• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-05-24 11:44:57 följande:
    Gravid kläder finns det inte mycket tyvärr. Men mycket av de vanliga kläderna fungerar bra fast man kanske får köpa någon storlek större..
    Nä jag har märkt det. Byxor framförallt. Går ju bra nu med leggings men till vintern blir det värre
    .?*¨*?.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..?*¨*?.
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 12:00:15 följande:
    Nä jag har märkt det. Byxor framförallt. Går ju bra nu med leggings men till vintern blir det värre
    jag har mest haft leggings och tights hela vintern, köpte ett par jeans på HM. 
    sen köpte jag ett par jeans på vero moda mer med resår i midjan, de har fortfarande sånna där och de fungerade hela graviditeten och kostade bara 229 kr tror jag
    Milo♥ 20100502
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-05-24 12:04:00 följande:
    jag har mest haft leggings och tights hela vintern, köpte ett par jeans på HM.  sen köpte jag ett par jeans på vero moda mer med resår i midjan, de har fortfarande sånna där och de fungerade hela graviditeten och kostade bara 229 kr tror jag
    Skrippo nämnde att vero moda har mammakläder. Här hemma finns KappAhl o Lindex och ingen av dom har mammakläder
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 12:08:20 följande:
    Skrippo nämnde att vero moda har mammakläder. Här hemma finns KappAhl o Lindex och ingen av dom har mammakläder
    det visste jag inte, det var vanliga jeans fast i lite stretch...
    här hade vi bara mammakläder på HM men det är rätt bra här, vet jag tittat i jönköping men där är det kaos bland mammakläderna.....{#lang_emotions_surprised}
    Milo♥ 20100502
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-05-24 12:10:40 följande:
    det visste jag inte, det var vanliga jeans fast i lite stretch... här hade vi bara mammakläder på HM men det är rätt bra här, vet jag tittat i jönköping men där är det kaos bland mammakläderna.....
    jag tolkade det som att det var mammakläder men det kanske det inte var

Menar du H&M på A6??? Hela den butiken är ju ett enda stort kaos. Rörigare butik får man leta efter. Jag köper nästan aldrig kläder där just pga röran
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-05-24 12:18:17 följande:
    jag tolkade det som att det var mammakläder men det kanske det inte var Menar du H&M på A6??? Hela den butiken är ju ett enda stort kaos. Rörigare butik får man leta efter. Jag köper nästan aldrig kläder där just pga röran
    ja och nere på stan oxå,.... finns ju en del att beställa på nätet men är ju lite svårt med storlekar
    Milo♥ 20100502
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-05-24 12:22:49 följande:
    ja och nere på stan oxå,.... finns ju en del att beställa på nätet men är ju lite svårt med storlekar
    Nätet beställer jag inte på i första taget. Har väldigt svårt att få rätt storlek
  • Mirakelbarn
    mulan skrev 2010-05-24 12:26:31 följande:
    Nätet beställer jag inte på i första taget. Har väldigt svårt att få rätt storlek
    Vi får ta en shoppingdag tillsammans, jag är grym på det!! Har ju lite kvar sedan sonen men har inte vågat ta fram dessa ännu!
    Vi har blivit avslöjade av min bror o hans fru. Vi var där häromdagen o de hade sett att jag var gravid så fort jag kom in. Jag tyckte att jag hade klätt mig skitbra men icke !! De såg att det lyste gravid om mig men de sade inget. De hade däremot satt sig hos mamma igår och leende frågat när vår bebis är beräknad! Där fick man för att man planerat hur man ska berätta om vår nykomling i familjen! Jag undrar hur många utav våra vänner som vet men som inget säger ?
    Äntligen gravid!!
  • mulan
    Mirakelbarn skrev 2010-05-24 14:02:23 följande:
    Vi får ta en shoppingdag tillsammans, jag är grym på det!! Har ju lite kvar sedan sonen men har inte vågat ta fram dessa ännu! Vi har blivit avslöjade av min bror o hans fru. Vi var där häromdagen o de hade sett att jag var gravid så fort jag kom in. Jag tyckte att jag hade klätt mig skitbra men icke !! De såg att det lyste gravid om mig men de sade inget. De hade däremot satt sig hos mamma igår och leende frågat när vår bebis är beräknad! Där fick man för att man planerat hur man ska berätta om vår nykomling i familjen! Jag undrar hur många utav våra vänner som vet men som inget säger ?
    Ja vi får att och bränna lite pengar på mammakläder

Jag har fortfarande inte prövat mina arbetskläder. Vågar inte ens. Kanske ska ta tag i det nu.

Får se när dom börjar avslöja mig och min mage om folk nu börjat avslöja dig
  • Fylgja

Grattis till ruvarna!

Calcaneus - hoppas du får sällskap till FET. Min man har lyckats vara med på ett av dem, det sista, och det känns lite gott att ha med honom. Även om det är jag som kör :o)  Komiskt att du tycker sämre om göteborgstrafiken - jag hatade köra i Stockholm när vi bodde där. Fast på ett vis är Stockholmare faktiskt justare - lite bättre på att samarbeta i köer och så.

Sedan är ju korsvägen en bedrövlig trafiklösning, den kommer jag aldrig att känna mig trygg med..

Idag har jag pratat med Carlanderska, de lägger om min medicinering lite nästa försök. Trombyl och så Pergotime istället för Progynonen, för att se om jag får mindre biverkningar av det. Torbjörn tyckte att jag gått ner lite mycket i vikt på kort tid och det har han väl en poäng i. Svårt att veta tycker jag - vad man ska förvänta sig/stå ut med i form av sidoeffekter.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19