• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan

Kryddan: De där pauserna är nödvändiga ibland, frivilliga eller ofrivilliga. Man kan behöva lite andrum mitt i allt. Tyvärr har man svårt att inse det själv ibland. Hoppas att ni snart är redo för att starta om igen.
    Kramar!!!!

.?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • Längtans Stina

Väntar, väntar, väntar. Lyssnar och känner efter alla kroppens små signaler.

Det moler som mensvärk, det strålar i livmodern, jag är trött, trött, trött och jag mår lite illa. Allt kan lika gärna vara biverkningar på proggisarna. Testdag på fredag. Låååångt dit men jag har tid att vänta på ett litet mirakel till!

Hur går det för er andra?

• Finns ingen ledig signatur

Idag fick jag 2 fina ägg tillbaka, så nu är det "bara" ett par veckors olidlig väntan kvar.......

• mulan
    Längtans Stina skrev 2010-06-13 19:34:08 följande:
    Väntar, väntar, väntar. Lyssnar och känner efter alla kroppens små signaler.

Det moler som mensvärk, det strålar i livmodern, jag är trött, trött, trött och jag mår lite illa. Allt kan lika gärna vara biverkningar på proggisarna. Testdag på fredag. Låååångt dit men jag har tid att vänta på ett litet mirakel till!

Hur går det för er andra?
    Låter ju lovande. Hoppas att det inte beror på vaggisarna . Håller tummarna!
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-06-13 19:59:34 följande:
    Idag fick jag 2 fina ägg tillbaka, så nu är det "bara" ett par veckors olidlig väntan kvar.......
    Grattis till ruvningen av twinsen (hoppas på det ). de där 2 veckorna känns ju tyvärr som 2 månader. Håller tummarna för dig oxå!
    .?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • sushikatten

längtanstina: jag är på ruvdag 7 och har TD den 20 och kommer nog inte att kunna hålla mig till dess. Jag testar kanske på onsdag? Jag har molvärk och det känns som mensen ska komma men ändå inte. Det är lite svårt att förklara. blev faktiskt lite illamående idag efter lite fetmat och det brukar jag inte reagaera. Ja man vill ha alla symptom så nog hittar jag alltid någon. Vågar inte hoppas för mycket men åndå! Dina symptom låter väldigt lovande;)))

finnsingenledigsignatur: Grattis till ET. Ja nu väntar värsta resan men det är det värt. Två embryon, spännande. Hur många celler och fick du reda på någon gradering? Jag glömde fråga men kommer att göra nästa gång om det behövs ;)

Ha det så bra så länge alla goda FL vänner! Tänker på ER hela dagen! När jag är på jobbet vågar jag inte gå in för ofta.

Ses imorgon

• cotton

Å Sushikatten, ruvar du på en blastis? I så fall kan du kanske lita på ett tjuvtest en fyra dagar före TD... Håller alla tummar och tår för att det blir ett fett plus för dig!

Finns igen ledig signatur, lycka till med tvillingarna! Tänk om du får två bebisar!

Allt bra här. Ömma bröst, och trött som bara den, men inga andra symtom att prata om. Jag vet att jag kanske borde vara glad över det, men jag är orolig att jag har för få symtom. Känns som att det där plusset inte alls ger en ro i hjärtat... Jag slappnar nog inte av förrän jag ser vår lilla "plusetta" på VUL på CA den 23 juni.

Hur mår ni andra?

• sydney

Nu har jag varit på ÄP. De var så snälla och gulliga på CA och det var lätt att hitta dig. Av 12 blåsor blev det 7 ägg... får hoppas något blir befruktat nu bara. Har fått tid för ET på lördag men räknar med att de ringer imorgon och säger att det blir onsdag istället. Allt gick snabbt och bra i alla fall, kändes inte så mycket. Tror jag kan jobba imorgon i alla fall, men det blir en nervös väntan vid telefonen...

• cotton

Sydney, 7 ägg tycker jag är en fin skörd!
    Håller tummarna för att de INTE ringer och att du får en fin blastis på lördag! .-D

• sushikatten

Cotton: Näää det är svårt at slappna av när vi är i den situation med ivf och allt vad det innebär. Det är alltid något som spelar sprattt. förstår dig och du ska se att den 24 är snart här. Jag tänkte på¨vad du sa om det var en blatstis så var det ok fyra dagar innan men det är inte. testdag på söndag så nu vet jag inte vad jag ska göra?

Sydney: grattis till ÄP och 7 är ett bra antal. Jag fick faktiskt 7 med. 6 befruktades men 4 normalt, så jag hade lite otur att det inte var fem normalt befruktade. De satte in ett tvådagars embryo och så det blev minst ett   blasto till frysen. Jag har inte fått brev än om frys men väntar. givetvis så kunde jag inte vänta och ringde kliniken. De visste att det var en blasto till frysen och kanske var det någon mer på gång.

Mulan: hoppas allt är bra med dig och skönt att se att du är här och vilken kunskap du har.

Längtanstina: Den som väntar ¨på något gottt......................Och det hoppas vi!

• Finns ingen ledig signatur
    sushikatten skrev 2010-06-13 21:35:18 följande:

,finnsingenledigsignatur: Grattis till ET. Ja nu väntar värsta resan men det är det värt. Två embryon, spännande. Hur många celler och fick du reda på någon gradering? Jag glömde fråga men kommer att göra nästa gång om det behövs

Jag fick två st ägg tillbaka båda två hade 4 celler å var toppenfina, det ena ägge såg precis ut att vara på väg att delasig till 5 celler sa Margareta.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19