Hej på er! Har haft en datorpaus ett par veckor men läst ikapp nu! Spännande att läsa hur det går för er allihop!
Mulan massor med grattis!! Har tänkt på dig och hoppades hitta ett positivt besked när jag läste ikapp.
calcaneus skrev 2010-05-22 21:12:29 följande:
Happiness: Jo, jag fick vänta för att jag tog den där Suprefacten som äggmognad istället. De sa att den stör hormonerna så man inte blir gravid efter den men jag fattade inte varför vi inte kunde prova när vi hade så många försök på oss. Men på lördagen som borde varit "vår dag" för ET fick jag mens så då förstod jag... Jag antar att det är pga Suprefacten de vill att vi skall vänta en månad till, eller då är hela hormonsystemet helt enkelt i otakt nu? Någon annan som vet hur länge man måste vänta mellan FET om man kör i naturlig cykel? Rent logiskt borde man ju kunna köra varje månad om man orkar med mentalt?
Suprefacten gör att slemhinnan inte blir bra och att ett embryo alltså inte har någon stans att fästa.. Sedan är det väl förmodligen så att de vill att dina äggstockar ska lugna sig lite eftersom du blev överstimulerad. Så var det för mig iallafall.
Du kan göra FET varje månad om du orkar med det. Det kan du även göra om du gör FET stimulerat. Jag har kört 5 månader i rad, fast två försök blev ju tyvärr avbrutna. Kör man FET stimulerat är det på sätt och vis lättare eftersom du inte har någon riktigt normal cykel som kan ställa till det. Man slutar helt enkelt med hormonerna, så kommer en blödning efter ett par dagar och så börjar man om med hormonerna. Strejkar det kan de ordinera ett läkemedel som sätter igång mensen (kommer inte ihåg vad det heter nu - tänker bara på proviva men så heter det ju inte ;o) ) Men naturlig cykel är ju trots allt bäst. (och man mår bättre också rent fysiskt)