Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Carlanderskatöserna del 19

Hej tjejer,
    Finns det någon här inne som gjort FET i ostimulerad cykel på Carlanderska? Hur funkar det egentligen. Tar man inga mediciner alls?

• Lycklig vill ha mer
    Vädur 78 skrev 2010-06-09 08:28:31 följande:
    nej då tar man inga mediciner alls. du ringer när du fått mens och sen tror jag att man gör ett vul runt cykeldag 10 sen börjar man testa med ägglossningsstickor och ringer CA när man fått utslag
    Milo♥ 20100502
    Åh vad bra. Blev lite orolig att jag kanske missatt något. Hade VUL förra veckan och ska på FET i morgon om min blasto klarar upptiningen.
  • Lycklig vill ha mer

Nu är det spännande. Vågar knappt ta med mig min telefon till jobbet idag

Är det någon annan här som gjort FET på Carlanderska? Hur går det till? Hur lång tid osv.
    Min sambo är på utbildning på annan ort så han kan inte åka med så man känner ju sig lite ensam.

• Lycklig vill ha mer
    Resande skrev 2010-06-10 10:07:15 följande:
    Jag har gjort 3 ostimulerade FET på Carlanderska. Det går rackarns fort. Jag har alltid varit där ensam och ibland kommit ut innan jag ens haft min tid eftersom jag varit för tidig. Man anmäler sig i luckan, får sätta sig i lilla väntrummet, blir hämtad relativit snabbt av en sköterska som tar en upp för trappan. Där får man ett rum, information och byter om. Efter en kort väntan kommer läkaren, pratar lite om hur det ser ut med embryot, man går in i rummet, säger sitt personnummer, hoppar upp i gynstolen, får se sitt namn och sen embryot på en skärm, får tillbaka embryot och sen är det klart. Med några andra små detaljer emellan. Det känns helt overkligt att man på den korta visiten är ruvare och ett steg närmare graviditet. Lycka till!

Lycka till idag Mulan!
    Skönt att höra att någon annan har vairt där själv.
  • Lycklig vill ha mer
    mulan skrev 2010-06-10 10:12:42 följande:
    Fiji: tack vännen!!
    Vi har oxå varit ute innan vi hade vår avtalade tid .

Lycklig vill ha mer: Glöm inte ta med en kamera och ta kort på TV skärmen när du får se embryonet (eller nu när du är själv kanske någon kan ta kortet åt dig).
    .•*¨*•.. ♦ Någonstans där inne finns vårt mirakel ♦ ..•*¨*•.
    Åh kan man göra det. Då måste jag få med mig en kamera, eller funkar mobilkamera tror ni? Är det vanligt att man tar kort? Känns lite fånigt att fråga...
  • Lycklig vill ha mer

Mulan: Grattis!!

Nu är jag hemma igen och upptiningen av min blasto gick fint och Torbjörn sa 50/50 ungefär så det känns väldigt spännande. Kunde tyvärr inte ta någon egen bild men de skrev så snällt ut en printbild från min journal så nu har jag den i alla fall.

• Lycklig vill ha mer
    Vädur 78 skrev 2010-06-10 17:34:55 följande:
    Har de bilder på embryona i våra journaler??
    Ja han sa det. Att de alltid tar bilder till journalen och därför kunde jag få en kopia på den där i stället. Så jag fick en jätte bra bild utskriven.
  • Lycklig vill ha mer
    FruNaftra skrev 2010-09-24 15:56:22 följande:
    Ärs, det kan nog inte ha varit ÄL för nu verkar det som att det kommer en blödning.....
    Jag hoppar in med ett litet inlägg. Brukar mest läsa om er då jag numera håller till på Sahlgrenska i stället. Gjorde du totalfrys? Jag gjorde totalfrys i våras och fick då mens bara 4 eller 5 dagar efter äggplocket. Var väldigt förvånad över detta men det var helt ok sa läkaren då.
  • Lycklig vill ha mer
    FruNaftra skrev 2010-09-24 17:01:15 följande:
    Det blev totalfrys...eller ja..SKA bli totalfrys om de bedömmer att någon är stark nog. Torbjörn ska ringa mig i morgon och meddela (nervööööst). Tydligen kan det bli såhär eftersom jag fick suprefact istället för den vanliga ÄL-sprutan innan ÄP. Fast jag är fortfarande inte säker på vad för blödning det är....om det är riktig mens eller en annan blödning. Jag frågade ju när min mens beräknades komma och då sa BM att den ska komma 10-15 dagar efter ÄP. Fast de kanske missade att det var Suprefact jag fick. Äh....jag fattar noll.
    Japp jag fick också Suprefact så det är säkert mensen som kom så tidigt.
  • Lycklig vill ha mer
    sydney skrev 2010-11-24 17:09:02 följande:
    jag har varit på VUL idag. Det såg bra ut så på måndag blir det FET om något embyro klarar upptiningen.
    Ett målavklarat...

fick med mig ett papper som heter godkännande av tining...osv...
    Det står att det skall vara inlämnat till CA FÖRE tining och återförande av embyro. Är det någon som vet om vi ska fylla i och skicka till CA eller räcker det att jag lämnar det när jag kommer dit på måndag? (jag åker själv, mannen måste hämta dottern på dagis).

Och fakturan från CA, kommer den med posten och måste den vara betald FÖRE FET? Som det var inför ÄP...
    Hallå gumman!

Godkännande av tining åter återförande måste man lämna in vid varje FET tror jag minsann. Men jag har alltid lämnat in dem samma dag som återförandet men ring till dem och kolla för säkerhetsskull.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19