• Gosevännen

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • Gosevännen

Åh Lilloppan! Så härligt! Ja nu får vi bara fortsätta be att den lill* stannar kvar hos dig!

min o din: grattis till 1-åringen! Tiden går så otroligt snabbt!

• Mrs S E

Min o din: Oj vad fort tiden går... det är en härlig ålder. Levi är ju dryga 13 månader och hur cool som helst. Han lär sig så mycket nu, fast man inte ens försöker lära honom! Ikväll somver han hos mormor o morfar. Vi ska fixa lite med huset ikväll har vi tänkt.

• Lilloppan

tack alla för förbönerna! Känner mig lite nervös inför på torsdag då det är TD.. förra gången jag plussade började jag blöda på dag 15... det är imorrn den här gången.. Men jag vill INTE börja blöda! Ber att pyret ska få stanna!

min och din - Mrs S E - vad roligt när man kan se alla framsteg och all utveckling. Det händer ju så mycket hela tiden. Mrs S E hur mår du.. har du varit på ett första ul och sett ditt pyre?

gosevännen: jag känner sådan uppmuntran och styrka från dig! Måste bara säga att du är fantastisk här i tråden!  {#lang_emotions_sunny} 

• min o din

Gosis - Tack!{#lang_emotions_smile} 

Lilloppan och Mrs S E - hur är det med er? Allt väl hoppas jag! {#lang_emotions_smile}

• Mrs S E

Min o din och lilloppan: Jag mår faktiskt väldigt bra. Lite illamående, men har inte kräkts nåt. Har lite mindre aptit på förmiddagarne men dessto mer på eftermiddagarna. Annars är jag väldigt trött nu.
    Vi ska åka och göra ett vul nu på tis så då får vi ser hur det ser ut!
    Jag har varit och träffat BM för lite hälso samtal om att inte röka och dricka och sånt
    Min o din: Kommer du ihåg vad det är för värktabletter man inte får ta när man är gravid? Ipren vet jag att man inte ska äta. Jag har blivit riktigt förklyd nu och har huvudvärk. Alvedon hjälper inte tycker jag! Vad kan jag ta istället?

• Lilloppan

mrs S E: vad skönt att du inte mår så illa att du kräkts iaf! Jag tycker du kan prata med apotekspersonalen ang värktabletter... går man in på sjukvårdsrådgivningen så har de några tips där med.. googla på värktabletter gravid.

min och din: jag mår bra. Har molvärk och känner mig trött. Imorse hade jag sån molvärk så jag tänkte att det här kan aldrig vara bra.. men nu har det lättat iaf.
    Försöker njuta av att bara vara i dagen, här och nu.

• Gosevännen

Mrs S E: Såvitt jag vet är det bara tabletter med paracetamol, som t.ex. Panodil/Alvedon du kan ta när du är gravid. Har du prövat ta två stycken samtidigt? Jobbigt att ha huvudvärk!

Det blir spännande på tisdag då! Kommer ihåg er!

• Blåklocka

Passar på att smita in en stund på FL, dottern sover gott efter en långpromenad i vårvädret. Det är så underbart att våren är på väg! Man blir helt glad
    Och härliga nyheter i tråden med fler bebisar på gång. Underbart
    Tänker och ber för er alla och hoppas att vårsolen lyser på er också!

• Gosevännen

Hej Blåklocka! Har tänkt på dig många gånger den senaste tiden, roligt att du kikar in! Nog är det skönt att våren är på kommande! Här varierar temperaturerna mellan +7 grader en dag, och så -24 grader en annan dag, som imrose t.ex... Får verkligen ta sig en funderare på om det faktiskt blir vår i år också?!
    Många kramar till dig!

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16