• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • sushikatten

Happiness: Härligt att det funkade och 5 ägg är helt ok. Det ska vara kvaliten och inte mängden som är avgörande. självklart skulle det bästa av två världar vara om man både fick många och kvalité. Tycker absolut att 5 är jätte bra. Nu får vi hålla tummarna att det befruktas.

Mulan. Ja vilken natt det har varit! vi vaknade helt genomsvettna och öppnade fönstret. Grattar dig ännu en gång.

Sydney: håller tummarna att du ska komma igång med sprutorna. Och jag håller med dig. det känns bra att vara igång med dem för då vet man att man är på gång. Snart till ÄP för min del. Nervöst det också!

• calcaneus

Happiness: Jag har slarvläst och inte fattat att det var redan nu du skulle ÄP:a. Skönt att det gick bra! Vet du när du får tillbaka det första? 

Är det någon annan som vet? Odlar de fram blastocyster om de inte skall frysa? Nyfiken i en strut...
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-05-21 17:07:09 följande:
    Happiness: Jag har slarvläst och inte fattat att det var redan nu du skulle ÄP:a. Skönt att det gick bra! Vet du när du får tillbaka det första?  Är det någon annan som vet? Odlar de fram blastocyster om de inte skall frysa? Nyfiken i en strut...
    De blir blastocystodling om det är minst 5 toppenägg befruktade på dag 1. Det för att det brukar bli mycket bortfall vid blastoodling.

När vi gjorde långtidsodling i höstas fick vi 7 bra befruktade. 1 av dom fick jag tillbaka som då var 5 dagars odlad. Ytterligare 5 odlades vidare 1 dag till för att se hur många som var frysbara. Då fick vi 2 till frysen. 1 av dom växer nu i min mage
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-21 17:07:09 följande:
    Happiness: Jag har slarvläst och inte fattat att det var redan nu du skulle ÄP:a. Skönt att det gick bra! Vet du när du får tillbaka det första?  Är det någon annan som vet? Odlar de fram blastocyster om de inte skall frysa? Nyfiken i en strut...
    vi hade 4 fina dag 3 fick 1 tillbaka och de andra 3 odlades sen vidare
    Milo♥ 20100502
  • calcaneus

Mulan: Vilket mirakel det är! Härligt!

Vädur 78: Milo! Vilket fint namn! 
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-05-21 17:35:54 följande:
    Mulan: Vilket mirakel det är! Härligt! Vädur 78: Milo! Vilket fint namn! 
    Tack Det betyder efterlängtad kärlek och tycker det stämmer in så bra...... 44 månader innan man lyckades bli gravid!!
    Milo♥ 20100502
  • calcaneus

Och jag som tycket det var illa med 13 förra gången. Tills jag blev gravid alltså. Denna blir ju lite mer, men det känns bättre nu när vi har kisen och är på G.

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-21 15:10:10 följande:
    Grattis grattis Se där det var inte så mycket att oroa sig för ju . Vad tyckte du om dom?? Vem hade du på ÄP??Kramar och tack så mycket!
    Hade MW...Skitsnabb!!! Sen var narkos ssk så himla gullig. Hon som va i uppvaket var väl Ok...Iof jag hade ju bara 5 men ändå kändes som det tog max 5 minuter. Tror MW är troligt snabb.
  • Happiness

Ska tillbaka på söndag för ET men varför odlar dom bara 2 dgar och hur kan dom veta redan nu hur delningen går liksom?

Är det någon annan som fått isatt dag två? tycker det låter kort...Suck och uag som hade hoppats på någon blasto..eller kan dom ändå långtidsodla på något även om dom sätter in ett två dagars. Är negativ känner jag nu men två dagar...låter lite.

Ska ta vaggis ikväll. Frågade om det var ok med 6 timmar imellan oc det var det. Måste man blöta upp dom? Funderar på att ringa dom imorgon och fråga hur många som blivit befruktade..vad tror ni om det? Efter 18 timmar ser dom ju det.

• smulanjag

ibland blir man nyfiken om man har sett varandra på calanderska utan att veta om det..=), eftersom vi alla går där menar jag..

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19