• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Finns ingen ledig signatur

Jag har tjuvtesta, har egentligen testdag 27/6. Vågar man lita på svaret?  Jag har plussatPlus!!!

• Resande
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-23 20:28:21 följande:
    Jag har tjuvtesta, har egentligen testdag 27/6. Vågar man lita på svaret?  Jag har plussatPlus!!!
    Grattis!! Klart du kan lita på testet! Man kan inte få plus om man inte är gravid.
  • Finns ingen ledig signatur
    Resande skrev 2010-06-23 20:37:51 följande:
    Grattis!! Klart du kan lita på testet! Man kan inte få plus om man inte är gravid.
    Tack
    Då återstår det några nervösa veckor för att se om jag fårbehålla grodden/ groddarna nu då.....
  • diggiloo

Såg att jag fortfarande var gravid i listan!. Har iaf uppdaterat nu, fick en liten flicka i december .
    Lycka till alla kämpar! Kan varmt rekommendera Carlanderska. Jag lyckades bli gravid efter totalt nio försök, varav tre på CA (1 ivf och 2 fet). Korta metoden och långtidsodling samt ostimulerat fet var rätt väg för mig.

• diggiloo

Åh grattis Fiji, helt underbart ju!!!

• diggiloo

Oj, förlåt Fiji!!! Det var menat till Finns ingen ledig signatur! Läste för snabbt.

• mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-23 20:28:21 följande:
    Åhhhh GRATTIS!!!!!!! Ett plus är ett plus .
    diggiloo skrev 2010-06-23 21:42:13 följande:
    Såg att jag fortfarande var gravid i listan!. Har iaf uppdaterat nu, fick en liten flicka i december .
    Lycka till alla kämpar! Kan varmt rekommendera Carlanderska. Jag lyckades bli gravid efter totalt nio försök, varav tre på CA (1 ivf och 2 fet). Korta metoden och långtidsodling samt ostimulerat fet var rätt väg för mig.
    GRATTIS!!!!! Läste artiklen om er här på FL. Den har nog gett hopp till många kämpar gissar jag
    Och den metoden som fungerade för dig är samma som funkade för mig
    .?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • Resande
    diggiloo skrev 2010-06-23 21:47:21 följande:
    Oj, förlåt Fiji!!! Det var menat till Finns ingen ledig signatur! Läste för snabbt.
    Hoppas det betyder något att du läste fel. Drömmer
  • sushikatten

finnsingenledigsignatur: Ja ett plus är alltid ett plus! Jätte grattis.

Diggillo: Härlgt med en liten tjej! Ja du ger hopp för jag har just nu gjort mitt 3 IVF och 1 FET utan resultat. Väntar till agusti för att göra ytterliggare ett FET. Alltså så bara fyra insättningar.

Sydney: hur går det?

• Happiness

Ett stort GRATTIS till alla pluss!

Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att  starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.

Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....

Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19