping så beror det ca 50% på livmodern och 50% på embryot om det ska fästa. Jag tror att ibland har man tur och det lyckas direkt eller ibland kan det ta lite längre tid men tror att orkar man kämpa på så tror jag oftast man lyckas förr eller senare

Ja jag tror också att det till slut fäster det men sen har jag även missfallsrisken på grund av högålder. allting såg bra ut så jag får hålla tummarna. Bra AMH värde 1,2
    och äggreserven var ju också bra.

happiness: Ja har bara hört bra om den korta metoden och tror inte att det är någon större skillnad, förrutom det Mulan sa.

Mulan: Jag håller med att almanackan är mer överskådlig och kanske ska jag satsa på det denna gången och som du säger så kan man mer går tillbaks och kolla exakt.

• calcaneus

Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund {#lang_emotions_tongue_out}

Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-08 19:32:17 följande:
    Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund  Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
    Ja nålen till Äggmognadssprutan är grövre. Stor skillnad om man haft gonal-f.

Lycka till på måndag
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19