Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Carlanderskatöserna del 19

Nu hoppar jag in i tråden igen. Gjorde ett försök på Carlanderska förra våren, därefter Sahlgrenska men vi går tillbaka till Carlanderska trots att vi har Sahlgrenska försök kvar. Det är långa väntetider där mellan behandlingarna och dessutom känner vi att vi har störst chans att lyckas på C i stället och att man lyssnar mycket mer på varje par där, Sahlgrenska känns som en löpande bandet produktion.

Sprutstart om två veckor ungefär!

• Lycklig vill ha mer

Har mest varit inne och läst om er andra men idag så fick vi tillbaka två topp-tvådagars embryon! Känns superbra.

• Lycklig vill ha mer

Kanske vågar mig på att säga att jag är gravid efter ett test idag. Inte världens svagaste test men betydligt starkare än förra gången då det blev missfall. Ligger bilder i mitt galleri om någon vill bekräfta Ska ringa in till Carlanderska idag och höra vad de säger. I vilken vecka brukar man få VUL? Vi fick tillbaka två fina embryon så nu undrar man ju hur det ser ut därinne. Men tar verkligen ingenting för givet utan har fortfarande svårt att ta till mig att det kanske skulle kunna fungera.

• Lycklig vill ha mer

Jag är superdåligt insatt i hur man räknar. Aldrig liksom blivit aktuellt att räkna. Men har jag fattat det rätt att man räknar äggplocket som ägglossningen? I så fall är jag i v6 nu? Vecka 5+1 om äp var måndagen den 4:e april?

• Lycklig vill ha mer
    Toppenloppan skrev 2011-04-26 16:58:46 följande:
    Lycklig vill ha mer:

GRATTIS! Ett klart positivt test! Jag gjorde VUL vecka 7+0!
    Tack men igår började bruna blödningar när jag varit på toaletten, inte mycket och inte rött men hoppet sjönk ordentligt.
  • Lycklig vill ha mer
    didda skrev 2011-04-30 13:03:02 följande:
    Hur går det för dig "lycklig vill ha mer"? Tänker på dig och håller tummarna för att allt är som det ska! Kram!
    Nej det bruna gick över till blod och mer ihållande så missfall är jag ju helt övertygad om. 
  • Lycklig vill ha mer
    didda skrev 2011-04-30 14:01:21 följande:
    Men nej! Så fruktansvärt tråkigt, jag beklagar verkligen! Det borde inte få hända! Har du någon tid för vul för att kolla upp det? Massor av kramar!
    Jag har tid för VUL de 12:e maj men det känns för långt fram så jag ska ringa på måndag och kolla om de göra någon undersökning tidigare än så.
  • Lycklig vill ha mer
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-30 14:04:05 följande:
    Jag har tid för VUL de 12:e maj men det känns för långt fram så jag ska ringa på måndag och kolla om de göra någon undersökning tidigare än så.
    Ha ha jag är analfabet idag. Kolla om de vill göra någon undersökning tidigare än så skulle det ju vara.
  • Lycklig vill ha mer
    majsanna skrev 2011-05-16 08:10:22 följande:
    Snart dags att åka till förlossningen. Herregud, det skulle ju inte ske förän om tidigast 15 veckor. Allt är upp och ner här i världen.
    Tänker på er idag!
  • Lycklig vill ha mer
    Lito skrev 2011-05-16 17:23:24 följande:
    Längtans Stina: Stort GRATTIS Glad !!

Tack för alla grattis hälsningar. Nu har jag blivit sjukskriven i tre veckor till första vul. Det är den 7/6. Känns så skönt att få vara hemma och ta det lugnt efter mf och allt man går igenom samt att mitt jobb är så stressigt så tre veckors vila blir perfekt!
    Jag orkar inte läsa bakåt för att lista ut så får jag fråga dig varför du blivit sjukskriven. Har du haft flera återkommande missfall? Jag har två tidiga i bagaget och man undrar ju vad man kunde gjort annorlunda.
  • Lycklig vill ha mer
    Kommatecken skrev 2011-06-08 20:17:21 följande:
    Sissan...Välkommen hit! Jag är också rätt ny i tråden. Fick en son 2009 efter 4 IVF, 4 FET och 3 missfall. Funderar på att starta syskonförsök till hösten.
    Vi kanske följs åt då.
    Hej!
    Nyfiken på din historia eftersom vi kämpar på liknande som ni gjort. 3 IVF, 3 FET, 2 missfall. Gjordes något annorlunda när ni äntligen plussade och fick en bebis..?
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer,
    Jag är inte jätte aktiv här inne men jag hade äp på Carlanderska idag. 15 ägg på 18 blåsor så jag är mer än nöjd. Nu hoppas vi på att det var fina ägg dessutom + att icsin fungerar.

Tänkte kolla om någon mer än vi här inne är med i den här studien.
    http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.745358-snabbfrysta-agg-konstbefruktas

Det har tydligen gett goda resultat och man frågar de med över 10 ägg tror jag Göran sa. Dessutom fick man 2500 kronor för att man var med. Första och sista gången man får pengar från Carlanderska tror jag

• Lycklig vill ha mer

Jag såg att de stängde den 24 e men inte hur länge.

So far so good. 13 av 15 befruktade embryon  

• Lycklig vill ha mer

Grattis alla sprutare

12 av mina 13 befruktade såg fina ut igår (dag 2) och nu kikar man inte mer på dem förrän onsdag...

• Lycklig vill ha mer

Love is everything: jag fick tromyl på Carlanderska utan någon större protest. Det enda de sa är att det inte är bevisat att det påverkar något men å andra sidan är det inget som påvisar någon risk med det heller så vill du ha det så får du det.

Vi hade två missfall bakom oss när vi frågade om trombyl. Den här gången hoppas vi att det går vägen. Plussade med en blasto och är i v 5+4 idag. Mina två missfall har varit tidiga så går vi förbi den här veckan vore det toppen. Men VUL ångest har jag minsann och det är över två veckor kvar tills dess.

• Lycklig vill ha mer
    lillis79 skrev 2012-05-13 21:47:45 följande:
    Ursäkta alla frågor men när det är dags för ET görs det alltid på morgonen på Carlanderska?? Eller kan det även göras på eftermiddagen hos dem? Behöver veta så jag kan planera mitt schema på jobbet.. :) tacksam för svar ;)

Äp alltid på morgonen/förmiddag och et på eftermiddagen
  • Lycklig vill ha mer
    lillis79 skrev 2012-05-13 19:08:14 följande:
    oki tack :) det där med 3 dagar före äggplock, gäller det för alla eller kan det vara individuellt beroende på hur det ser ut på sista ultraljudet innan äggplock??

Mycket med behandlingar är individuellt och även lite olika beroende på om man går hos en distansläkare eller direkt hos carlanderska. Jag har alltid blivit tillsagd att ta mina sprutor på morgonen och därför tar jag orgalutran samma dag som ägglossningssprutan, ibland har jag även tagit gonal -f på morgonen samma dag som ovitrellen så det verkar kunna vara lite olika det där.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19