• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Finns ingen ledig signatur

Tack för alla Gattis

Grattis till din bebis diggiloo

Happiness, vad tråkigt att du inte varit nöjd med CA och att det inte gått vägen för er...........

• mulan
    ceropegia skrev 2010-06-24 21:02:46 följande:
    Finns ingen ledig signatur: GRATTIS!!! :)

Mulan: Det är världsmysigt :) Livets mening..
    Underbart !!!
    Happiness skrev 2010-06-24 11:30:37 följande:

Ett stort GRATTIS till alla pluss!

Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att  starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.

Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....

Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.

Det är inte likt CA. Förstår verkligen att du blir besviken och sur. Hade jag varit dig hade jag ringt och pratat med om om deras sätt att hantera ditt fall och att dom nekade dig ett blodprov till.

Å andra sidan hade jag på min utredning 2,3 i TSH. Jag påpekade detta för min distansgyn vid ett tillfälle efter att ha läst om detta i trådar men han sa att de var inte för högt. Värdet ska ligga mellan 0.2 och 4.0.
    Jag har även varit på en landstingsklinik och de har heller aldrig sagt något om att TSH är för högt när det ligger på 2,3
    .?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • Finns ingen ledig signatur

Ja då var det kört igen då   Blöder!!!

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-24 22:39:56 följande:
    Åhhh nej . Hoppas det är falskt alarm. Massa kramar till dig
    .?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • Resande
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-24 22:39:56 följande:
    Hoppas det bara är pga sköra slemhinnor! Inte ovanligt att man blöder när man skulle haft mens ju, fortsätter hålla tummar och tår för er. Kram!

• Vädur 78
    mulan skrev 2010-06-24 21:22:53 följande:
    Underbart !!!

Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att  starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.

Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....

Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.

Det är inte likt CA. Förstår verkligen att du blir besviken och sur. Hade jag varit dig hade jag ringt och pratat med om om deras sätt att hantera ditt fall och att dom nekade dig ett blodprov till.

Å andra sidan hade jag på min utredning 2,3 i TSH. Jag påpekade detta för min distansgyn vid ett tillfälle efter att ha läst om detta i trådar men han sa att de var inte för högt. Värdet ska ligga mellan 0.2 och 4.0.
    Jag har även varit på en landstingsklinik och de har heller aldrig sagt något om att TSH är för högt när det ligger på 2,3
    När du inte behandlas med Levaxin så är TSH på 2,3 helt ok
    Milo♥ 20100502
  • Vädur 78

Har du pratat med dem på CA??
    Göran verkade ha bra koll på detta och ville ju kolla mina värden men sa då att min läkare här hemma har full koll.
    Men många läkare resonerar ju olika om det här med ivf och tsh 
    Milo♥ 20100502
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-06-26 17:07:10 följande:
    Har du pratat med dem på CA??
    Göran verkade ha bra koll på detta och ville ju kolla mina värden men sa då att min läkare här hemma har full koll.
    Men många läkare resonerar ju olika om det här med ivf och tsh 
    Milo♥ 20100502
    Ja vi har pratat med dom på CA.
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-26 22:39:18 följande:
    Ja vi har pratat med dom på CA.
    Vad sa de då?? 
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19