Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

En ny sneak peek på den nya sporten på fb, kommer en liten sufflett även på syskonsitsen...

• LoppanL
    Medusan skrev 2010-07-30 20:02:06 följande:
    Hej, vore toppen med lite feedback från er expert

Funderar på denna:

www.blocket.se/vi/28621815.htm

Ska iväg nästan direkt och kolla så snabba svar vore guld värda.
    Det beror ju på vad slitet är, men annars verkar det ju vara ett vettigt pris med de tillbehören, om man jämför med andra som är ute..
  • LoppanL
    Medusan skrev 2010-07-30 22:32:35 följande:
    Tack för alla svar, jag har köpt den och känner mig faktiskt helnöjd än så länge. Vagnen var finare än väntat, tror att enda anledningen till varför den inte blev såld direkt var att de hade skrivit fel i rubriken vilken gjorde att den inte kom up när man sökte på Phil & Ted (de hade skrivit ihop &Ted som ett ord)
    Jag tänkte på det också, jag  undrade så varför den inte kom med i listan när jag sökte på phil & ted. Ibland kan man göra klipp på folk som slarvar!
  • LoppanL

Ny sneak peek på fb igen, denna gång på suffletten, som verkar lite större och mer justerbar!

• LoppanL

De har ju verkligen fixat det som jag inte riktigt gillat med sporten på den nya vagnen! Nu behöver vi nog inte syskonvagn så länge till, annars hade jag varit grymt sugen på att byta!

• LoppanL
    kalmar brud skrev 2010-08-03 13:26:29 följande:
    vad är det du inte gillat?
    Jag tycker bromsen är extremt osmidig att framförallt få loss, ihopfällningsmekanismen är lite krånglig, regleringen av ryggstödet är extremt omständigt (jämför ffa med quinny freestyle som jag hade tidigare) och att det saknas en sufflett på syskonsitsen. Nu är det bara vindskydd som saknas. Hade iofs gärna haft en handbroms som på cyklar också, vilket jag tyckte var super på quinnyn.
  • LoppanL
    mammaveronica77 skrev 2010-08-04 13:54:49 följande:

Ååååå, det gick alldeles för fort att sälja min sport... Saknar den redan... Men ska försöka klara mig utan över vintern, sen till våren kanske det blir en explorer?? Blev sååååå sugen... Såg så bra ut med sufletterna...
    Men nu får jag lyssna på bebis som vill åka på rygg och se mamma hela tiden, även stora killen vill åka bakåt...Suck...  Trodde ju att det skulle ta lite längre tid... Men jag lade ut den  17.00 ena dagen och hade ungefär 10 intresserade och dagen efter kom en kille och hämtade...
    Begärde 4500 och fick 4000, tycker jag är ok, den som prutade värst erbjöd 3500:- men då hade jag nog hellre behållt den tror jag... en -08 tror jag det var.

Vad hade du för tillbehör med då?
    Vi har nu hastigt och lustigt fått för oss att pröva och sälja våran p&t och vår mclaren-sulky, då stora dottern åker så lite. Hittade av en slump en vagn från koestra som jag gillade skarpt som vi funderar på istället.. Ska kolla runt lite på blocket vad folk tar för sina vagnar. Funderar också på om det är värt att sälja vissa av tillbehören separat (typ shopndropen, saddle bags, dynor osv). Kanske mer intressant för nån som redan har en vagn, än för en som köper ny?! *funderar vidare*
  • LoppanL
    kalmar brud skrev 2010-08-04 19:26:52 följande:
    Idag kom mina efterlängtade däck till vagnen... ALDRIG mer punka. Dom sitter som dom ska på fälgarna och funkar perfekt...
    Vad bra att de kom fram till sist och de fungerade bra!
    Mawe123 skrev 2010-08-04 19:34:22 följande:
    Någon som vet mer om explorern?

Passau - som jag föstått det är den dyrare än sporten, var har du fått din info?
    På Pingpong tar de €499 för explorern och €449 för sporten, så det verkar stämma. Tror det var där det stod att sporten finns kvar till början av september, därefter är det explorer som gäller..

Ang snö, så tyckte jag det gick bra i vintras, bara man låste framhjulet, annars kunde den dra iväg åt sidan om det var för moddigt..
  • LoppanL
    Mawe123 skrev 2010-08-05 10:53:58 följande:
    Hur fungerar det med tull eller andra extra kostnader om man köper vagn från utlandet.

Har kollat upp kostnaden för att beställa explorer från både usa och england, men visst finns risken att jag får en extra räkning om jag beställer utanför eu, eller hur är det eg???
    Handlar du inom eu tillkommer inga avgifter, utanför eu riskerar du att få betala tull och moms...
    Explorern finns att beställa på pingpong-online.de.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17