Inlägg från: Lilloppan |Visa alla inlägg
  • Lilloppan

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Hej på er. Vad bra gosis att du startar tråden o håller i!

Har varit nere länge nu, men är på väg uppåt. Var inne till ferten idag och kollade.. livmoderslemhinnan var 5 mm.. lite liten, men äl är inte klar än.. ska börja testa from onsdag, så jag hoppas hinnan hinner växa till lite.

Ber för oss i tråden i de olika skeden vi är i livet.

Gud välsigne oss alla
  • Lilloppan

Fantastiskt Mrs SE!! {#lang_emotions_sunny} Grattis!

Gosevännen: jag har precis haftuslag på stickan idag, så jag väntar in måndagen.. då blir det att ringa ferten och boka tid för återföring av eskimåpyret. Så får vi hoppas att pyret klarar upptining och sedan hela balunsen!

• Lilloppan
    min o din skrev 2010-02-20 21:23:43 följande:
    Lilloppan då ber jag alldeles speciellt för dig! Lycka till!
    tack! {#lang_emotions_flower}
  • Lilloppan

Bad igårkväll, bett nu på morgonen! Ber att de inte ska ringa o säga att embryo inte klarat sig, ber att jag ska bli gravid. Ber att det ska vara vår tur nu. BER

• Lilloppan
    Tack gode Gud att du hör bön! {#lang_emotions_heart}Nu har jag fått tillbaka vårt embryo! {#lang_emotions_sunny} Alla cellerna klarade sig! Underbart! Har varit så nervös. Men nu är det TD 11/3 och man är ruvare igen då! Så fantastiskt! Tack för bönerna! Känns så tryggt med förböner.

Innan jag åkte så läste jag om Elisabeth i Lukasevangeliet.. att hon som räknades steril var nu gravid. Kände mig lugn efter att ha läst det.

Vad skönt... nu är det bara att vänta.
    Tack gode gode Gud!
  • Lilloppan

Min och don: tack för förbönerna!

Mrs SE: vad spännande! Ber för er! Tvillingar eller inte. Ni väntar barn! Underbart! {#lang_emotions_sunny}

upsy daisy: varför inte? 

Idag är det RD2. Man kan känna av progesteronet va? Det smärtar litegrann i livmodern. Vaggisarna har väl biverknigar de med. Men jag har inte kunnat hitta någon fassbeskrivning om dem. 

Väntar på svar från en barndomsvän som skulle göra återföring igår. Vi "kom på varann" på ferten. Hihihi. Sen började vi maila. Känns bra. Hon gjorde ÄP i måndags och skulle få sätta tillbaka igår. Ber för henne!

• Lilloppan
    UpsyDaisy skrev 2010-02-26 13:27:09 följande:
    Trodde att kristna var emot IVF pga att flera av de befruktade äggen inte används...och därmed räknas det som abort...vilket man som kristen inte kan göra. Dessutom så enligt bibeln är fruktlöshet tecken på Guds missnöje och något man helt enkelt borde leva med...eller ändra på något i sitt liv för att göra Gud glad igen....men detta är bara vad jag har hört.
    fördomar skulle jag mest säga. Guds missnöje... nä du vilken hemsk tanke. Men det finns nog bra diskussionsforum/trådar för detta. Denna tråden är förbönstråd för kristna ofrivilligt barnlösa.
  • Lilloppan

Hej på er.... jag mår inte bra... känner mig så deppig.. gråter och gråter {#lang_emotions_cry} Tog en temp när jag kom hem (jag som inte skulle tempa öht denna ruvningstid...) och den var 36,3.. precis som vid samma tid igår... sen efter en halvtimma så är den över 37 igen.. som imorse.. och alla andra ruvarmornar. Jag blir bara ledsen.. är det mensen som ska komma eller varför bråkar det så.. Det spänner inne i livmodern,,i väggarna, precis som det gör innan mens.. som att livmodern öppnar sig för att släppa ut allt... Jag vill inte tänka såhär.... vill inte känna så himla mycket.

Ja snälla ni... hur ska man orka med ruvningstiden??

• Lilloppan

Jag har tjuvtestat.. det blev två streck på ruvardag 10! Nu Gud, så måste låta oss få ha kvar vårt älskade pyre!!! {#lang_emotions_heart} Är säker på att Gud älskar sitt försiktigt inplanterade liv! Men, jag är så rädd för missfallsrisken... det är ju för tidigt att testa.. men ja, vad säger man. Man är ju bara människa.. {#lang_emotions_smile} Är TD om 6 dagar.

Tack för alla förböner!!! Ni är underbara! {#lang_emotions_sunny}

• Lilloppan

Tack snälla ni! Jag känner mig så upp och ner... ena stunden jättelycklig och så andra stunden nervös. Ber att det inte ska börja blöda på torsdag, utan att det fortfarande ska visa fint positivt! Det värsta är nog att man räknar sig själv som gravid ändå.... och den bästa känslan EVER! Vill så gärna! Käre Gud, tack för alla fina människor här inne, tack för välsignelsen i förbön. {#lang_emotions_heart}

• Lilloppan

tack alla för förbönerna! Känner mig lite nervös inför på torsdag då det är TD.. förra gången jag plussade började jag blöda på dag 15... det är imorrn den här gången.. Men jag vill INTE börja blöda! Ber att pyret ska få stanna!

min och din - Mrs S E - vad roligt när man kan se alla framsteg och all utveckling. Det händer ju så mycket hela tiden. Mrs S E hur mår du.. har du varit på ett första ul och sett ditt pyre?

gosevännen: jag känner sådan uppmuntran och styrka från dig! Måste bara säga att du är fantastisk här i tråden!  {#lang_emotions_sunny} 

• Lilloppan

mrs S E: vad skönt att du inte mår så illa att du kräkts iaf! Jag tycker du kan prata med apotekspersonalen ang värktabletter... går man in på sjukvårdsrådgivningen så har de några tips där med.. googla på värktabletter gravid.

min och din: jag mår bra. Har molvärk och känner mig trött. Imorse hade jag sån molvärk så jag tänkte att det här kan aldrig vara bra.. men nu har det lättat iaf.
    Försöker njuta av att bara vara i dagen, här och nu.

• Lilloppan
    {#lang_emotions_flower} Glad påsk {#lang_emotions_flower}

Gosevännen: ber för dig!!
  • Lilloppan

Hej på er!

Blir så glad av att läsa att du är halvvägs in i grav gosevännen! Härligt, härligt, härligt!!!

Själv är jag i vecka 28 nu och liten lever rövare i magen varje dag. Är så myspysigt!

• Lilloppan

Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på att de sista två i tråden är gravida! Solig

Gosevännen skrev 2010-08-19 18:31:01 följande:
    Lilloppan: javisst är det härligt! Det vet vi ju båda två! Glad Här lever lillen också vilt nu som då varje dag, så skönt! Ljuvaste känslan jag vet! Glad
  • Lilloppan

alltså jag menar de sista två... ni vet vad jag menar.. inte att vi bara är två kvar i tråden Tungan ute

• Lilloppan
    Gosevännen skrev 2011-01-17 16:13:49 följande:
    Hej på er alla! Roligt med lite aktivitet i tråden!

Vår lilla grabb föddes för 10 dagar sedan, på min födelsedag  Hjärta Världens bästa present!! Glad Är så lycklig och så otroligt tacksam för att Gud gett oss denna underbara gåva!

Jag ber att ni som kämpar för ett syskon ska bli välsignade med det under detta år, och att Gud ska vara med oss alla också i fortsättningen!

Frid och välsignelse till er allihopa!
    GRATTIS!!!  Hjärta
    Guds välsignelse till lilla familjen!!!!
Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16