• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-06-02 15:56:01 följande:
    FruErik, det sägs att det tar högst 10 dagar för Otriviellen att gå ur blodet, så har du plussat på dag 12 och 13 efter sprutan kan du nog slappna av. I alla fall i den bemärkelsen att du är gravid!

Jag och min underbara fästman var på Carlanderska för ÄP den 19 maj, ET den 24 maj och i måndags, på ruvardag 8 med vår blatis, plussade jag! Det var då 14 dagar efter  sprutan. Sedan dess har jag testat flera gånger varje dag med plus (eller finfina ordet gravid på CB digital) om resultat.  Har TD på fredag, så då ringer jag Carlanderska och meddelar att jag är gravid! (här är det positiva tankar som flödar   ).

Lycka till allihop! Håller alla tummar och tår!
    Stort GRATTIS{#emotions_dlg.flower}
    Milo♥ 20100502
  • cotton

TACK vädur78!   Jag har inte riktigt fattat det än, därav det många antalet test. Och gratis själv! Såg att du också plusat! Har du fattat de än?

FruErik, kan du se ifall strecken blir starkare? Jag jämförde onsdagen med måndagen ochdå var det skillnad! Så jämför om du är osäker! Jag hållar alla tummar!!!

• Happiness
    cotton skrev 2010-06-02 16:09:42 följande:
    TACK vädur78!   Jag har inte riktigt fattat det än, därav det många antalet test. Och gratis själv! Såg att du också plusat! Har du fattat de än?

FruErik, kan du se ifall strecken blir starkare? Jag jämförde onsdagen med måndagen ochdå var det skillnad! Så jämför om du är osäker! Jag hållar alla tummar!!!
    Åh vad roligt!!!!!!!!!!!!!!! Ett stort GRATTIS till dig. Gud vad underbart!!!!!

HURRA!HURRA!!

Alltså dom har varit lika starka sen RD 6. Det är det som är så himla konstigt. Idag tyckte jag det hade blivit aningens starkare. Men vi pratar fortfarande tunt tunt... Hur är/ var ditt streck . Lika starkt som kontrollstrecket eller svagare? Testade du någongång innan RD 8? Vad visade det isåfall? Något är det ju som avger hCG hos mig. Men jag tror det är så här att det finns olika fästningsgrad i endometriet. Embryot kan fästa lite eller helt. Har det fäst bara lite ja då blir det lite hCG och kan följas av ett MF. Därför blir det inte starkare.Eller så växer det in sig mer därmed starkare hCG. Grejen hos mig är ju att strecket finns där men blir liksom inte rikigt starakre så jag sitter beredd på det värsta

*********************************KRAM*************************************************
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-02 19:04:56 följande:
    Åh vad roligt!!!!!!!!!!!!!!! Ett stort GRATTIS till dig. Gud vad underbart!!!!!

HURRA!HURRA!!

Alltså dom har varit lika starka sen RD 6. Det är det som är så himla konstigt. Idag tyckte jag det hade blivit aningens starkare. Men vi pratar fortfarande tunt tunt... Hur är/ var ditt streck . Lika starkt som kontrollstrecket eller svagare? Testade du någongång innan RD 8? Vad visade det isåfall? Något är det ju som avger hCG hos mig. Men jag tror det är så här att det finns olika fästningsgrad i endometriet. Embryot kan fästa lite eller helt. Har det fäst bara lite ja då blir det lite hCG och kan följas av ett MF. Därför blir det inte starkare.Eller så växer det in sig mer därmed starkare hCG. Grejen hos mig är ju att strecket finns där men blir liksom inte rikigt starakre så jag sitter beredd på det värsta

*********************************KRAM************* ************************************
    Vad är det för tester du använder?? Jag tycker det tog längre tid på de billiga teststickorna man tog jämnfört med Clearblue, där blev det tydligare streck snabbare...
    Milo♥ 20100502
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-06-02 19:14:40 följande:
    Vad är det för tester du använder?? Jag tycker det tog längre tid på de billiga teststickorna man tog jämnfört med Clearblue, där blev det tydligare streck snabbare...
    Milo♥ 20100502
    Ok Vädur...ja så kan det absolut vara....jag har sånna där pyttesmå från testlagret. bara som en tunnpappersticka med blått/grönt i ena änden. Dom absolut billigaste man kan få tag på (5kr...nått) Är det dom du tänker på? Håller med dig CB visar både snabbare och känns säkrare,men ack vad dom gör stora hål i plånboken för en som testar varje dag.
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-06-02 19:19:30 följande:
    Ok Vädur...ja så kan det absolut vara....jag har sånna där pyttesmå från testlagret. bara som en tunnpappersticka med blått/grönt i ena änden. Dom absolut billigaste man kan få tag på (5kr...nått) Är det dom du tänker på? Håller med dig CB visar både snabbare och känns säkrare,men ack vad dom gör stora hål i plånboken för en som testar varje dag.
    Jag köpte några från billiga tester. tror det var ca 10 st för 100 kr bara en jätteenkel sticka...
    Milo♥ 20100502
  • sushikatten

Hej Alla !

Ja ni är många som plussat och vi får hoppas på lika bra utveckling:) Grattis !

Cerepegia: Underbara nyheter! Har tänkt på dig och den lilla krabaten.  Ni håller vi tummarna att du ska sluta blöda så att du kan njuta av graviditeten och  slippa känna dig ständigt orolig.

Så nu får det snart bli min tur! Ska i slutet av veckan på ÄP och det var c.a 8 blåsor så vi får se!
    Är jätte nervös denna gången! Ska ta innohep sprutor och är redan less på sprutor. Jag har blivit ganska mycket mer blå denna gången och dessutom tycker jag att det har varit jobbigare men var gör man inte.

• Längtans Stina

Har har det plockats ägg idag, så i kväll känner jag mig lite mör i magen. Förra gången kunde jag slappa helt efteråt men nu har jag ju en pigg 2-åring att ta hand om. Dessutom var maken tvungen att jobba kväll. Fast hon sover sedan halv åtta, så jag klagar inte.

De fick ut 7 ägg av 14 blåsor och nu väntar vi på hur det ska gå. Vi har preliminär tid för ET på måndag efter lunch men om inte 5 eller fler tar sig, så blir det insättning på fredag i stället. Så nu är det dags att starta med de slabbiga vaggisarna i kväll.

Den här gången har jag verkligen inte haft lika mycket tid att förbereda mig och tänka igenom varje steg. Nu bara trillar dagarna på och jag har ingen tid för eftertanke alls.

Vissa påstår ju att andra barnet inte får lika mycket uppmärksamhet under graviditeten och i mitt fall få det kommande barnet inte ens uppmärksamhet innan det har blivit till. Men det får justera upp sig senare.

Nu väntar ett par spännande dagar och testdag är planerad till den 18 juni!

• sydney

>Cotton: stort grattis! Har ni gjort flera försök?

Längtans stina: grattis till lyckat ÄP och hoppas det blir så att ni får komma dit på måndag för ET.

Sushikatten: har du fått tid för ÄP eller ska du på ett VUL till innan det bestäms? Vet du hur stora blåsorna var?

jag är nervös och oroar mig för mycket just nu, vill bara ha allt överstökat...

• ceropegia

Cotton: STORT grattis!!! :) Jättekul med plus i tråden!!

TACK alla ni som tänkt på mig och hållt tummarna! *KRAAMAR* JAg trodde aldrig att pyret skulle överleva detta..peppar peppar..det är ännu långt kvar..men som sagt vad..man får hoppas och tro...

Kryddan: Nu skall jag läsa din länkade artikel! Tack! :)

Längtans Stina: Grattis till lyckat ÄP! Håller tummarna för att de inte hör av sig utan att det blir ET på måndag! :)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19