• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sushikatten

Ceropegia: Vilket mardröm du har fått vara med och jag vet precis hur oproffisiga de kan vara på SU. De uråldriga apparater kan de bara gissa. Jag blir skit förbannad att de får fortsätta så här.  Jag förstår att du blir på helspänn nu men vad härligt att T är så förstående. Så ta det jätte lugnt, vila och gör ytterliggare ett VUL för det lugnar alltid.

happiness. Ja det är aldrig roligt att inte få något till frysen för då känns det som att man måste börja om från början igen och det känns lite jobbigt samtidigt kan det mycket väl vara så att det inte behövs. Håller tummarna att mini ska ta sig;)

Själv var jag hos T idag och kollade inför ÄP och det hade växt till sig men fick ordinationer sist med att öka dosen och det var fortfarande inte helt färdigt. Jag har också blivit mycket väl mottagen och det känns mycket proffisigt på CA. Det känns jätte skönt att vara där. Sist misslyckades ivf.et totalt på grund att de plockade ut alldeles för tidigt. Jag kände att det inte var färdigt utvecklat och gick en dag tidigare. Dum som man är ifrågesatte jag inget. Det kan vara otur men ska det verkligen hänga på tur? Nu känns det helt annorlunda. T kollar noga och jag får bra ordinationer. Skönt att kunna förlita sig på proffs. Ångrar mig redan att jag inte gick till CA direkt!

Mulan: hoppas allt är bra med dig och att du inte är för illamående. Berätta gärna hur det känns.

• Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-05-28 20:31:36 följande:
    Ceropegia: Vilket mardröm du har fått vara med och jag vet precis hur oproffisiga de kan vara på SU. De uråldriga apparater kan de bara gissa. Jag blir skit förbannad att de får fortsätta så här.  Jag förstår att du blir på helspänn nu men vad härligt att T är så förstående. Så ta det jätte lugnt, vila och gör ytterliggare ett VUL för det lugnar alltid. happiness. Ja det är aldrig roligt att inte få något till frysen för då känns det som att man måste börja om från början igen och det känns lite jobbigt samtidigt kan det mycket väl vara så att det inte behövs. Håller tummarna att mini ska ta sig;) Själv var jag hos T idag och kollade inför ÄP och det hade växt till sig men fick ordinationer sist med att öka dosen och det var fortfarande inte helt färdigt. Jag har också blivit mycket väl mottagen och det känns mycket proffisigt på CA. Det känns jätte skönt att vara där. Sist misslyckades ivf.et totalt på grund att de plockade ut alldeles för tidigt. Jag kände att det inte var färdigt utvecklat och gick en dag tidigare. Dum som man är ifrågesatte jag inget. Det kan vara otur men ska det verkligen hänga på tur? Nu känns det helt annorlunda. T kollar noga och jag får bra ordinationer. Skönt att kunna förlita sig på proffs. Ångrar mig redan att jag inte gick till CA direkt! Mulan: hoppas allt är bra med dig och att du inte är för illamående. Berätta gärna hur det känns.
    Härligt att det närmar sig ÄP och CA tror jag är otroligt duktiga på att plocka på rätt dag
    Milo♥ 20100502
  • mulan
    sushikatten skrev 2010-05-28 20:31:36 följande:
    Ceropegia: Vilket mardröm du har fått vara med och jag vet precis hur oproffisiga de kan vara på SU. De uråldriga apparater kan de bara gissa. Jag blir skit förbannad att de får fortsätta så här.  Jag förstår att du blir på helspänn nu men vad härligt att T är så förstående. Så ta det jätte lugnt, vila och gör ytterliggare ett VUL för det lugnar alltid. happiness. Ja det är aldrig roligt att inte få något till frysen för då känns det som att man måste börja om från början igen och det känns lite jobbigt samtidigt kan det mycket väl vara så att det inte behövs. Håller tummarna att mini ska ta sig;)Själv var jag hos T idag och kollade inför ÄP och det hade växt till sig men fick ordinationer sist med att öka dosen och det var fortfarande inte helt färdigt. Jag har också blivit mycket väl mottagen och det känns mycket proffisigt på CA. Det känns jätte skönt att vara där. Sist misslyckades ivf.et totalt på grund att de plockade ut alldeles för tidigt. Jag kände att det inte var färdigt utvecklat och gick en dag tidigare. Dum som man är ifrågesatte jag inget. Det kan vara otur men ska det verkligen hänga på tur? Nu känns det helt annorlunda. T kollar noga och jag får bra ordinationer. Skönt att kunna förlita sig på proffs. Ångrar mig redan att jag inte gick till CA direkt!Mulan: hoppas allt är bra med dig och att du inte är för illamående. Berätta gärna hur det känns.
    Åhh vad spännande

Det är verkligen skillnad på kliniker, bemötande och kompetens . CA är BÄST!!!!

Jag mår typ för bra. Just nu är jag enbart alldeles för stor om magen . Bilder på min stooora mage finns i galleriet
    Är ganska förstoppad och hungrig för det mesta. Får springa på toa på nätterna.

Men noll illamående. Ingen molnvärk (vill ha det), inga stickningar, finnarna som jag hade massvis av i början har minskat kraftigt.
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Resande

Jag har testat minus idag så det fungerade inte med stimulerat FET heller. Fjärde försöket åt pipsvängen. Kunde ju aldrig tro att det inte skulle bli ett enda syskon av 8 fina blastocyston men så är det... Vi lägger ner nu så jag lämnar tråden. Kommer säkert tjuvkika någon gång för att se hur det går för er andra. Lycka till!

• Vädur 78
    Resande skrev 2010-05-29 07:49:05 följande:
    Jag har testat minus idag så det fungerade inte med stimulerat FET heller. Fjärde försöket åt pipsvängen. Kunde ju aldrig tro att det inte skulle bli ett enda syskon av 8 fina blastocyston men så är det... Vi lägger ner nu så jag lämnar tråden. Kommer säkert tjuvkika någon gång för att se hur det går för er andra. Lycka till!
    Vad tråkigt!! Massa kramar
    Milo♥ 20100502
  • ceropegia

Filji: Ush..va ledsen jag blir för er skull :( Sån otur med så många blastosar :( Kram!

Happiness: Håller tummarna stenhårt för att det embryot du fick tillbaka biter sig fast ordentligt! Det går säkert vägen skall du se!

Tack för all stöttning ang vad som hände mig i förra veckan. Men jag vågar fortfarande inte tro att Liten lever... Så sent som i morse kom levrat blod ut... och jag har väldigt mkt stickningar i livmodern.....vill bara att det skall bli onsdag... Kram på er!

• mulan
    Åhhhh nej . Beklagar gumman . Ja på 8 blastocyster tror man ju att det ska bli iaf ett plus. Massa varma kramar och välkommen tillbaka om ni ändrar er
    ceropegia skrev 2010-05-29 15:57:11 följande:
    Filji: Ush..va ledsen jag blir för er skull :( Sån otur med så många blastosar :( Kram!Happiness: Håller tummarna stenhårt för att det embryot du fick tillbaka biter sig fast ordentligt! Det går säkert vägen skall du se!Tack för all stöttning ang vad som hände mig i förra veckan. Men jag vågar fortfarande inte tro att Liten lever... Så sent som i morse kom levrat blod ut... och jag har väldigt mkt stickningar i livmodern.....vill bara att det skall bli onsdag... Kram på er!
    Då bestämmer vi att vi hoppas åt dig om du inte vågar . Hoppas att det är en riktig liten kämpe du har där inne. Massa kramar
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • sushikatten

Fiji: Beklagar verkligen och att det inte gick på alla dem blastocyster!

Ceropegia: Näää vi får hålla tummarna och det kan väl vara gammalt blod som har samlat sig och kom ut nu. Jag förstår oron och lider med dig. Det är en fruktansvärt tid och att man ska gå i ovisshet. Ska du inte ringa CA och fråga om du får komma tidigare. Be om att få hcg prov för de lättare kan se vad som händer. Det visar ganska snabbt om det går uppåt med värdet. Ge inte upp{#lang_emotions_heart}

Mulan: Härligt att du mår bra och ja man vill känna något men när det kommer ångra man sig säkert.

Vädur: jag känner mig verkligen i säkra händer!

Ja och sjäv så blev jag lite orolig idag för jag har fått äl sekret och det ska jag väl inte ha nu? Jag ska inte in förren tisdag på koll. Är det vanligt med sekretet? Det var ju ett halvår sen och jag kommer faktiskt inte ihåg att jag hade det sist. Skit man skulle haft almanacka och skrivit upp allt så hade man sluppit vara orolig nu.

• Happiness
    Nä vad sorgligt!!!!. Jag beklagar å det varmaste. Tänker på dig!!!!!
  • Happiness

Ska försöka vara saklig när jag skriver men det är svårt. Jag tror absolut detta har gått åt fanders!!!!!

Den här väntan tar knäcken på mig. Den här väntat har varit det absolut värsta med IVF. Allt annat har gått hur bra som helst. Idag är jag på RD 6. Är det progesteron vaggisarna som håller mensen borta? ( om man inte är gravid så att säga)

Tog ett CB idag för nu tänker jag att hCG är ute ur kroppen. Och jag fick ett svagt streck på CB stickan....undrar jag om embryot utsöndrar hCG utan att sitta fast i endometiet tro? Har läst någonstans att det är möjligt. För om jag får ett svagt utslag på stickan så är det ju något som producerar hCG liksom...Undrar vad som händer om det är lika svagt på TD. Räknas de som pluss då tro? Någon som vet? Tog en bild men väldigt svårt att se...andetags tunt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19