• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-05-22 20:25:49 följande:
    nej absolut inte.....ta med kamera och fota ditt embryo innan insättning, du får se det på tv skärmen innan återförandet
    Vilken cool grej. Tack för tipset! Det ska jag verkligen tänka på..Fick en ny kamera i födelsedagspresent.
  • Happiness

Glömde en sak Vädur...dom sa att man inte skulle test innan 14 dagar. Har du testat tidigare någongång?

• Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-22 20:33:10 följande:
    Glömde en sak Vädur...dom sa att man inte skulle test innan 14 dagar. Har du testat tidigare någongång?
    Ha ha har alltid tjuvtestat
    Sist fick jag tillbaka på söndagen och plussade på måndagen efter på ruvardag 8... de andra gångerna har jag testat på dag 10
    Milo♥ 20100502
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-05-22 20:44:57 följande:
    Ha ha har alltid tjuvtestat Sist fick jag tillbaka på söndagen och plussade på måndagen efter på ruvardag 8... de andra gångerna har jag testat på dag 10
    Ok vad bra ...Kommer vara jätte svårt att hållla fingrarna borta . Men då ska jag nog också testa på måndagen efter. Kände du några symtom då? Herregud vad jag är frågvis.
  • calcaneus

Happiness: Jo, jag fick vänta för att jag tog den där Suprefacten som äggmognad istället. De sa att den stör hormonerna så man inte blir gravid efter den men jag fattade inte varför vi inte kunde prova när vi hade så många försök på oss. Men på lördagen som borde varit "vår dag" för ET fick jag mens så då förstod jag... Jag antar att det är pga Suprefacten de vill att vi skall vänta en månad till, eller då är hela hormonsystemet helt enkelt i otakt nu? Någon annan som vet hur länge man måste vänta mellan FET om man kör i naturlig cykel? Rent logiskt borde man ju kunna köra varje månad om man orkar med mentalt?

• Vädur 78
    Happiness skrev 2010-05-22 20:50:55 följande:
    Ok vad bra ...Kommer vara jätte svårt att hållla fingrarna borta . Men då ska jag nog också testa på måndagen efter. Kände du några symtom då? Herregud vad jag är frågvis.
    Nej jag var säker på att det var kört.....kände inte så mycket, lite mensvärk
    Milo♥ 20100502
  • Happiness
    calcaneus skrev 2010-05-22 21:12:29 följande:
    Happiness: Jo, jag fick vänta för att jag tog den där Suprefacten som äggmognad istället. De sa att den stör hormonerna så man inte blir gravid efter den men jag fattade inte varför vi inte kunde prova när vi hade så många försök på oss. Men på lördagen som borde varit "vår dag" för ET fick jag mens så då förstod jag... Jag antar att det är pga Suprefacten de vill att vi skall vänta en månad till, eller då är hela hormonsystemet helt enkelt i otakt nu? Någon annan som vet hur länge man måste vänta mellan FET om man kör i naturlig cykel? Rent logiskt borde man ju kunna köra varje månad om man orkar med mentalt?
    Ska du ta progesteron vaggisar i naturlig cykel då? Sa dom innan att du inte kunde få ET den månaden som stimuleringen var på? Har dom fortsatt att odla till blasto nu då?
  • Fylgja

Hej på er! Har haft en datorpaus ett par veckor men läst ikapp nu! Spännande att läsa hur det går för er allihop!

Mulan massor med grattis!! Har tänkt på dig och hoppades hitta ett positivt besked när jag läste ikapp.

calcaneus skrev 2010-05-22 21:12:29 följande:
    Suprefacten gör att slemhinnan inte blir bra och att ett embryo alltså inte har någon stans att fästa.. Sedan är det väl förmodligen så att de vill att dina äggstockar ska lugna sig lite eftersom du blev överstimulerad. Så var det för mig iallafall.

Du kan göra FET varje månad om du orkar med det. Det kan du även göra om du gör FET stimulerat. Jag har kört 5 månader i rad, fast två försök blev ju tyvärr avbrutna. Kör man FET stimulerat är det på sätt och vis lättare eftersom du inte har någon riktigt normal cykel som kan ställa till det. Man slutar helt enkelt med hormonerna, så kommer en blödning efter ett par dagar och så börjar man om med hormonerna. Strejkar det kan de ordinera ett läkemedel som sätter igång mensen (kommer inte ihåg vad det heter nu - tänker bara på proviva men så heter det ju inte ;o) )  Men naturlig cykel är ju trots allt bäst. (och man mår bättre också rent fysiskt)
  • calcaneus

Jag får inga citat att fungera. Hmpf. Kryddan 71: Tack! Då vet jag. Inte illa (jo, egentligen) att Suprefacten kan "förstöra" slemhinnan på så kort tid, den såg ju bra ut innan jag kom så långt. Eftersom jag inte hann känna av överstimuleringen särskilt mycket förtränger jag liksom att äggstockarna skulle vara uppretade, men det är klart att de är. Det är säkert förnuftigt att vänta en cykel men jag är ju otålig! Happiness: De trodde ju att jag skulle göra ET enda till VUL:et dag 9 när de såg att jag var för överstimulerad. Då var det ju kört i vilket fall och då fick jag Suprefacten. Som gjorde att jag inte blev dålig. Antar jag, för äggstockarna såg ju ut som spetsiga änden på grevéost vid ÄP... Och ja, de odlade fram sammanlagt TOLV balstocyster!!! Helt makalöst, skönt att ha lite backup.

• Fylgja

Förstår att du är otålig! Jag blev rätt ledsen när jag fick veta att de inte ville chansa på ett ET utan sätta in Suprefact för att få överstimuleringen att gå ner.

Sedan blev min mens försenad också efter första cykeln, otroligt irriterande{#lang_emotions_frown}

Men men, det är ju bra att de är måna om ens hälsa och inte chansar. Sedan tyckte jag också det var lite svårt att förstå att jag var överstimulerad - det var ju första gången med sprutor och jox och jag visste inte hur man skulle känna sig. Hade ont och var svullen och mådde illa och var rätt omtöcknad, men tänkte att det väl var så det skulle vara. Men det var det tydligen inte...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19