• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-26 12:49:22 följande:
    *viskar grattis grattis garttis*
    Vad du bara är super gullig *kramar om* alltid lika stöttande.

Ja jag kommer nog att avlägga en daglig doppnings rapport här.

Svagare/Starkare det är det som är frågan..HAHA!!
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-26 13:01:47 följande:
    Vad du bara är super gullig *kramar om* alltid lika stöttande. Ja jag kommer nog att avlägga en daglig doppnings rapport här.Svagare/Starkare det är det som är frågan..HAHA!!
    Väntar med spänning på testresultaten
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • ceropegia

Inte tittat in på några dagar...
    I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :(

Happiness: Håller tummarna!!

• mulan
    ceropegia skrev 2010-05-26 21:36:04 följande:
    Inte tittat in på några dagar...I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :(Happiness: Håller tummarna!!
    Åh vilken mardröm . Men vilken tur att Torbjörn rädda er dag . Han är en klippa!!!

Hur fort/långsamt slog hjärta på Sahlgrenska??? Fick du några siffror? Jag fick höra av distansgyn att alla hjärtslag mellan 110 och 170 är godkänt runt denna tiden.

Kramar !!!!!
  • ceropegia

mulan: Det har varit en riktig mardröm.. Sahlgrenska kunnde inte säga nått alls om hjärtat med sin uråldriga apparat... Är så förbannad att läkaren där inte ens sa att det kanske var så..utan att det var ett missfall... Hon tyckte jag kunnde ta starka tabletter att sova på..eftersom det ändå var kört med graviditeten..tänk om jag lyssnat på henne! :( Min man ringde ju Torbjörn på hans jour..han var så förstående och tyckte inte jag skulle lyssna så SU innan han undersökt mig..han tyckte inte ens jag borde åkt till SU utan direkt till dem... Gillar T skarpt, han är bra! Fick ännu en tid nästa onsdag för att jag skall känna mig lugnare.. Det var ganska stor skillnad på vad som var OK med hjärtljud! Kram! Hoppas du mår OK med din graviditet :)

• Resande
    Inte tittat in på några dagar... I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :( Happiness: Håller tummarna!!
    Fy sjutton vilken vidrig upplevelse! Det var ju skönt att du kunde få komma in på Carlanderska för en koll också och att Torbjörn kunde se att Liten vuxit rejält och att hjärtat slog fint. Jag håller tummarna för att du ska sluta blöda helt nu och att allt fortsätter se bra ut. Det är ju rätt vanligt med blödningar men gör ju inte saken ett dugg lättare för det. Massor med kramar till dig!
  • mulan

När jag hösten 08 fick veta att jag var väääldigt nära klimakteriet (var på RMC i Linköping då) och inte fick göra fler IVF pga att våra chanser var så små, då ringde jag Thorbjörn.
    De samtalet räddade oss. Han sa att vi ska inte alls ge upp eftersom jag hade haft bra resultat på CA innan.
    Jag hade innan gjort långa metoden men han sa att vi ska göra korta istället och berättade vad han tyckte. Sen ringde jag tillbaka till RMC och lyckades tjata mig till ett nytt försök. De försöket blev jag gravid och fick 2 till frysen .
    Tyvärr slutade det i MF men från att vara med ena foten i klimakteriet till en graviditet och 2 i frysen är ett stort steg. De steget hade vi inte tagit utan Thorbjörn . Annars hade vi hållt på med äggdonation nu.

• Fylgja
    Inte tittat in på några dagar... I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :( Happiness: Håller tummarna!!
    Men oj! Din stackare, vilken upplevelse. Tack och lov för Carlanderskas fina bemötande och kunnande! Håller alla tummar för att det lilla livet ska fortsätta att boa in sig. Blödningar är ju inte helt ovanliga har jag förstått, men otäcka.

Vila och ta hand om dig!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19