Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

Visst är det någon som har bytt slang på däcket? Gick det bra med nån vanlig variant som finns på typ biltema eller nåt? Vårt ena däck exploderade idag när jag skulle hämta på förskolan. Fick punka på det i helgen, vilket maken lagade, men nåt blev tydligen fel, så att det small till, så nu behöver vi en ny slang..

• LoppanL
    yllo skrev 2010-05-26 11:19:56 följande:
     Är det alltså bara jag som har problem med att framhjulet ställer sig på tvären???
    Har för mig att det var någon annan som hade samma problem bakåt i tråden, men minns inte vem det var. Har ni smörjt?
    anyXX skrev 2010-05-26 10:55:09 följande:
    När började ni sätta era bebisar i sittdelen?  Funderade också på det här med att ha barnet framåtvänt. Det finns ju inget alternativ med PT:n men man hör ju så mkt att det är dåligt att ha ett litet barn åkande framåt. Hur resonerar ni?
    Vi satte henne när hon var ca 4 månader. Dessförinnan var hon nöjd med att ligga och fick plats i cocoonen, som jag tyckte var väldigt smidig att bara lyfta ur. Gör du det ombonat borde han ju kunna sitta kortare sträckor i alla fall.
    Jag var också fundersam till att ha lilltjejen framåtvänd, har haft henne i syskonsitsen även om inte storasyster åkt och köpte även de adaptrar som varit uppe i tråden för att ha henne bakåtvänt, men har konstaterat att hon oftast är mer nöjd med att sitta framåt (och oftare somnar då, vet inte om det beror på att hon blir trött av alla intryck dock)..
  • LoppanL
    h80 skrev 2010-05-28 10:22:24 följande:
    nån som vet om man kan köpa nya däck till en vibe? inte innerslangar alltså
    Ja, det går. odenplans barnvagnar har dem i sin webshop, men ej i lager. Borde ju gå att köpa från p&t:s sida också men då är det €20 frakt. Annars kan nog vilken butik som helst som säljer p&t  ta in det..
  • LoppanL
    Strumpan 78 skrev 2010-06-07 13:15:33 följande:

Jag har sökt men inte hittat. Jag har för mig att man inte kunde skicka efter P&T från england och tyskland, att de inte fick skicka till oss. Stämmer det?

Någon som vet om de finns att köpa i USA? Går de i så fall att ta med in i sverige utan några extra avgifter (utöver det flygbolaget kanske tar ut) tänkte på tull och liknande. Tänkte kolla om min syster kanske kunde köpa med sig.

Tyskland funkar, vi beställde från Ping-pong. Dock tjänar du inte så mycket på det, vi gjorde det för att vi samtidigt köpte babyskydd som vi tjänade betydligt mer på att köpa därifrån.
  • LoppanL

Vi hade ingen madrass i mjukliften, men så var hon påpälsad med tjock overall och sånt eftersom det var vinter, vilket ju gör det lite mjukare också.

Apropå dynor så väntar jag med spänning på att få hem dessa, som jag köpt:
    cgi.ebay.co.uk/PRAM-BUGGY-LINER-Fit-Phil-Teds-Polka-Dots-Ladybird-/170487595140&pt=UK_Baby_BabyTravel_Pushchairs_GL&hash=item27b1da4084
    Tvivlar starkt på att jag skulle kunna sy det snyggt själv och för 450 kr, så tyckte jag det var ett klipp.
    Beställde också krokarna som man ser i annonsen, hoppas att de funkar bra.

• LoppanL
    Ville Mor skrev 2010-06-09 20:03:08 följande:
    Det ska ju finnas något man ska fylla hjulen med som jag inte heller kommer på vad det heter nu bara därför. Någon?
    Hette det inte slime?
  • LoppanL
    miamisan skrev 2010-06-13 14:12:23 följande:

Någon av er som testat att resa med vagen och använt er av en Up&Away väska? Är den prisvärd eller går det bra att ta med vagnen på planet utan att packa in den?

Vi packade bara in den i en såndär platsäck som man kan köpa på flygplatsen och det gick bra, den kom fram hel iaf! Vet inte hur skyddad den är i väskan...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17