• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan

Hi hi hi

Hoppas verkligen att ni har rätt . Om ett dygn vet jag mer. Känner mig som ett nervvrak nu

.?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • ceropegia

Mulan: Fick inget svar på det du frågade..jag var bara så ställd att jag blev mest..tyst.. Kommer hålla tummarna för dig imorgon, men det kommer gå bra skall du se!

TACK för alla grattis! Men än är det långt kvar känns det som innan man vet om den är här för att stanna..

Om det blir två är det naturligtvis kul..men jag kommer nog bli lite stressad.... Vet hur mkt mer risker det är med två.. Har en kompis som är/var gravid med enäggstvillingar..nu har den ena dött..men hon måste bära med denna graviditeten ut...lider med henne :( Sen blir det helt klart meer jobb.. Min dotter kommer då vara 2 år, och tänk att få två småttingar på detta...vi skall bygga hus själva så min man kommer inte vara hemma mkt.....många frågor som poppar upp i huvudet om det är..två.. Samtidigt vill jag inte klaga..vet att det finns dom som inte ens kan få en...

• Happiness

Ska ju göra ÄP på fredag. var och mätte dom igår. Då var många bara 12 mm. Hinner dom växa till tills på fredag. Förstår inte varför dom lagt ÄP så tidigt. Svårt att tänka mig att dom hinner mogna. Eller är det så att dom växer extra när man tagit Ovitrellen?

(stäälde frågan i IVF-tråden också)

• Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-19 20:52:25 följande:
    Ska ju göra ÄP på fredag. var och mätte dom igår. Då var många bara 12 mm. Hinner dom växa till tills på fredag. Förstår inte varför dom lagt ÄP så tidigt. Svårt att tänka mig att dom hinner mogna. Eller är det så att dom växer extra när man tagit Ovitrellen? (stäälde frågan i IVF-tråden också)
    de mognar till extra när du tagit ovitrellen. men 12 låter ju litet....men du hade fler som var större eller
    Milo♥ 20100502
  • ceropegia

Happiness: Det låter jättelite..skumt.. Vem gjorde undersökningen? Torbjörn? Frågade du nått ang detta? Vad var svaret? Ring och hör med dem igen, jag fick ett extra VUL när jag var orolig.

• Happiness

Hallåh hallå!!!! Jag har skrivit fel sorry,sorry. Gjorde en extra koll och blåsorna på vänster var 15 mm i tisdags. Falskt alarm ...Haha jag är väl så stressad antagligen nu att jag fått fel på hörseln...

• mulan
    Happiness skrev 2010-05-20 11:26:13 följande:
    Hallåh hallå!!!! Jag har skrivit fel sorry,sorry. Gjorde en extra koll och blåsorna på vänster var 15 mm i tisdags. Falskt alarm ...Haha jag är väl så stressad antagligen nu att jag fått fel på hörseln...
    Vilken tur
    Lycka till i morgon!!
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-20 11:30:54 följande:
    Vilken tur Lycka till i morgon!!
    Vad du är gullig. Tack så mycket. Pratade med BM på CA precis. Hon är så himla gullig. Hon försökte trösta mig så gott det går

Som jag sa till henne...Ni skulle ju aldrig gjort detta väl om folk dog av smärta...Haha!!!!

Det är ju självklart två saker ( och det vet ju redan ni som gjort det). Dels hur många ägg man faktiskt får ut och dels själva ingreppet i sig. Gör det ont osv. Men det är ju för jag aldrig har gjort det förr ooch vet inte rikigt vad som kommer att hända. Det kanske visar sig vara en peace of cake.
  • mulan
    Happiness skrev 2010-05-20 11:36:51 följande:
    Vad du är gullig. Tack så mycket. Pratade med BM på CA precis. Hon är så himla gullig. Hon försökte trösta mig så gott det går Som jag sa till henne...Ni skulle ju aldrig gjort detta väl om folk dog av smärta...Haha!!!! Det är ju självklart två saker ( och det vet ju redan ni som gjort det). Dels hur många ägg man faktiskt får ut och dels själva ingreppet i sig. Gör det ont osv. Men det är ju för jag aldrig har gjort det förr ooch vet inte rikigt vad som kommer att hända. Det kanske visar sig vara en peace of cake.
    Jag kan bara tal för min egen del men jag har inte haft ont vid ÄP. Men det är olika från till person till person. Försök att slappna av så tror jag det gör mindre ont. Och på CA är du i goda händer . Dom är varsamma.
    Jag har även varit på en annan klinik. Där mådde jag dåligt efter ÄP men det var för att de fick ge mig dubbla doser smärtstillande. ÄP:et tog längre tid så jag behövde en extra dos för att inte få ont.
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-20 11:47:46 följande:
    Jag kan bara tal för min egen del men jag har inte haft ont vid ÄP. Men det är olika från till person till person. Försök att slappna av så tror jag det gör mindre ont. Och på CA är du i goda händer . Dom är varsamma.Jag har även varit på en annan klinik. Där mådde jag dåligt efter ÄP men det var för att de fick ge mig dubbla doser smärtstillande. ÄP:et tog längre tid så jag behövde en extra dos för att inte få ont.
    Kommer du ihåg vem som utförde ditt ÄP på CA?

Precis...jag tror det är mycket upp till hur läkaren hanterar situationen baserat på kunskap och handlag
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19