• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Resande
    sydney skrev 2010-06-09 12:32:21 följande:
    Nu har jag fått tid för ÄP på måndag. Var på VUL idag igen, blåsorna växer fortfarande sakta (tycker jag). Hade 11 blåsor som han mätte och de flesta var runt 12-15 mm men 5 dagar kvar till ÄP så det händer väl lite tills dess...

vi ska vara där kl 07,.45 på måndag så vi får åka hemifrån ca 2 timmar före. Är det lätt att hitta till CA? Vi kommer söderifrån på E6... Ska bara hitta någon snäll vän som kan lämna dottern på dagis kl 06.30 så ska det nog gå bra.
    Det är superlätt att hitta! Det är skyltat vid Korsvägen, man svänger åt samma håll som Universeum är fast håll till höger upp för backen och inte rakt fram förbi Universeum. När ni kommit typ halvvägs upp för den rätt branta backen så ser ni en liten väg till vänster som är till Carlanderska. Man ser sjukhuset från vägen har jag för mig. Jag är kass på att förklara men det är lätt att se vad jag menar när ni väl är där. Lycka till på måndag!
  • sushikatten

Mirakelbarn:  Ja det är en skit jobbig period precis när det sker och ett tag framåt men människan är en överlevare. Hoppas allt löser sig!

Sydney: jag det är lätt att hitta tll CA och precis som det har sagts vid korsvägen håller du till höger och kör mot mölndal men håll som sagt till höger för du ska upp precis efter korsvägen till höger upp för en backe och det är skyltat. Calanderska men inte så jätte synligt.  När du ser järnportarna kör du upp där och högst upp finns parkeringar på området. kliniken ligger längst in och rakt fram. Lycka till!;) De tar väl hand om ER. Grymt goda mackor efteråt.

lycklig vill ha mer. Håller tummarna att det ska lyckas med upptiningen.  

• mulan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-09 08:39:25 följande:
    Åh vad bra. Blev lite orolig att jag kanske missatt något. Hade VUL förra veckan och ska på FET i morgon om min blasto klarar upptiningen.
    Lycka till i morgon . 9 av 10 eskimåer på CA klarar upptiningen. De är väldigt bra siffror
    sydney skrev 2010-06-09 12:32:21 följande:
    Nu har jag fått tid för ÄP på måndag. Var på VUL idag igen, blåsorna växer fortfarande sakta (tycker jag). Hade 11 blåsor som han mätte och de flesta var runt 12-15 mm men 5 dagar kvar till ÄP så det händer väl lite tills dess...

vi ska vara där kl 07,.45 på måndag så vi får åka hemifrån ca 2 timmar före. Är det lätt att hitta till CA? Vi kommer söderifrån på E6... Ska bara hitta någon snäll vän som kan lämna dottern på dagis kl 06.30 så ska det nog gå bra.
    Lycka till på måndag . Och ja det är lätt att hitta . bara rörigt med alla spårvagnar och filer på korsvägen säger jag som är lantis . Stor röd tegelbyggnad på en liten kulle.
    Mirakelbarn skrev 2010-06-09 13:01:37 följande:
    Hej mina vänner!
    Jag skulle ju försvinna härifrån men kan inte riktigt sluta att titta till er andra, ni betyder ju ändå så mkt för mig.

Jag är fruktansvärt förtvivlad över att mitt barn blev en ängel istället för att stanna hos mig men vad ska man ta sig till?? Finns ju tyvärr inget annat än att försöka ta sig igenom detta o försöka se ljuset på andra sidan.

Nu hoppas jag bara på att allt ska komma ut så att jag kan fortsätta mitt liv, vill inte ha kvar det lilla döda i min mage mer. Har fått tabletter o blödning men antagligen är inte kroppen riktigt redo ännu för det händer inte mer, ska ta en ny dos i morgon om det inte sätter igång igen. Jobbig väntan för att få ett avslut och för att kunna bearbeta sorgen på allvar.

Jag håller alla mina tummar för er andra, hoppas innerligt att ingen annan ska behöva gå igenom detta helvete!!!

Kram 
    Massa kramar här oxå vännen!!!!
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • sydney

Lycklig vill ha mer: håller tummarna idag!

Nu åker vi till Kolmården imorgon bitti, till på söndag, hoppas kunna slappna av och njuta av några dagar tillsammans med mannen och dottern.

• Lycklig vill ha mer

Nu är det spännande. Vågar knappt ta med mig min telefon till jobbet idag

Är det någon annan här som gjort FET på Carlanderska? Hur går det till? Hur lång tid osv.
    Min sambo är på utbildning på annan ort så han kan inte åka med så man känner ju sig lite ensam.

• Vädur 78
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 08:17:05 följande:

Är det någon annan här som gjort FET på Carlanderska? Hur går det till? Hur lång tid osv.
    Min sambo är på utbildning på annan ort så han kan inte åka med så man känner ju sig lite ensam.
    kan tänka mig att det tar ca 30-60 min
    Milo♥ 20100502
  • mulan

Vädur 78 skrev 2010-06-10 08:35:39 följande:
    kan tänka mig att det tar ca 30-60 min
    Det går snabbt. En gång var vi klara på 20 minuter.
    Det gör ju inte ont eller nåt sånt. Ingen smärtlindring behövs. Som en vanlig gynundersökning.

Lycka till!!!!
  • Resande

Jag har gjort 3 ostimulerade FET på Carlanderska. Det går rackarns fort. Jag har alltid varit där ensam och ibland kommit ut innan jag ens haft min tid eftersom jag varit för tidig. Man anmäler sig i luckan, får sätta sig i lilla väntrummet, blir hämtad relativit snabbt av en sköterska som tar en upp för trappan. Där får man ett rum, information och byter om. Efter en kort väntan kommer läkaren, pratar lite om hur det ser ut med embryot, man går in i rummet, säger sitt personnummer, hoppar upp i gynstolen, får se sitt namn och sen embryot på en skärm, får tillbaka embryot och sen är det klart. Med några andra små detaljer emellan. Det känns helt overkligt att man på den korta visiten är ruvare och ett steg närmare graviditet. Lycka till!

Lycka till idag Mulan!
  • Resande

Lycklig vill ha mer- glöm inte att ta med pappret med bådas underskrifter (om upptining).

• mulan

Fiji: tack vännen!!
    Vi har oxå varit ute innan vi hade vår avtalade tid .

Lycklig vill ha mer: Glöm inte ta med en kamera och ta kort på TV skärmen när du får se embryonet (eller nu när du är själv kanske någon kan ta kortet åt dig).

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19