• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Happiness
    Resande skrev 2010-06-10 19:30:24 följande:
    Happiness- stor kram till dig! Fy vad jobbigt.

Lycklig vill ha mer- grattis till ruvarstatus! Lycka till nu, hoppas du får ett stort fett plus om en vecka eller två.  

Mulan- grattis!! Underbart att allt såg bra ut. Hoppas du kan njuta lite nu.  

Jag kommer ju inte gå på Carlanderska mer men kan inte släppa er andra helt.  
    Har du någon annan plan i bakfickan? Funderar själv på vad nästa drag ska bli. Har ni lagt ner barntillverkningen? KRAm
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-10 19:29:33 följande:
    Ja det är sant. Menar du att dom skulle kollat blodet direkt efter jag plussat. Du får förklara lite mer ingående när TSH provet borde tagits.
    Dels kan det ju ta ett tag när man börjar medicinera tills det blir stabilt. Mina värden hoppade upp och ner i början.
    Jag har alltid ökat Levaxin dosen när jag börjat med behandlingar eftersom hormonerna gör så att värdet stiger. Vid en graviditet kan de ju oxå stiga snabbt.

Milo♥ 20100502
  • Resande
    Happiness- vi har lagt ner just för tillfället. Mannen sa efter TD att han inte ville försöka mer alls (!!) men efter att ha fått lugna ner sig lite så tycker han att vi kan ta ett brejk nu men försöka i framtiden. Nästa steg är kolla B12 och ämnesomsättning. Är allt ok där så får det nog ev bli ett IVF någon gång i framtiden... Jag funderar t.o.m på att testa pergo några månader innan vi ens funderar på något annat. Hade ni någon back up plan?
  • mulan

Fiji: tack så mycket

.?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • cotton

Happiness, jag är så ledsen för din skull! Jag förstår att du måste känna dig otroligt tom inombords men jag kan inte ens föreställa mig din sorg!

Fick du en störtblödning? Var du CA och tog alla tester? Har ni bestämt ifall ni ska orka att försöka igen?

*kramar om*

• Fylgja
    Mirakelbarn: Lider så med dig, missfall är tufft för alla men när man som vi har svårt att bli gravid på egen hand känns ju uppförsbacken extra tuff. Det är inte bara att försöka igen liksom.

Happiness: Så tråkigt! Förstår att det känns tomt och konstigt, hoppas du får någon koll på det där med TSH värden och om det kan ha någon påverkan.

Mulan: Så skönt med lite goda nyheter i den här tråden! Fint med ett pickande hjärta.

Till alla jag missat - lycka till med var ni befinner er. Jag läser bara lite då och då och är lite dålig på att kommentera.
  • mulan
    Fylgja skrev 2010-06-11 14:27:47 följande:
    Mirakelbarn: Lider så med dig, missfall är tufft för alla men när man som vi har svårt att bli gravid på egen hand känns ju uppförsbacken extra tuff. Det är inte bara att försöka igen liksom.

Happiness: Så tråkigt! Förstår att det känns tomt och konstigt, hoppas du får någon koll på det där med TSH värden och om det kan ha någon påverkan.

Mulan: Så skönt med lite goda nyheter i den här tråden! Fint med ett pickande hjärta.

Till alla jag missat - lycka till med var ni befinner er. Jag läser bara lite då och då och är lite dålig på att kommentera.
    Kul att se dig!!!!
    Hur mår du??
    Tack så mycket !!!!! Kramar!!
    .?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • Glittran

Happiness - Beklagar! Om du äter Levaxin och fått ner dina värden behöver ju inte alls det vara orsak till MA... Det är ju tyvärr vanligt att graviditeten avbryts i början, av naturliga skäl. Trist!
    Men  självklart, om ni fortsätter att försöka med IVF eller på egen hand, se till att någon håller koll på dina värden.

• Fylgja
    mulan skrev 2010-06-11 21:24:23 följande:
    Kul att se dig!!!!
    Hur mår du??
    Tack så mycket !!!!! Kramar!!
    Jodå, hyfsat. Tror det var bra att ta en liten paus i "barntillverkandet". Lite mindre nere och trött men det verkar ta ett tag för kroppen att hämta sig. Sover som en kratta och går fortfarande ner i vikt, men inte lika snabbt och okontrollerat som under medicineringen. Hoppas på att ladda batterierna ordentligt under sommaren!

Försöker hålla mig härifrån för att skingra tankarna helt, men det är ju svårt - vill ju veta hur det går för er allihop!
  • sushikatten

Happiness: Beklagar verkligen! Skit att det ska vara så här! Finns inget jobbigare än de här stunderna och man känner sig ju så tom.

Mirakelbarn! ja livet är inte rättvisst! Beklagar här med! Vad ledsen man blir när man tänker på vad ni går igenom,

Kryddan71: Vet precis hur det är man vill hålla sig borta men det går bara inte. Ja ladda batterierna under sommaren och kom igen efter!

Cotton: Hur går det för dig?

Hälsar till Er alla ;)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19