• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sydney

Vädur78: tack för peppning! Det som oroar mig är att ett par var ganska stora och sedan resten så små... det lät inte så bra. Var alla dina ungefär lika stora?
    Förresten, är det någon som vet om förkylning kan påverka behandlingen negativt?

Det känns som om jag har hundra frågor idag... tur att FL finns!

• Vädur 78
    sydney skrev 2010-06-04 11:50:46 följande:

Vädur78: tack för peppning! Det som oroar mig är att ett par var ganska stora och sedan resten så små... det lät inte så bra. Var alla dina ungefär lika stora?
    Förresten, är det någon som vet om förkylning kan påverka behandlingen negativt?

Det känns som om jag har hundra frågor idag... tur att FL finns!

mina har alltid varit i ganska olika storlekar. sist mätte de bara 6-8 blåsor men på ÄP plockades jag på 26 blåsor så kan tänka mig att det skiftade i storlek
    Milo♥ 20100502
  • sushikatten

Sydney: jag man oroar sig mycket med allt som har med ivf att göra. Det är inte alls konstigt att äggen utvecklar sig långsamt fick jag höra av T på kliniken. Han sa även att det inte spelade någon roll hur olika stora de var. Jag var precis i samma situation som du. Jag började med sprutorna med 250 och var på första VUL och det visade sig att dem inte hade växt till sig tillräckligt, då fick jag öka dosen till 400 och då började hända lite, andra Vul visade att jag behövde några dagar till och fortsatt ytterliggare en dag till med sprutan och i onsdags tog jag sista sprutan. Idag var det äggplock och 7 ägg av 8 äggblåsor. Kliniken kommer att höra av sig imorgon tror jag och meddela hur många det blev befruktade.

Sydney: Hur gick insättningen och grattis till skörden.

Happiness:  Jag känner också att jag är orolig att de inte blir några till frysen men det kan gå som för dig att det räcker med ett! Härligt och masssor av gratttissssss;)))))

• sydney

Sushikatten: tack, det lugnade mig lite! Allt är så nytt eftersom det är första gången för mig så jag vet inte hur det kan vara. Grattis till bra ÄP! När blir ET?

• cotton

Jag minns att de räknade till 16 äggblåsor hos mig (som blev tio ägg varav nio befruktades).
    Torbjörn undesökte mig en måndag, och redan samma kväll skulle jag ta Otrivielle sprutan och på onsdagen hade vi ÄP. Men jag minns att han mätte och mätte och hittade ägg på 20 mm, 17-18 mm och några mellan 14-16 mm. Men det var fultl normalt.

Jag tror att äggblåsorna absolut kan variera i storlek, men det att det inte ska spela någon roll för kvalitet eller möjlighet att få fram snygga mogna ägg...

• Längtans Stina

Häpp. Embryot har landat! Och vi har tre reservet i frysen!!! Kunde inte kännas bättre.

Apropå äggen. Mina äggblåsor mätte ca 15 mm på en lördag och på måndagen efter tog jag ägglossningssprutan för att plockas på onsdagen. Äggblåsorna var 13 st i olika storlekar och  äggen som de fick ut var 8. 4 blev befruktade, ett är nu insatt och 3 till frysen.

Förra gången hade jag 15 blåsor, 9 ägg, 5 befruktade, ett ET och 2 till frysen. ET blev MF, det ena frysta klarade ej upptiningen och den sista överlevaren, FET, är 2 år och sover för kvällen på övervåningen ;)

• Vädur 78
    Längtans Stina skrev 2010-06-04 20:01:21 följande:
    Häpp. Embryot har landat! Och vi har tre reservet i frysen!!! Kunde inte kännas bättre.

Apropå äggen. Mina äggblåsor mätte ca 15 mm på en lördag och på måndagen efter tog jag ägglossningssprutan för att plockas på onsdagen. Äggblåsorna var 13 st i olika storlekar och  äggen som de fick ut var 8. 4 blev befruktade, ett är nu insatt och 3 till frysen.

Förra gången hade jag 15 blåsor, 9 ägg, 5 befruktade, ett ET och 2 till frysen. ET blev MF, det ena frysta klarade ej upptiningen och den sista överlevaren, FET, är 2 år och sover för kvällen på övervåningen ;)
    Grattis till ruvning
    Milo♥ 20100502
  • calcaneus

Här händer det grejer! Tag hand om er på alla sätt ni behöver.
    Jag är trött på att vänta på FET reden, hur skall inte det bli i augusti?

OM jag får mens senast på lördag nästa vecka finns en minimal chans att vi hinner före semesteruppehållet, men det blir en massa strul för jag är ute och campar "testveckan". Men det får ju gå! I så fall. Om utifall att... 

• sushikatten

Längtans stina:  Grattis till ET och vilket resultat! Blev det långtidsodlat?  tre i frysen underbart!

jag har funderat om vi kan  skapa en lista på vad vi ligger så att man får ett bättre överblick!

Startar med behandling:

Sushi, I 41 år IVF 3; 1FET ÄP 4/6 7ägg

Gravida:

Bebisar:

Vad tror ni? För jag har svårt att ha koll och med det här sättet får man en bättre översikt. Bara förslag.
    Kramar på Er i sommarvärmen:)

• Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-06-05 11:23:36 följande:

Längtans stina:  Grattis till ET och vilket resultat! Blev det långtidsodlat?  tre i frysen underbart!

jag har funderat om vi kan  skapa en lista på vad vi ligger så att man får ett bättre överblick!

Startar med behandling:

Sushi, I 41 år IVF 3; 1FET ÄP 4/6 7ägg

Gravida:

Bebisar:

Vad tror ni? För jag har svårt att ha koll och med det här sättet får man en bättre översikt. Bara förslag.
    Kramar på Er i sommarvärmen:)

det finns ju en listtråd som du hittar längst upp.....
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19