• Gosevännen

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • Gosevännen

Grattis Mrs S E! Härligt att höra att allt gick bra, det tackar vi Gud för! Roligt med en tös nu också, då har ni en av var sort Som finländare är jag väldigt nyfiken på namnet ni valt, hur uttalar ni det? Här är Joni ett finskt pojknamn, och uttalas Jåni, med kort å och kort i Det är svårt det där med befruktade ägg och så, vi ska be att Gud visar er hur och vad ni ska göra sen om den dagen kommer! Jodå, jag är helt sängliggande nu, är i princip uppe bara för att äta och besöka toaletten och duschen. Blir lite långtråkigt, men nu är det bara ca 2 veckor kvar att ligga, så slutet närmar sig Skrippo: hur orkar du nu? Ni finns alla i mina böner! Kram

• Mrs S E

Gosevännen: En kompis till mig skrev, när vi berättat va hon skulle heta, att det fanns fler killar i Sverige som heter Joni än tjejer. Jag blev jätte förvånad för jag visste inte att det var ett killnamn ocå. Sen kom jag på att det borde vara ett finsk namn i såfall. (vilket det visade sig vara) :) 'Vi utalar det som det stavas, joni, långt o.
    Vi hade en bekant till oss, jag och min man alltså, som heter Joni och sen vet jag om sångerskan Joni Mitchell.

Segt att bara ligga i sängen. Skönt att det inte är så länge kvar nu.

• Gosevännen

Mrs S E: Okej, då vet jag! Funderade nog på att ni kanske uttalar det med långt o, det låter ju fint! Jag tänkte också på sångerskan med samma namn, så helt obekant som flicknamn var det inte för mig ändå.

Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!

• Gosevännen

Vet inte om någon tittar in i tråden längre, men vill ändå passa på att önska alla en riktigt skön och fridfull jul, och ett välsignat gott nytt år!

Många varma kramar! Hjärta

• min o din

Gott Nytt År i tråden!

Tittar in efter ett långt avbrott. Undrar hur det är med Gosevännen? Du hade visst bf på nyårsafton, hänt något ännu? 
    Och så får jag säga grattis till Mrs S E! Glad  (Som sagt var det ett långt avbrott...)

Hur mår du nu Skrippo? Så ledsen för er skull! Vad har du för tankar om framtiden?

Vår dotter är nu 1 år och 10 månader. Varje dag upptäcker vi att ordförrådet ökar och hon leker låtsaslekar för fullt. En ny kompis har hon också, nämligen Pingu. Roligt att följa med i utvecklingen.Solig

• Skrippo

Hej på er

Önskar er också gott nytt år här i tråden.
    Det känns alltid bra med nytt år framför sig tycker jag!

Min rygg är ju mitt största problem just nu och tar upp i stort sett all min tid. Ingen diagnos så det känns oerhört hopplöst....
    Men jag ska iaf få "ett eget" rehab team nu så jag hoppas på en drägligare tillvaro och minskad smärta.

Min lilla prinsessa är nu 19 månader och utvecklas hela tiden. Dock är hon både liten och har låg vikt, men vi kämpar på. Hon är ett soligt litet yrväder med massa humör!

Längtan och hoppet om syskon är stort!

Välsignelse till er alla

• min o din

Hoppas verkligen att du får hjälp med att få ryggen i skick, Skrippo. Jag delar din längtan och ditt hopp om syskon. Vi har gjort två FET, misslyckade båda två. Alla våra fem eskimåer gick åt, några klarade inte upptinandet. En ny omgång IVF/ICSI har vi också gjort, färskförsöket misslyckades och nu har vi två långtidsodlade i frysen. Under våren ska vi göra nytt försök. 

• Mrs S E

Hej.
    Tittar in och önkar ett gott och välsignat 2011.

Gosevännen: Hur går det? Har det blivit någon bebbe?

• Gosevännen

Hej på er alla! Roligt med lite aktivitet i tråden!

Vår lilla grabb föddes för 10 dagar sedan, på min födelsedag  Hjärta Världens bästa present!! Glad Är så lycklig och så otroligt tacksam för att Gud gett oss denna underbara gåva!

Jag ber att ni som kämpar för ett syskon ska bli välsignade med det under detta år, och att Gud ska vara med oss alla också i fortsättningen!

Frid och välsignelse till er allihopa!

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16