• Gosevännen

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • Lilloppan

Bad igårkväll, bett nu på morgonen! Ber att de inte ska ringa o säga att embryo inte klarat sig, ber att jag ska bli gravid. Ber att det ska vara vår tur nu. BER

• Lilloppan
    Tack gode Gud att du hör bön! {#lang_emotions_heart}Nu har jag fått tillbaka vårt embryo! {#lang_emotions_sunny} Alla cellerna klarade sig! Underbart! Har varit så nervös. Men nu är det TD 11/3 och man är ruvare igen då! Så fantastiskt! Tack för bönerna! Känns så tryggt med förböner.

Innan jag åkte så läste jag om Elisabeth i Lukasevangeliet.. att hon som räknades steril var nu gravid. Kände mig lugn efter att ha läst det.

Vad skönt... nu är det bara att vänta.
    Tack gode gode Gud!
  • min o din

Lilloppan - vi fortsätter be! Önskar, hoppas och framförallt ber att det nu är er tur! Kram!

• Mrs S E

Lilloppan: Vad härligt. Vilket mirakel att cellen överlevde! I Jesu namn ska den fästa och växa nu oxå.

Gose: Vi är lite spända. Det spelar ingen roll vad det blir. Jag kan säga att jag hade lite mer "drömmar" om det innan vi fått Levi   Men visst lockas man av ev. utmaning som det skulle vara att få 2.
    Får vi två så kan man ju känna sig mer "färdig" med barn kanske och inte behöva gå igenom allt igen... men vem vet?!

Vi får veta om 3 veckor!

• Gosevännen

Lilloppan: Härligt med goda nyheter! Fortsätter be!

Mrs S E: Ja, det är säkert mycket att tänka på, men som du skrev, om tre veckor får ni veta! Ber att det ska bli på bästa vis!

• UpsyDaisy

...men men....nu är jag förvirrad....kan en kristen verkligen göra IVF??

• Lilloppan

Min och don: tack för förbönerna!

Mrs SE: vad spännande! Ber för er! Tvillingar eller inte. Ni väntar barn! Underbart! {#lang_emotions_sunny}

upsy daisy: varför inte? 

Idag är det RD2. Man kan känna av progesteronet va? Det smärtar litegrann i livmodern. Vaggisarna har väl biverknigar de med. Men jag har inte kunnat hitta någon fassbeskrivning om dem. 

Väntar på svar från en barndomsvän som skulle göra återföring igår. Vi "kom på varann" på ferten. Hihihi. Sen började vi maila. Känns bra. Hon gjorde ÄP i måndags och skulle få sätta tillbaka igår. Ber för henne!

• Gosevännen

Lilloppan: Roligt att ha någon som är i samma situation samtidigt! Hoppas ni får det riktigt trevligt och givande!

• UpsyDaisy
    Lilloppan skrev 2010-02-25 08:36:17 följande:
    Min och don: tack för förbönerna! Mrs SE: vad spännande! Ber för er! Tvillingar eller inte. Ni väntar barn! Underbart! upsy daisy: varför inte? Idag är det RD2. Man kan känna av progesteronet va? Det smärtar litegrann i livmodern. Vaggisarna har väl biverknigar de med. Men jag har inte kunnat hitta någon fassbeskrivning om dem. Väntar på svar från en barndomsvän som skulle göra återföring igår. Vi "kom på varann" på ferten. Hihihi. Sen började vi maila. Känns bra. Hon gjorde ÄP i måndags och skulle få sätta tillbaka igår. Ber för henne!
    Trodde att kristna var emot IVF pga att flera av de befruktade äggen inte används...och därmed räknas det som abort...vilket man som kristen inte kan göra. Dessutom så enligt bibeln är fruktlöshet tecken på Guds missnöje och något man helt enkelt borde leva med...eller ändra på något i sitt liv för att göra Gud glad igen.

...men detta är bara vad jag har hört.
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16