Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
Grattis Längtanväntan till syskonbesked! Underbara nyheter!
Ber att det kommande halvåret ska gå snabbt för er så ni snart har er dotter i era armar!
Hejsan!
Från och med i morgon har ni möjlighet att starta egna Medlemsgrupper.
Läs mer om fördelarna och hur det fungerar här:
www.familjeliv.se/Start/1.1093405
Skrippo: Stort grattis till graviditeten. hur mår du?
Längtanväntan: Grattis till syskon. Åh så spännande för er. Ni är ju lixom oxå gravida nu då i ca 6 mån. :)
Här hemma rullar allt på. Levi fyllde 2 å r i januari. Och lilla Joni har hunnit blivit drygt 3 månader nu. Hon vill INTE ligga ner, stå eller sitta ska hon göra. Och hon skrattar så fort hon hör eller ser Levi, fast han inte alltid är snäll på henne :) Det är så härligt och det går inte en dadg utan att jag översköljs av en sådan tacksamhet till Gud för att han har välsignat oss med dessa underbara barn. Och jag är så tacksam till sjukvården i Sverige som möjliggjorde detta för oss. Utan som inga barn.
Något som jag har tänkt mycket på den senaste tiden är Tacksamhet. Det är botet mot både egoism och bitterhet. Tacksamhet föder glädje som föder mer tacksamhet. Och vi har verkligen mycket att vara tacksamma för.
Min tacksamhet är givietvis större nu än innan jag hade barn, men även om man inte har barn så finns det så mycket som vi kan tacka gud för. Att vi har den familj vi har, att vi får vara kristna, att vi Är kristna, att vi får tro på Jesus utan att förföljas, att vi har mat för dagen, jobb, boende m.m.
Börjar man bara tacka så kommer man på hur mycket som helst och vår tacksamhet kommer att stiga upp som välbehaglig tillbedjan inför Gud tror jag.
Oj, det blev visst en predikan. :)
Nåja, önskar er alla en skön vecka. Och jag tänker på er som fortfarande inte har fått sina böner om barn besvarade... än.
Hej vänner
Ja visst finns det mycket att va tacksam över. Ibland måste man bara ge sig tid att känna efter...
Jag är nu i V12 (11+4).
En ganska jobbig tid tycker jag på ett sätt.
Har vant mig vid alla symptom. Magen har växt lite men jag ser mest lite småtjock ut... Och man känner inte bebisen ännu..
På tisdag i nästa vecka är det dax för UL.
Be gärna för att allt ska va bra. Bara för att det blev mf sist så är jag så himla nervös denna gången. Även om jag inte har några symptom på att det skulle va så...
Mrs S E: Ja tänk att du har två mirakel. Så fantastiskt!
krmar till er alla
Skrippo hur går det?
Längtanväntan?
Ni andra?
Hej!
Jo vi väntar fortfarande på resebesked.
Vi får rapporter en gång i månaden.
Hon växer och ser ut att må bra!
Ha det gott alla!
Hej!
Jo vi väntar fortfarande på resebesked.
Vi får rapporter en gång i månaden.
Hon växer och ser ut att må bra!
Ha det gott alla!
Hej fina vänner
Jag är nu i V27 och med graviditeten går allt bra så vitt jag vet. Har haft många i min närhet som det inte gått så bra för så oron är i alla fall ganska stor.
Mår i övrigt inte särskilt bra rent spykiskt. Men en dag i taget.
Roligt att höra att ni andra verkar ha det så mycket bättre
KRAM