• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Finns ingen ledig signatur
    cotton skrev 2010-06-14 09:07:26 följande:
    Å,Finns igen ledig signatur, lycka till med tvillingarna! Tänk om du får två bebisar!

Allt bra här. Ömma bröst, och trött som bara den, men inga andra symtom att prata om. Jag vet att jag kanske borde vara glad över det, men jag är orolig att jag har för få symtom. Känns som att det där plusset inte alls ger en ro i hjärtat... Jag slappnar nog inte av förrän jag ser vår lilla "plusetta" på VUL på CA den 23 juni.

Hur mår ni andra?
    Ja, kanske Men jag har inga större förhoppningar. Min lilla skulle ju oxå ha varit tvilling men det gick inte hela vägen......
  • mulan
    sydney skrev 2010-06-14 14:38:03 följande:

Nu har jag varit på ÄP. De var så snälla och gulliga på CA och det var lätt att hitta dig. Av 12 blåsor blev det 7 ägg... får hoppas något blir befruktat nu bara. Har fått tid för ET på lördag men räknar med att de ringer imorgon och säger att det blir onsdag istället. Allt gick snabbt och bra i alla fall, kändes inte så mycket. Tror jag kan jobba imorgon i alla fall, men det blir en nervös väntan vid telefonen...

Gratis till lyckat ÄP . Dom är väldigt duktiga på CA och som du säger så känns det inte så mycket. Jag kan jämföra med en annan  klinik. Där kändes de mer. De var liksom lite mer hårdhänta. Håller tummarna för att berfruktningen går toppen och att du får till frysen oxå

Sushikatten: har hängt med för länge i IVF svängarna nu så man har samlat på sig endel kunskap genom åren, men jag vet låångt ifrån allt.

Jag mår väl ganska bra . Det jag känner av mest är min rygg. Har fått problem med ischias igen efter att ha sluppt det länge. Läste någonstans att det ofta blir värre när man är gravid. Tyvärr har jag ett jobb med mycket tunga lyft så det blir nog till att söka HP sen i höst om inte rygen blir bättre i sommar.
    1 vecka kvar till NUPP/KUB. Ska bli kul att få se MINI igen

Kramar till alla och en lastbilslass med tummar till er som ruvar och er som väntar på VUL
    .?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • cotton

Sushikatten, vad härligt med minst en blastis till frysen! Då kanske ni har ett potentiellt syskon där! Jag håller verkligen alla tummar och tår för er skull. Det är er tur nu!

Finns ingen ledig signatur, förstår att du inte vågar hoppas. Men jag hoppas åt dig. Och två insatta ägg ökar väl chanserna ganska mycket för att åtminstone ett ska fästa?

Mulan, massor med lycka till inför ert NUPP. Förstår att du längtar efter att få se Mini igen!!!

• sydney

Nu har de ringt från CA. Det blir inte 5 dagsodling. 4 av 7 ägg var normalt befruktade. Vilket jag är fullt nöjd med! nu blir det ET imorgon...

Mulan: spännande med NUPP. Gör du det på CA också? Läste nånstans att man inte kan göra KUB om man blir gravid via FET, gäller det IVF också?

Sushikatten: Grattis till blastis till frysis! Hur går det med ruvningen?

• sushikatten

Sydney: precis samma resultat som jag och det är klart att du ska vara supernöjd. Det finns fortfarande till blastis sen.Jag väntar på brev från CA med närmare besked om hur många det blev till frysen. Jag kunde givetvis inte vänta att de skulle ringa så dag 5 ringde jag och fick till svar att ett minst hade gått till frysen. Så jag håller allt det går att hålla för det är skönt att ha någon i frysen. Och det är inte självklart att det kommer dit. Lycka till imorgon. Fråga gärna kvalitén? vissa pratar om siffergardering och att skalet ser bra ut. Jag fick bara reda på att det såg jätte bra ut.

cotton: Ruvningen går bra men igår kunde jag satsa pengar på att jag var gravid. Jätte illamående och ont i brösten. Idag mår jag fortfarande illa men brösten värker inte är inte ömma. Vi får se! Just nu kan jag inte tänka klart. Vad tror duom  att testa snart? Du nämnde att man kunde testa 4 dagar innan om det var blastis men jag har inte det. När kan man tjuvtesta? Imorgon hade jag tänkt men väntar nog tills på fredag. Jag blir knäppppppppppppppp.

• Happiness

Idag SKITER jag i allt. Ska trots fertilitetsgudarna och tugga NIKOTINTUGGUMMI!!!!! Så det så...*trotsar med armarna i kors*

• Happiness
    sydney skrev 2010-06-15 11:37:06 följande:
    Happiness: hur har det gått för dig. Har du fått missfall?
    Ja nu har det kommit igång
  • Finns ingen ledig signatur
    Happiness skrev 2010-06-15 11:11:06 följande:
    Idag SKITER jag i allt. Ska trots fertilitetsgudarna och tugga NIKOTINTUGGUMMI!!!!! Så det så...*trotsar med armarna i kors*
    Jag förstår dig!! Men herregud så många rökare som blir gravida så kan väl inte det påverka så . Du gör helt rätt.

Jag har slutat med alla råd, jag blir inte mer gravid för det. Så jag dricker kaffe och äter brieost för fulla muggar
  • mulan

Cotton: Tack !!! Tyvärr missar sambon att se mini denna gången oxå. Bortrest igen. Men RUL kan han följa med på iaf

Sydney: Grattis så här långt . Inte så många som får långtidsodling på 7 ägg så du ska nog vara nöjd ändå . Håller tummarna!!!
    Har aldrig hört något om det med KUB o FET (detta är FET) men det vet oxå min BM om. Jag ska inte till CA utan till ultraljudsmotagningen här hemma på förlossningen.

sushikatten: Jag har en 6 dagarsodlad i magen nu. Jag testade plus redan på RD 7 vilket borde motsvara RD 11 på en 2 dagarsodlad . Det var inget starkt plus men fullt synligt

.?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19