• Gosevännen

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • min o din

Åh, Gosis! Stort GRATTIS! Nalle Ja, bättre present kan man nog inte få på sin födelsedag!Glad Lycka och välsignelse till hela lilla familjen!Hjärta

• Blåklocka

Åh GRATTIS finaste Gosevännen! Vad underbart att ert önskade barn har kommit. All lycka och välsignelse! 

Själva kämpar vi på med syskontillverkningen. Än så länge på hemmaplan, men det lutar väl att det blir IVF. Om vi orkar. Vi påminner oss själva om det lilla underverk som vi faktisk har och kanske får det bli bara en. Men oj vad jag längtar efter att få ha stor mage igen
    Kramar till er alla! 

• Skrippo
    Gosevännen skrev 2011-01-17 16:13:49 följande:
    Hej på er alla! Roligt med lite aktivitet i tråden!

Vår lilla grabb föddes för 10 dagar sedan, på min födelsedag  Hjärta Världens bästa present!! Glad Är så lycklig och så otroligt tacksam för att Gud gett oss denna underbara gåva!

Jag ber att ni som kämpar för ett syskon ska bli välsignade med det under detta år, och att Gud ska vara med oss alla också i fortsättningen!

Frid och välsignelse till er allihopa!
    Grattis fina vännen!
  • Skrippo

Smyger in här och berättar och hoppas på lite förbön...

Den11/12 gjrde vi återigen FET. Och på självaste juldagen, som ett mirakel, hade vi TD och plussade.
    Var på VUL i måndags och allt såg då så fint ut som det bara kunde.
    Är idag i V9 ( 8+5)
    Är glad lycklig och fortfarande väldigt orolig eftersom förra FET slutade i MF

Kram på er alla och Guds välsignelse

• Gosevännen

Skrippo: Stort grattis till graviditeten!! Ber att allt ska gå vägen denna gång! Lycka och välsignelse! {#emotions_dlg.flower}

...och tack Blåklocka och Skrippo för gratulationerna!

• min o din

Jamen visst ska vi be för dig Skrippo! Grattis och lycka till! Det var ju härliga nyheter här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Längtanväntan

Här kommer en "gamling" in och berättar att vi fått syskonbesked!! Vi adopterar och denna gång blev det en liten tjej! Be för oss att allt går bra nu under procesen det tar innan vi får hämta hem henne. Den tar ca 6 månader.
    Kram och God Bless!

Snart fyra i familjen!
  • min o din

Och de goda nyheterna bara fortsätter här i tråden verkar det som!Skrattande Grattis Längtanväntan till syskonbeskedet! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt med en dotter den här gången (för om jag inte minns fel har ni en son sen tidigare?). Adopterar ni från samma land nu som senast? Hoppas och ber att allt går bra nu och att det inte dyker upp några problem längs vägen!

Kram!

• Skrippo
    Längtanväntan skrev 2011-01-25 13:03:23 följande:
    Här kommer en "gamling" in och berättar att vi fått syskonbesked!! Vi adopterar och denna gång blev det en liten tjej! Be för oss att allt går bra nu under procesen det tar innan vi får hämta hem henne. Den tar ca 6 månader.
    Kram och God Bless!
    Åh vad roligt!
    Ska be för att allt ska gå så smärtfritt som möjligt!
    Hur gammal är er dotter när hon kommer till er?

KRAM
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16