Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

Skriver mitt första inlägg efter att ha följt tråden i tysthet ett tag.. Är sedan några månader stolt ägare till en sport.

bonusbebis: Mönster till vindskyddet finns här: skrotdesign.blogspot.com/search/label/Pimp%20my%20pram
    Har själv funderat på att sy ett, men är så totalt usel på sånt, så jag vet inte om jag vågar mig på. Pratade med min mor som är bra på att sy, men hon var skeptisk till att sy i två så olika material som fleece och typ bävernylon, så då blev jag ännu mer tveksam. Är dock för snål för att lägga 1600 kr för att köpa från dessa: www.rosendesign.se/

Är det förresten någon som har resefodralet till sin vagn? Funkar det bra? Maken ska till USA om nga veckor och ska få shoppa loss på lite tillbehör, men är osäker på om vi kommer ha så stor nytta av det..

En annan fråga, är det någon som köpt dynor av ditten datten här på fl? Undrar hur dynorna passar främst i syskonsitsen?

• LoppanL
    kaffeegott skrev 2010-02-15 10:43:24 följande:
    Är Buggy bunny något att ha eller ska man satsa på en annan dyna?
    Jag kan återkomma om ett par veckor med en första recension, det är en av sakerna maken ska få köpa med sig från kanada, när han åker dit nästa vecka. jag gillar att den har "stöd" runt huvudet, då jag gissar på att lilltjejen kommer att vilja sitta upp tidigt.

va trist att läsa om solskyddet/myggnätet, tänkte inhandla detta, då vi var flitiga användare av myggnät med förra barnvagnen, låter ju inget bra om den bara är klumpig och inte tät...
  • LoppanL
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:51:26 följande:
    Nu har jag beställt ett regnskydd från skrotdesign...
    vad tog hon för det?
  • LoppanL
    segnälkab skrev 2010-02-18 22:13:51 följande:
    supersmart. Har du nått ca pris??
    199 kr såg jag på nåt ställe...
  • LoppanL

Visst sticker den ut lite när man åker buss, men inte så den blockerar hela gången.. Har åkt m både p&t och min förra vagn, quinny freestyle, som också är en trehjuling, och det har gått alldeles utmärkt.

• LoppanL
    BeccaGrodan skrev 2010-02-19 15:41:51 följande:
    jag åker alltid baklänges upp för rulltrappor, alltså med båda bakhjulen på steget!
    Jag med, går alldeles utmärkt!
  • LoppanL
    bohusbebis skrev 2010-02-20 06:29:08 följande:
    Förresten var det nån som funderade lite på att skaffa sittdynor, kolla här. www.blocket.se/stockholm/Phil_and_teds_sittdy... (inte min annons, förstås) (dottern morgonpigg därför denna okristligt tidiga morgonaktivitet vid datorn, orkar inte med att se på Teletubbies).
    oh, tack för tipset!
  • LoppanL
    Ia 70 skrev 2010-02-21 20:44:39 följande:
    Ska träffa henne i morgon o köpa dynorna hihi, a ju inget pris direkt
    Åh, vad typiskt! Frågade om hon kunde hålla dem till nästa helg, då jag har svårt att ta mig dit i veckan, men det kunde hon inte. Grattis till ett bra köp!
    kittel skrev 2010-02-21 16:25:30 följande:
    Hej! Nån som vet om man kan fästa en bilbarnstol på viben?
    Nu har vi inte viben, men sporten och har adaptern för att fästa maxi cosin, funkar jättebra.
  • LoppanL
    Ia 70 skrev 2010-02-21 22:00:54 följande:
    Ahhh sorry vännen Jag bor ju nästan nästgårds Men vet inte om jag kommer att använda båda, kanske inte funkar så bra på syskonsitsen bak?? "benen ser ju lite långa ut" liksom.
    det gör faktiskt inget egentligen, maken är i kanada precis, och köper en där istället då, blir i princip samma pris. Nu slapp jag fundera på om han skulle släpa hem eller om vi skulle chansa på att få dessa.. Jag hoppas verkligen de funkar i syskonsitsen, för det är där jag tänkt ha en främst, då jag tror lilltjejen kommer vilja sitta upp tidigt. Känns bra med "kuddarna" runt huvudet då..
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17