• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • calcaneus

Tack för varningen, jag försöker förbereda mig. Men lite är det som om jag glider genom IVF-livet på en räkmacka så här långt så jag har lite svårt att dämpa mina förväntningar.

En risk så vitt jag förstår är att äggen skulle kunna vara dåligt mogna eftersom jag slutade med Gonal-F ett par dagar för tidigt för att inte göra överstimuleringen värre. Jag har ju ingen aning om ifall det påverkar delningen eller om det i så fall skulle visat sig redan vid befruktningen eller kanske redan vid ÄP. Jaja, den som lever får se, och till i morgon skall jag väl leva i alla fall?
  • Släggan

Hej Tjejer! Det har visst hänt en del på en månad! Calcaneus: Jösses amalia va många ägg.......Håller tummarna för flera fina blastocyster.
    Själv har jag landat i vår paus. Vi lever livet och har det gott, det gäller att ha lite annat att fokusera på. Kämpa på ni som är inne i snurren. kram

• Resande
    Caicaneus hur har det gått? Grattis till bra skörd i alla fall!! Det behöver ju inte "sluta illa", det är ju så himla olika från gång till gång. Vi fick ju ut 15 ägg, varav 14 befruktades och det blev 9 blastocyster (ett tillbaka och 8 till frysen). Hoppas du får måååånga till frysen och att väntan till FET inte blir för lång.
    Släggan- vad skönt att ni har det gott och lever livet.
    Happiness- hur har det gått för dig?
  • calcaneus

Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon.

Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september. 
    Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka.
    Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
  • ceropegia

Calcaneus: Härligt att det blev så många!! :)

Undra varför vi har så stort bortfall... Kanske därför vi inte lyckas själva..nått går fel i befruktningen och det blir tidigt missfall kanske.. Vem vet..

• Resande
    calcaneus skrev 2010-05-15 12:28:24 följande:
    Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon. Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september.  Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka. Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
    Grattis! Kanon resultat ju.
    Ceropegia- man kan ju analysera sig galen på varför det inte fungerar. Jag undrar också varför vi fick så många till frysen men att det sen inte fungerar med FET, men det kan ju vara så himla många anledningar...
  • ceropegia

Fiji: Jo, det är ju så... Jag verkar vara jättefertil när de väl petat in ett embryo...2 IVF har lett till 2 graviditeter..så det är nått vi inte klarar själva helt enkelt.. Trist att ni får så många fina embryon och att FET inte fungerar sedan :( Kroppen är komplicerad..

• Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-15 12:28:24 följande:
    Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon. Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september.  Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka. Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
    oj vilket resultat Grattis!!!
    Den gången jag inte kom till ET kom min mens mycket snabbare än när jag gjorde ET. Håller tummarna för att du hinner FET innan sommaren
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78
    ceropegia skrev 2010-05-15 12:42:22 följande:
    Calcaneus: Härligt att det blev så många!! :)Undra varför vi har så stort bortfall... Kanske därför vi inte lyckas själva..nått går fel i befruktningen och det blir tidigt missfall kanske.. Vem vet..
    Vi får ju oxå stort bortfall. har fått ut 12, 14, 22 och 22 ägg men endast fått 1 ägg med toppkvalité(milo) och en blastocyst till frysen och så måååånga ägg...
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19