• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Happiness

Har gjort mätning av blåsor. Sprutdag 6. Har 7 blåsor, 8-14 millimeter. Börjar med Organ. idag. Endometriet var på 8 mm.

Har ingen aning om dessa siffror är bra eller dåliga...Vill gärna ha era synpunkter på siffrorna. Ska in på tisdag igen för mätning.

Hade GW för första gången han var suverän

• Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-15 13:45:28 följande:
    Har gjort mätning av blåsor. Sprutdag 6. Har 7 blåsor, 8-14 millimeter. Börjar med Organ. idag. Endometriet var på 8 mm.Har ingen aning om dessa siffror är bra eller dåliga...Vill gärna ha era synpunkter på siffrorna. Ska in på tisdag igen för mätning.Hade GW för första gången han var suverän
    Lagom med blåsor, brukar alltid bli några till. Blåsorna kommer nog växa till sig fint till tisdag.
    GW är kanon
    Milo♥ 20100502
  • ceropegia

Vädur: Skumt... Kan det vara sköldkörtelsproblemen? Konstigt att så många embryon faller bort.. Önskar att forskningen hade nått längre fram..så man iaf kunnde få ett svar..

• mulan
    calcaneus skrev 2010-05-15 12:28:24 följande:
    Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon. Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september.  Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka. Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
    Det är ju kanonresultat . GRATTIS!!!!!!!!!!!!!

Vi har oxå haft endel bortfall. Oavsett om vi gjort långa eller korta protokollet, lång eller korttidsodling så har vi fått 2 till frysen. Förutom en gång när vi fick avbryta för inget blev befruktat.
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • sushikatten

Calcaneus: Kanon resultat. Ja och man kan hoppas att ni hinner innan sommaren men blir det inte så har ni ändå massor i frysen. Underbart! Grattis!

Happiness skrev 2010-05-15 13:45:28 följande:
    Har gjort mätning av blåsor. Sprutdag 6. Har 7 blåsor, 8-14 millimeter. Börjar med Organ. idag. Endometriet var på 8 mm.Har ingen aning om dessa siffror är bra eller dåliga...Vill gärna ha era synpunkter på siffrorna. Ska in på tisdag igen för mätning.Hade GW för första gången han var suverän

Ja det verkar ju bra och det är så himla individuellt vad man anser vara ok. Det enda jag vet är att man strävar att blåsarna ska vara jämnstora. Och det verkar det vara. Det kommer för det mesta någon mer mot slutet. Huvudsaken är att de blir beftruktade och att de utvecklas väl. Tyvärr så är det så mycket som ska stämma. Forskningen går så mycket framåt.

kommer själv att sätta igång snart. Väntar bara in mensen som ska komma nästa vecka någongång. '

Ha en trevlig kväll ALLA

• calcaneus

Märklig känsla det där att vänta in mensen. Det har man ju inte gjort på ganska många år...

• mulan
    calcaneus skrev 2010-05-15 21:24:43 följande:
    Märklig känsla det där att vänta in mensen. Det har man ju inte gjort på ganska många år...
    Nä det är lustigt, man vill ha den men samtidigt inte
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-05-15 20:21:44 följande:
    Vädur: Skumt... Kan det vara sköldkörtelsproblemen? Konstigt att så många embryon faller bort.. Önskar att forskningen hade nått längre fram..så man iaf kunnde få ett svar..
    jag har oxå funderat på det om det inte har med sköldkörteln att göra....
    ja man vill ju veta vad det beror på....
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-05-15 22:31:53 följande:
    Vädur: Hoppas iaf att de kommer framåt med forskningen på detta område, om inte annat så för alla som kommer ha problem i framtiden.
    absolut{#lang_emotions_smile} Vi har ju dålig befruktnings % även att vi gör icsi och spermaprovet var ju jättebra så man undrar ju allt vad det beror på.
    Problemen lär ju inte minska,,,men hoppas forskningen går framåt
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19