• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Mirakelbarn

Kryddan- såå ledsen för din skull, hoppas att ni orkar ta nya tag snart igen!

Vädur- Stort grattis här också, din kille var lika snabb som min så jag känner igen detta med att att han somnar när han ska äta. Jag hade precis samma problem men jag kämpade på och efter ca en vecka gick det bra. Tuff vecka men värt det i längden. Tips är att stimulera sugreflexen genom att massera sonens handflatan med din tumme när han äter och att vara lite taskig med våta servetter i pannan när han somnar till. 
    Min mage skvallrar redan om bebbe, det är tidigt och lite jobbigt när man tänkt dölja det länge ännu.
    Kram till alla
    Äntligen gravid!!
  • mulan

Det blir till att ta fram tunikorna . Men jag tycker inte att den hade vuxit så mycket.
    Min närmaste granne, dom som vi delar infart med, fick barn i måndags . Jag har inte sett att hon var gravid ens. En kompis berättade det för mig för nån månad sedan att dom skulle ha barn. När jag pratade med henne för kanske 2 veckor sedan tänkte jag att antingen har hon fått MF eller så är hon inte långt gången för gravidmage hade hon inte. Och nu är barnet fött

.?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Mirakelbarn
    mulan skrev 2010-05-06 19:22:15 följande:
    Det blir till att ta fram tunikorna . Men jag tycker inte att den hade vuxit så mycket. Min närmaste granne, dom som vi delar infart med, fick barn i måndags . Jag har inte sett att hon var gravid ens. En kompis berättade det för mig för nån månad sedan att dom skulle ha barn. När jag pratade med henne för kanske 2 veckor sedan tänkte jag att antingen har hon fått MF eller så är hon inte långt gången för gravidmage hade hon inte. Och nu är barnet fött
    Min mage som är platt i vanliga fall har växt en hel del så man kan ju knappast säga att det inte syns. Min kompis såg det direkt när vi träffades i går och då hade jag ändå inget tajt. Förra graviditeten syntes det kanske så här tydligt i v 9 men inte v 7, detta är alldeles för tidigt!!! Vi har fått berätta för svärföräldrarna idag pga olika anledningar och de blev glada och när de tittade på magen frågade de direkt om vi var säkra på att det inte är 2.
    Äntligen gravid!!
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-05-06 19:15:54 följande:
    Kryddan- såå ledsen för din skull, hoppas att ni orkar ta nya tag snart igen! Vädur- Stort grattis här också, din kille var lika snabb som min så jag känner igen detta med att att han somnar när han ska äta. Jag hade precis samma problem men jag kämpade på och efter ca en vecka gick det bra. Tuff vecka men värt det i längden. Tips är att stimulera sugreflexen genom att massera sonens handflatan med din tumme när han äter och att vara lite taskig med våta servetter i pannan när han somnar till.  Min mage skvallrar redan om bebbe, det är tidigt och lite jobbigt när man tänkt dölja det länge ännu. Kram till alla
    Ja det är inte lätt att amma honom och nu pumpar man ju ut och han får på flaska och känns inte som han har tålamod med att äta via bröstet Men det är bara och kämpa på och hoppas det ger sig den närmsta tiden. Kommer ju aldrig orka hålla på såhär sen när sambon går tillbaka till jobbet.
    De tipsade om att ta av kläderna på honom om han sov när vi skulle mata honom och då brukar han vakna till.
    I morgon kommer BB hemvård hit och väger honom
    Gick din ner mycket i vikt i början??? Hur stor var han och vilken vecka föddes han i??
    Kram kram
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    Mirakelbarn skrev 2010-05-06 19:30:43 följande:
    Min mage som är platt i vanliga fall har växt en hel del så man kan ju knappast säga att det inte syns. Min kompis såg det direkt när vi träffades i går och då hade jag ändå inget tajt. Förra graviditeten syntes det kanske så här tydligt i v 9 men inte v 7, detta är alldeles för tidigt!!! Vi har fått berätta för svärföräldrarna idag pga olika anledningar och de blev glada och när de tittade på magen frågade de direkt om vi var säkra på att det inte är 2.
    Ja det är ju jobbigt om det syns innan man vill gå ut med det och börjar man ändra klädstil totalt så fattar ju folk det oxå
    Har du ¨några symptom??
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Mirakelbarn
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 19:31:55 följande:
    Ja det är inte lätt att amma honom och nu pumpar man ju ut och han får på flaska och känns inte som han har tålamod med att äta via bröstet Men det är bara och kämpa på och hoppas det ger sig den närmsta tiden. Kommer ju aldrig orka hålla på såhär sen när sambon går tillbaka till jobbet. De tipsade om att ta av kläderna på honom om han sov när vi skulle mata honom och då brukar han vakna till. I morgon kommer BB hemvård hit och väger honom Gick din ner mycket i vikt i början??? Hur stor var han och vilken vecka föddes han i?? Kram kram
    Lilleman skulle ju komma den 27 maj men kom den 1 maj så det är ju nästan exakt som din lille. Han vägde 2895 och var 48 cm lång. Han gick ned till 2600 men sedan ökade han bra, han ligger fortfarande lite under på kurvan men han är också väldigt aktiv så att det finns nog ingen chans att han lägger på sig nåt hull, det hinner han liksom inte med
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 19:34:13 följande:
    Ja det är ju jobbigt om det syns innan man vill gå ut med det och börjar man ändra klädstil totalt så fattar ju folk det oxå Har du ¨några symptom??
    Jag har inte speciellt mycket symtom, lite svårt att sova mellan 03-04 på morgonen och det hade jag sist också annars lite lite illamående men det kan också vara inbillning eftersom det är på nätterna. Skönt att det inte är så mycket ännu då jag gärna vill se att det verkar vara ok i magen innan folk börjar undra. Jag är ju smal i vanliga fall så folk undrar nog ändå varför jag inte går i mina vanliga kläder, skyller dock på att jag slutat träna på gymmet o lagt på mig fett istället för muskler vilket också är sant
    Kram Kram
    Äntligen gravid!!
  • mulan

Mirakelbarn: Ja jag har ju bara sett dig med platt mage men tycker fortfarande att din mage är platt. Om man jämnför med min iaf

.?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Fylgja
    Turbon skrev 2010-05-05 21:27:21 följande:
    Som f d Carlanderskatös hoppar jag in här och tipsar om en akupunktör som Carlanderska tipsade mig om: Kinesiska Hälsokliniken, Karl Johansgatan 80, Göteborg, tel 144294 Jag har gått där vid två av försöken (varav ett blev vår store son) och jag tyckte absolut att det var värt att göra det. Det är kinesisk akupunktur och de ser till hela kroppen och vad som passar dig. Jag hade t ex en kall livmoder och skulle äta viss mat som man blev varm av och använda moxa, kinesisk rökelse, på vissa punkter på magen. Visst låter det flummigt (och rökelsen luktade jätteäckligt!) men jag resonerade som så att det kan ju inte ge sämre resultat och om det så bara ökar chansen med någon procent att bli gravid så är det absolut värt pengarna. Som ju i det stora hela inte är speciellt mycket. Tror jag betalade 400 - 500 kr per besök. Lycka till!
    Tack! Låter ju betryggande om Carlanderska rekommenderade dem.
    Vädur 78 skrev 2010-05-06 07:45:58 följande:
    gick oxå på akupunktur den gången vi lyckades, kinesisk även här i växjö. våran lille pojk kom till oss i söndags 2980 g och 49 cm lång, han hade lite bråttom och kom 25 dagar för tidigt!!!
    Grattis Vädur! Hoppas allt går bra framöver, de brukar ju trots allt lägga på sig ganska snabbt - och 3 kilo är ju helt ok!
    calcaneus skrev 2010-05-06 17:31:44 följande:
    Joho, överstimulerad var jag. Antagligen blir det bara ÄP (på måndag) och sedan insättning en annan cykel. Äggstockarna såg ut som... HÅL! Det var bara blåsor, nästan inget emellan, inte konstigt att jag börjar känna mig lite svullen om magen... Minst 15 i varje.  Jag skall inte få äggen att mogna med Ovitrelle som väl är vanligt (och som jag fick recept på först) utan med något som hette ungefär Suprafakt. När jag kollar FASS är det behandling på prostatacancer? Någon som vet något? Jag är lite besviken över att det blir ÄP på måndag, då skulle jag varit på kurs med kvällsaktivitet och annat skoj. Om det nu inte blir insättning direkt känns det liksom lite snopet, då kunde ju det hela väntat till nästa cykel... Äh, det reder sig... Kryddan: Synd, mitt deltagande! Vädur: Jättegrattis! (Fast det är smidigt med stort överjäst barn också, jag lovar!)
    Jag fick också Suprafakt pga överstimulering. Det hjälper till att få äggstockarna att lugna ner sig tydligen - men gör också att man inte kan göra ett återförande direkt. Men det spelar ju inte någon roll - är man överstimulerad återför de ju inte ändå. Trist för dig! Hoppas du mår lite bättre snart.
  • calcaneus

Skönt ändå att höra att det är fler som fått det! Tack för upplysningen!

Jag mår inte så dåligt, är mest sur för att jag inte påminde distansgyn om hur mina äggstockar såg ut första gången jag var hos honom och han sa att jag antagligen var lättstimulerad. Då hade han kanske inte givit mig standarddos och så hade det kanske inte blivit riktigt så många ägg. Jaja, som sagt. Det löser sig...
  • L M

Massor av GRATTIS till lillkillen Vadur!!!!

Styrkekramar till dig Kryddan. Hoppas ni orkar ta nya tag till hosten efter valbehovlig paus.
    Stolt mamma till Carl
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19