• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-21 18:39:49 följande:
    Ska tillbaka på söndag för ET men varför odlar dom bara 2 dgar och hur kan dom veta redan nu hur delningen går liksom?Är det någon annan som fått isatt dag två? tycker det låter kort...Suck och uag som hade hoppats på någon blasto..eller kan dom ändå långtidsodla på något även om dom sätter in ett två dagars. Är negativ känner jag nu men två dagar...låter lite.Ska ta vaggis ikväll. Frågade om det var ok med 6 timmar imellan oc det var det. Måste man blöta upp dom? Funderar på att ringa dom imorgon och fråga hur många som blivit befruktade..vad tror ni om det? Efter 18 timmar ser dom ju det.
    fick tillbaka en 3 dagars och sen odlade de vidare de andra 3 som var kvar till blasto och en lblev fin och gick till frysen.
    Mig ringde de dagen efter och berättade antal befruktade.
    ja det är bra om du fuktar vaggisarna innan
    Milo♥ 20100502
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-05-21 20:22:21 följande:
    fick tillbaka en 3 dagars och sen odlade de vidare de andra 3 som var kvar till blasto och en lblev fin och gick till frysen.Mig ringde de dagen efter och berättade antal befruktade.ja det är bra om du fuktar vaggisarna innan
    haha här hoppar vi mellan trådarna . Glad för dina svar. Ja men då kanske jag kan ringa imorgon och höra hur många som blivit befruktade.
  • mulan
    Ska tillbaka på söndag för ET men varför odlar dom bara 2 dgar och hur kan dom veta redan nu hur delningen går liksom?Är det någon annan som fått isatt dag två? tycker det låter kort...Suck och uag som hade hoppats på någon blasto..eller kan dom ändå långtidsodla på något även om dom sätter in ett två dagars. Är negativ känner jag nu men två dagar...låter lite.Ska ta vaggis ikväll. Frågade om det var ok med 6 timmar imellan oc det var det. Måste man blöta upp dom? Funderar på att ringa dom imorgon och fråga hur många som blivit befruktade..vad tror ni om det? Efter 18 timmar ser dom ju det.
    Jag har de flesta gånger fått tillbaka 2 dagars odlat. Det är faktiskt det vanligaste. De andra gångerna jag plussat har det varit 2 dagars odlat. Det är så att många ägg inte klarar av att 5 dagars odlas men som leder till en bebis i livmodern som 2 dagars.
    På söndag kommer dina ägg troligtvis ligga på runt 4 celler.

jag har flera gånger glömt att blöta vaggisarna. Förstår egentligen inte meningen med att blöta dom. Dom smälter ju ändå av kroppsvärmen. Glöm inte trosskydd för de kommer sen rinna ut i trosorna och det är svårt att få bort i tvätten
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Strawberry3
    Om du fått ut fem ägg så vågar de nog inte planera för att alla blir befruktade, vilket är det antal som krävs för långtidsodling, har för mig att det statistisk sett är 75-80% som blir befruktade. Skulle alla äggen utveckla sig fint och de vill odla fler dagar eller till blasto så hör de av sig och ändrar insättningsdatum.
    Har fått tillbaka två-dagars flera gånger, t.ex. började dottern som en tvådagars och även nuvarande bebis på G är en tvådagars, så det kan gå bra det med! De forstätter långtidsodla ev. övriga ägg som blir kvar efter insättningen oavsett.
    Ring du och fråga hur det gått, jag har alltid bett dem höra av sig...
  • Happiness

Hek alla tjejer och tack för era svar . Vad glad jag blir att fler har fått in 2-dagars och det har lyckats för er. Har varit i kontakt med CA idag och fått bekräftat att 3 st blivit befruktade . Är otroligt lättad över det. Imorgon blir det ET...spännande!!!!

*************************KRAM*****************************************

• calcaneus

Jättestort lycka till! (jag är lite avis på dig som inte behöver vänta)

• Happiness
    calcaneus skrev 2010-05-22 19:15:21 följande:
    Jättestort lycka till! (jag är lite avis på dig som inte behöver vänta)
    Förstod aldrig varför du är tvungen att vänta???? Om det är så att det misslyckas denna gången hur lång tid måste man vänta då? Är det en cykel imellan eller?
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-22 18:45:34 följande:
    Hek alla tjejer och tack för era svar . Vad glad jag blir att fler har fått in 2-dagars och det har lyckats för er. Har varit i kontakt med CA idag och fått bekräftat att 3 st blivit befruktade . Är otroligt lättad över det. Imorgon blir det ET...spännande!!!! *************************KRAM********************* ********************
    GRATTIS GRATTIS och lycka till i morgon
    Milo♥ 20100502
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-05-22 20:02:41 följande:
    GRATTIS GRATTIS och lycka till i morgon
    Haha ja då hörs vi här med...Tacktack Vädur . Det ska väl inte göra ont va?
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-22 20:14:44 följande:
    Haha ja då hörs vi här med...Tacktack Vädur . Det ska väl inte göra ont va?
    nej absolut inte.....ta med kamera och fota ditt embryo innan insättning, du får se det på tv skärmen innan återförandet
    Milo♥ 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19