• cotton

Carlanderskatöserna del 19

FruErik, det sägs att det tar högst 10 dagar för Otriviellen att gå ur blodet, så har du plussat på dag 12 och 13 efter sprutan kan du nog slappna av. I alla fall i den bemärkelsen att du är gravid!

Jag och min underbara fästman var på Carlanderska för ÄP den 19 maj, ET den 24 maj och i måndags, på ruvardag 8 med vår blatis, plussade jag! Det var då 14 dagar efter  sprutan. Sedan dess har jag testat flera gånger varje dag med plus (eller finfina ordet gravid på CB digital) om resultat.  Har TD på fredag, så då ringer jag Carlanderska och meddelar att jag är gravid! (här är det positiva tankar som flödar   ).

Lycka till allihop! Håller alla tummar och tår!

• cotton

TACK vädur78!   Jag har inte riktigt fattat det än, därav det många antalet test. Och gratis själv! Såg att du också plusat! Har du fattat de än?

FruErik, kan du se ifall strecken blir starkare? Jag jämförde onsdagen med måndagen ochdå var det skillnad! Så jämför om du är osäker! Jag hållar alla tummar!!!

• cotton

Längtans Stina, massor med tummar hålls för dig nu! 7 ägg tycker jag är ett bra resultat!
    Och på ett sätt är det kanske bra att du har fullt upp - för då sitter du inte och räknar ner milllisekunder (som jag gjorde)...

Sushikatten, lycka till på ditt ÄP!!! Är det ditt första försök?

Ceropegia - du är ett levande bevis på att mirakel finns och envisa starka bebisar finns! Jag blir inspirerad av dig och är SÅÅÅ glad för din skull att det går bra!

Happiness, plus är ett plus. Så långt före TD är det nog inte konstigt att det tar ett tag innan pluset blir starkt. Jag håller med vädur78, att CB är snabbare och att de känns "mer tillförlitliga". Ska du inte prova med ett sådant test? Man kan köpa tvåpack för under hundralappen (berättar testomanen numero ett här... ) och då kan du ta ett test imorgon och ett på lördag kanske, och jämföra.Jag har tagit test med flera olika märket. CB plussticka, CB ditigal och testlagrets stickor. (för säkerhets skulle ville jag sprida riskerna   ) Mitt test (testlagret ) från i måndags var kontrollstrecket starkare. Gravidstrecket var tydligt, men ljusrosa. På onsdagen var det mörkare rosa och idag var båda streck lika starka!

Jag har bara gjort ett försök och lyckades´på första försöket. Jag förstår att det är en osannolik tur och att mycket kan hända än, men jag är så obeskrivligt lycklig! Det gör inget att vi betalade 60' för ett trepack och inte får pengarna tillbaka. Det finns ingen prislapp för den glädje man känner inom sig över detta plus och det pyre som växer inom en.

• cotton

Längtans Stina, håller alla tummar och tår för er! Denna gång är det er tur tror jag!!!

Lycka till idag fredag!

• cotton

Jag minns att de räknade till 16 äggblåsor hos mig (som blev tio ägg varav nio befruktades).
    Torbjörn undesökte mig en måndag, och redan samma kväll skulle jag ta Otrivielle sprutan och på onsdagen hade vi ÄP. Men jag minns att han mätte och mätte och hittade ägg på 20 mm, 17-18 mm och några mellan 14-16 mm. Men det var fultl normalt.

Jag tror att äggblåsorna absolut kan variera i storlek, men det att det inte ska spela någon roll för kvalitet eller möjlighet att få fram snygga mogna ägg...

• cotton

Happiness, jag ska också till CA på UL den 23:e  Jag och Carl ska vara där 14,45...
    Jag kommer hem från Island den 22:e så detta var första datumet jag kunde (just nu önska jag att semestern till Island inte var bokad...)

• cotton

Ja, det är mitt första VUL och jag är otroligt nervös. Jag plussade i måndags, den 31 maj.

• cotton

Sushikatten, jag tjuvtestade redan måndagen den 31 maj, men min TD var egentligen den 4 juni. Så ruvardag 7 fick jag mitt första plus. Sedan testade jag varje dag till TD och plusen blev bara starkare och starkare.

MEN, får du inget plus på ruvardag 7 ska du inte misströsta, det är väldigt individuellt hur tidigt man får sitt plus. Du kan vara helt säker på resultatet på TD. Har hört om folk som fått minus dagen innan och sedan plus på TD....

Lycka till på ditt UL Mulan! Förstår att du är nervös! Tycker det är så bitterljuvt, för man längtar då man vill se sin bebis, man längtar! Men samtidigt är man så otroligt rädd att läkaren ska se något fel... Håller tummarna för alla er här!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19