• Gosevännen

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej vänner, både gamla och nya!
    Välkommen till vår 16:de tråd!

Den här tråden är för alla kristna som är eller varit ofrivilligt barnlösa. Här stöttar, peppar och uppmuntrar vi varandra. Vi ber för och tillsammans med varandra. Alla kristna och ofrivilligt barnlösa är välkomna oavsett om man gör utredning, är under behandling och/eller gör IVF. Välkomna är självklart även kristna som funderar på och/eller är inne i en adoptionsprocess.

Här hittar man också de som hängt med på tidigare trådar, men som nu väntar barn eller är nyblivna föräldrar. Det är roligt att ni tittar in och ger oss uppmuntrande ord på vägen!

Här är de föregående trådarna:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m9948902.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m12270855.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m15142571.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m18066559.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m21440965.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m24497105.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m27432452.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m29968919.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m32783257.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m35389640.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m38176637.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m41238783.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m43731675.html
    Tråd 14: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m46278880.html
    Tråd 15: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m48501139.html

Obs!
    Denna tråd är främst till för oss som är kristna samt barnlösa och vill stötta, uppmuntra och be för varandra. Diskussioner om kristen tro finns det andra trådar för.
  • Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
  • Skrippo
    Gosevännen skrev 2010-09-09 10:30:52 följande:
    ...och nu när jag scrollar uppåt så ser jag att du Skrippo troligtvis har reumatism i ryggen? Rynkar på näsan
    Ja tyvärr är det så
  • Gosevännen

Skrippo: Hoppas och ber att allt gick bra idag och att du har en riktig super-baby som börjar växa till sig i din mage nu! Glad
    Äsch så jobbigt att det var så med ryggen Kan inte annat än be för dig och hoppas du ska slippa smärtorna!

• Skrippo

Hej på er vänner

FET gick bra och ett litet tag efter det plussade vi. Helt fantastiskt.
    Men ni igår V 7+6 fick vi missfall.
    Har ont i både kropp själ och hjärta.
    Och GUd kan dra åt skogen.....

• Blåklocka

Skrippo, vad ledsamt för er . Att först få hoppas och glädjas och sedan krascha, det är tungt. Ber att ni ska få kraft att orka.
    Längtan, vad roligt att se dig i tråden igen. Och vad underbart att ni är på väg att få syskon. Det känns inte längesedan ni fick er lille kille ju! Tiden springer fort iväg  
    Gosevännen, hoppas att det är bra med dig! När är det dags?
    Och mrs SE, om jag kommer ihåg rätt var det väl snart dags för nästa?

Vi har en 1.5-årig dagistjej numera. Helt otroligt, inte ens en bebis längre. Som sagt, tiden springer iväg.

Ber och tänker på er alla!

Kram
    Blåklocka 

• Gosevännen

Hej Blåklocka! Glad Oj så fort tiden går! Man hinner ju inte med...! En stor dagistös, helt otroligt! Det var ju nyss du plussade! Flört
    Jag har det helt okej! Är i v.30 nu, så beräknad ankomst för vår lilla är på nyårsafton faktiskt! Hoppas dock att jag ska gå över åtminstone ett par dagar, så stackaren inte behöver ha födelsedag så nära julafton... Glad Har en del sammandragningar och ont i magen pga sammanväxningarna från endon, men annars är det ok! Skulle dock bra kunna börja vara hemma nu snart, börjar bli tungt att jobba...! Jobbar ju på ett storkök, så det är att hålla igång och lyfta saker och ting hela tiden.

Mrs S E: jag undrar också, det är väl snart dags för er lilla att komma till er familj? Hur mår du?

Lilloppan: Hur är det med dig då?

Många varma kramar till er allihopa, och en extra-varm kram till Skrippo! Hjärta

• Gosevännen

Nya bud, då jag varit på koll idag.
    Är nu sjukskriven fram till mammaledigt (5 veckor) med order om att ligga mycket pga hotande förtidsbörd. Be gärna att den lilla hålls kvar tills dess att h*n är tillräckligt stor för att klara sig och kunna andas själv, dvs till v.36!

• Mrs S E

Hej.
    Skrippo: Åh vilken sorg! Känner så med er.

Gosevännen: Oj vad jobbigt. Måste du hålla dig i sängen nu då?? Ska be att bebben får vara kvar så länge detg behövs.

Måndagen Den 25e oktober så kom vår lilla Joni till oss :) Förlossningen tog 7 timmar från första känning och allt gick super bra. Hon är så söt med massa mörkt hår. Levi är båda nyfiken och avundsjuk. Han har fått svårare att somna själv nu och har blivit mammig, men det är väl sånt som hör till antar jag.
    Väldogt mysigt att ha en liten bebbe hemma igen. :)
    Nu är man lite inställd på att det är sista barnet, eftersom alla ägg gick åt så vi har inga kvar i frysen. Och vi funderar lite på om vi verkligen vill gå igenom en till IVF. I sånt fall vill vi nog "bara" befrukta ett eller två ägg, om man får göra så, så att det inte blir nå "spill" i onödan. Vi vill nog inte få 8 befruktade ägg igen och en lyckad grav. Vad ska man göra med 8 ägg till sen? Ja, det är inget vi behöver bestämma oss för nu. Hoppet om att Gud kan göra ett mirakel finns ju kvar!

• Skrippo
    Mrs S E skrev 2010-11-09 20:43:07 följande:
    Hej.
    Skrippo: Åh vilken sorg! Känner så med er.

Gosevännen: Oj vad jobbigt. Måste du hålla dig i sängen nu då?? Ska be att bebben får vara kvar så länge detg behövs.

Måndagen Den 25e oktober så kom vår lilla Joni till oss :) Förlossningen tog 7 timmar från första känning och allt gick super bra. Hon är så söt med massa mörkt hår. Levi är båda nyfiken och avundsjuk. Han har fått svårare att somna själv nu och har blivit mammig, men det är väl sånt som hör till antar jag.
    Väldogt mysigt att ha en liten bebbe hemma igen. :)
    Nu är man lite inställd på att det är sista barnet, eftersom alla ägg gick åt så vi har inga kvar i frysen. Och vi funderar lite på om vi verkligen vill gå igenom en till IVF. I sånt fall vill vi nog "bara" befrukta ett eller två ägg, om man får göra så, så att det inte blir nå "spill" i onödan. Vi vill nog inte få 8 befruktade ägg igen och en lyckad grav. Vad ska man göra med 8 ägg till sen? Ja, det är inget vi behöver bestämma oss för nu. Hoppet om att Gud kan göra ett mirakel finns ju kvar!
    Grattis till ert mirakel!
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16