• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Glittran

Visst kan man göra KUB-test även om man gjort FET! Det gjorde jag.

Jag antar att man menar att hormondelen av KUB-testet skulle visa fel för att hormonnivåerna skulle skilja sig mot normalt eftersom grav inte startat på det vanligaste sättet.

Förstår inte varför. Jag googlade och hittade faktiskt en länk till en ultraljudsklinik som påstod det du säger, dvs att KUB inte är möjligt utan bara NUPP. Hittade inga vetenskapliga artiklar i ämnet.

Inget de sa till mig när jag gjorde KUB iallafall...

• Finns ingen ledig signatur

Jag gjorde oxå KUB

• mulan

Blodprovet inför har jag redan tagit så det är ju ultraljudet kvar. Men kan inte tänka mig att det skulle vara något problem.
    Nu gör jag detta mest för att få ett extra VUL/UL . Kommer inte ta bort MINI om vi får dåligt resultat, men man är iaf förberedd på att man kanske får ett barn med DS.

i morgon går jag in i v 12

.?*¨*?.. ♥ MINI, ÄLSKADE MINI ♥ ..?*¨*?.
  • sydney

Nu har jag gjort mitt andra besök på Carlanderska (förhoppningsvis det sista). Har träffat både Göran (ÄP) och Torbjörn (ET) och de är kanon! Torbjörn sa att alla mina 4 ägg var av toppenkvalitet, så det blev ett till mig och 3 till frysen. Vi har goda chanser att lyckas på denna IVF eller FET efter sommaren... Testdag 30 juni, ett tag tills dess.

Mulan: grattis till v 12!

det var på en hemsida för en ultraljudsklinik som jag läste det där med KUB om man gjort FET, men det stod ju inte varför.

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-17 07:59:22 följande:
    Nu har jag gjort mitt andra besök på Carlanderska (förhoppningsvis det sista). Har träffat både Göran (ÄP) och Torbjörn (ET) och de är kanon! Torbjörn sa att alla mina 4 ägg var av toppenkvalitet, så det blev ett till mig och 3 till frysen. Vi har goda chanser att lyckas på denna IVF eller FET efter sommaren... Testdag 30 juni, ett tag tills dess.

Mulan: grattis till v 12!

det var på en hemsida för en ultraljudsklinik som jag läste det där med KUB om man gjort FET, men det stod ju inte varför.
    Grattis till ruvning Skönt med några till frysen oxå Visst är de kanon på CA♥
    Milo♥ 20100502
  • mulan

Sydney: GRATTIS till ruvningen !! Håller tummarna för ett fin fint plus på TD

• ceropegia

sydney: Grattis till ruvning!

Happiness: Ledsen för din skull :( kram!

Idag gick jag in i v.12...kanske vågar börja tro på det snart.... KUB näst-nästa måndag..

• sydney

Så är helgen nästan över och jag är på ruvardag 4. Har lite molvärk och ömma bröst, men det är egentligen för tidigt för att känna efter.

Ni i tråden som blivit gravida efter IVF behandling, vad hade ni för symtom under ruvartiden?

Ceropegia: grattis till v.12! Nu måste det ju gå vägen.

• mulan
    sydney skrev 2010-06-20 19:56:18 följande:
    Så är helgen nästan över och jag är på ruvardag 4. Har lite molvärk och ömma bröst, men det är egentligen för tidigt för att känna efter.

Ni i tråden som blivit gravida efter IVF behandling, vad hade ni för symtom under ruvartiden?

Ceropegia: grattis till v.12! Nu måste det ju gå vägen.
    Jag har haft samma symptom både vid plus och minus. Molnvärk och stickningar. Nackdelen med vagiatorerna . Håller tummarna för ett fint plus när det är dax!!!
  • mulan

Hemkommen från NUPP. Allt såg perfekt ut, så bra det  kunde bli sa hon . Risken låg på 1:6611 så vi är jättenöjda . MINI vinkade till mamma . Bilder och mer info finn i min blogg.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19