• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 18:08:25 följande:
    Det är väl gränsfall, beror på hur kroppen reagerat och så... Vore ju skittrist om det inte blev så.
    Ja med så många får man väldigt stora förhoppningar. Ibland slår de in, ibland blir man väldigt besviken. Nu får vi hoppas på party i provrören och senare en välfylld frys
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 18:08:25 följande:
    Det är väl gränsfall, beror på hur kroppen reagerat och så... Vore ju skittrist om det inte blev så.
    Tolkade ditt svar fel. Hoppas att ni hinner innan sommaren
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-05-10 18:25:13 följande:
    Tolkade ditt svar fel. Hoppas att ni hinner innan sommaren
    Tack! 
    De partajjar inte i provrören, de blir ihopkommenderade med pipetter, vi kör med ICSI. Stackars den labbtjejen som blir satt på att pilla in spermier i alla de äggen!
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-10 18:36:22 följande:
    Tack!  De partajjar inte i provrören, de blir ihopkommenderade med pipetter, vi kör med ICSI. Stackars den labbtjejen som blir satt på att pilla in spermier i alla de äggen!
    hahaha !! Ok .
  • Längtans Stina
    sydney skrev 2010-05-10 07:57:42 följande:
    Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen. Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.
    Sprayar sedan i onsdags. Suprecur smakar inte allt gott när den finner sin väg ner i svalget. Den är ej heller särskilt skön för näsan tycker jag.

Minns inte jätte mycket från våren 07, då vi gjorde vår dotter men usch så jag mår denna gången!
    - trött, trött, astrött
    - huvudvärk (alvedon hjälper som tur är!)
    - mardrömmar, flera nätter på raken, brrrrr
    - stel i nacke och axlar
    - hjärtklappning när jag lägger mig på kvällarna
    - såååå frusen

Mitt i detta så tror jag mig skönja en begynnande 2-års trots hos dotra min. Vältajmat!

Men ack vad det är värt det!
  • calcaneus

Längtans Stina: Vad jobbigt det låter! Jag är så tacksam att jag fick göra korta, tycker det verkar jobbigt med sprayandet. Dem måste ändå hjälpa att ha tösen som "lockbete"? Själv tycker jag att det tar udden av oron att vi redan har kisen (2½ och inte särskilt trotsig än)

• Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-10 17:47:49 följande:
    Ja, så var det avklarat. Själva plockandet gick bra, det var Torbjörn som skötte det, snabbt och effektivt. Det där morfin-aktiga man fick i armen snurrade verkligen till det i skallen! Skönt när det lade sig så jag kunde titta på UL-skärmen. Jag borde bli radiolog i ett nästa liv, tröttnar aldrig på att titta på sådant. De fick ut 22 ägg på 24 blåsor, och eftersom vi fick åka hem hittade de nog i alla fall lika många spermier. Trist bara att de vill att vi skall vänta en hel opåverkad cykel tills de sätter in  Jag vill ju fortsätta nu! Ganska öm i magen är jag, det blöder lite och jag har tagit alvedon en gång sedan vi kom hem, mest för säkerhets skull.
    Grattis till lyckat äggplock
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Längtans Stina
    calcaneus skrev 2010-05-10 21:43:24 följande:
    Längtans Stina: Vad jobbigt det låter! Jag är så tacksam att jag fick göra korta, tycker det verkar jobbigt med sprayandet. Dem måste ändå hjälpa att ha tösen som "lockbete"? Själv tycker jag att det tar udden av oron att vi redan har kisen (2½ och inte särskilt trotsig än)
    Visst tar det udden av pressen lite men å andra sidan har man ju redan en guldklimp som ska toppas! :)

I dag känns det bättre. Inte alls lika tung i huvudet. Nu ser jag fram emot 5 lediga dagar.

Vet du vad som avgör om man kör en kort eller en lång behandling?
  • calcaneus

Ledsen att jag bombar tråden, men jag måste ju prata av mig här, det är ju inte så många andra som är insatta i svängen (även om det är fler än man tror)

De ringde idag och sa att de har fått 17 normalt befruktade embryon som de nu odlar vidare. Det är ju helt sagolikt! Men hon som ringde förberedde mig på att det knappast blir något FET före sommaren. De har sista dag frö FET 30/6 och det hinner jag knappast till. Jag är såklart otålig men får väl hejda mig i alla fall.
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-11 18:37:03 följande:
    Ledsen att jag bombar tråden, men jag måste ju prata av mig här, det är ju inte så många andra som är insatta i svängen (även om det är fler än man tror) De ringde idag och sa att de har fått 17 normalt befruktade embryon som de nu odlar vidare. Det är ju helt sagolikt! Men hon som ringde förberedde mig på att det knappast blir något FET före sommaren. De har sista dag frö FET 30/6 och det hinner jag knappast till. Jag är såklart otålig men får väl hejda mig i alla fall.
    Åhhhh gösses vilket resultat . GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Då blir det med andra ord långtidsdling på äggen De gör att FET blir senare i cyklen. Vi 2 dagars odling får man tillbaka äggen 3 dagar efter ÄL. Vid långtidsodling får du tillbaka äggen 5-6 dagar efter ÄL. Räknade lite på dig och nä det ser inte ut som att du kommer hinna innan sommaren om du måste hoppa över en cykel. Surt

Hur mår du idag?? Uppsvälld??
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19