• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Lycklig vill ha mer
    Resande skrev 2010-06-10 10:07:15 följande:
    Jag har gjort 3 ostimulerade FET på Carlanderska. Det går rackarns fort. Jag har alltid varit där ensam och ibland kommit ut innan jag ens haft min tid eftersom jag varit för tidig. Man anmäler sig i luckan, får sätta sig i lilla väntrummet, blir hämtad relativit snabbt av en sköterska som tar en upp för trappan. Där får man ett rum, information och byter om. Efter en kort väntan kommer läkaren, pratar lite om hur det ser ut med embryot, man går in i rummet, säger sitt personnummer, hoppar upp i gynstolen, får se sitt namn och sen embryot på en skärm, får tillbaka embryot och sen är det klart. Med några andra små detaljer emellan. Det känns helt overkligt att man på den korta visiten är ruvare och ett steg närmare graviditet. Lycka till!

Lycka till idag Mulan!
    Skönt att höra att någon annan har vairt där själv.
  • Lycklig vill ha mer
    mulan skrev 2010-06-10 10:12:42 följande:
    Fiji: tack vännen!!
    Vi har oxå varit ute innan vi hade vår avtalade tid .

Lycklig vill ha mer: Glöm inte ta med en kamera och ta kort på TV skärmen när du får se embryonet (eller nu när du är själv kanske någon kan ta kortet åt dig).
    .•*¨*•.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..•*¨*•.
    Åh kan man göra det. Då måste jag få med mig en kamera, eller funkar mobilkamera tror ni? Är det vanligt att man tar kort? Känns lite fånigt att fråga...
  • mulan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 10:40:24 följande:
    Åh kan man göra det. Då måste jag få med mig en kamera, eller funkar mobilkamera tror ni? Är det vanligt att man tar kort? Känns lite fånigt att fråga...
    Jag har haft med vanlig kamera och har tagit kort varje gång. Fick tipset inför vårt första ET

Tänk vad häftigt att ha den bilden i familjealbumet i framtiden
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • mulan

Hemkommen från VUL och har fått se hjärta slå fint . Bild finns i mitt galleri

Nu ska jag försöka njuta och slappna av så gott det går

• Vädur 78
    mulan skrev 2010-06-10 17:06:47 följande:
    Hemkommen från VUL och har fått se hjärta slå fint . Bild finns i mitt galleri

Nu ska jag försöka njuta och slappna av så gott det går
    GRATTIS GRATTIS{#emotions_dlg.flower}
    Milo♥ 20100502
  • Lycklig vill ha mer

Mulan: Grattis!!

Nu är jag hemma igen och upptiningen av min blasto gick fint och Torbjörn sa 50/50 ungefär så det känns väldigt spännande. Kunde tyvärr inte ta någon egen bild men de skrev så snällt ut en printbild från min journal så nu har jag den i alla fall.

• mulan

Tack så mycket !!!!!

• Vädur 78
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 17:13:21 följande:
    Mulan: Grattis!!

Nu är jag hemma igen och upptiningen av min blasto gick fint och Torbjörn sa 50/50 ungefär så det känns väldigt spännande. Kunde tyvärr inte ta någon egen bild men de skrev så snällt ut en printbild från min journal så nu har jag den i alla fall.
    Har de bilder på embryona i våra journaler??
    Milo♥ 20100502
  • Lycklig vill ha mer
    Vädur 78 skrev 2010-06-10 17:34:55 följande:
    Har de bilder på embryona i våra journaler??
    Ja han sa det. Att de alltid tar bilder till journalen och därför kunde jag få en kopia på den där i stället. Så jag fick en jätte bra bild utskriven.
  • Happiness
    LYCKAN var kort......

Tog ett test idag och strecket var nästan borta. Åkte in till kliniken och dom tog hCG. Det hade sjunkit snabbt till 3. BM sa att blödningen kommer snart kanske om några dagar.

Ett MF till.................VARFÖR? Ser INGET i dimman. Är helt borta. Gråter inte ens. Jag är tom och chockad.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19