Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
Välkommen både gamla och nya vänner!
min o din: du är alltid välkommen! Som jag sagt tidigare, det är så roligt att ni som lyckats få barn kikar in och uppmuntrar oss som fortfarande kämpar! Det ger ju hopp att veta att det lyckats för er!
Mrs S E: Oj så spännande och roligt med syskonförsök! Ledsamt att alla eskimåer gick åt, men jag hoppas verkligen och ber att det (de?) du nu ruvar på skall fästa och bli ett litet syskon till er Levi! Det är precis som du skriver, för Gud har det ingen betydelse hur kvaliteten är på embryona, Han ger liv om Han vill det, och vill Han ni skall få ett syskon nu, ja då blir det så! Ber för er!
Kramar och Guds frid!
Skrippo: Hej på dej! Jag kommer ihåg dig ska du veta!
Blåklocka: Aboslut får du vara med, det behöver du inte fråga heller! Du är alltid välkommen!
Tack för tankar och böner, det behövs alltid och det värmer!
Kan tänka mig att det är fullt upp med dottern, kanske hon kryper och tar sig fram överallt? Aah, ljuva lycka att få se sitt eget barn göra alla små framsteg!
Kram på er alla!
Lilloppan: hur är det nu? Ber för dig!
Mrs S E: vågar jag fråga hur det gått för er? Ber för er också!
Härligt Mrs S E! Grattis! Nu får vi bara be att en, eller båda, stannar kvar! Undebart!
Lycka till Lilloppan! Ber för dig!
Mrs S E: Hur känns det då med tanke på att det kan vara två? Är du hoppfull eller tveksam? Själv drömmer jag enormt om tvillingar...!
Lilloppan: ber också för dig!
Lilloppan: Härligt med goda nyheter! Fortsätter be!
Mrs S E: Ja, det är säkert mycket att tänka på, men som du skrev, om tre veckor får ni veta! Ber att det ska bli på bästa vis!