Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

idacathrine skrev 2010-04-14 13:15:11 följande:
    Oj det vet jag inte... är så mycket att bläddra Kan jag smörja (med vad?) hemma eller måste jag ta mig till butiken?
    Kanske den personen kan ge sig till känna, ifall de hittade en lösning. På sidan 113 i del 16 av tråden så är det på förslag att smörja med silikonspray eller kopparpasta..
  • LoppanL
    Lilla Fjun skrev 2010-04-14 17:06:44 följande:
     Finns det olika storlekar på mjukliften eller är det samma modell till alla?
    Det ska finnas någon xl-variant som jag sett åtminstone i utländska affärer, vet inte om jag sett den i sverige. Vet dock inte hur mkt större den är...
  • LoppanL
    frankrike skrev 2010-04-14 20:05:12 följande:
    Hur gör ni när ni lämnat stora barnet på förskolan och den lille sitter bak. Flyttar ni fram eller går ni med vagnen tom fram?
    Jag går oftast med vagnen tom fram, även om jag inte är störtförtjust i det, då den blir baktung. Lilltjejen är dock så liten att jag tycker det blir för mkt intryck av att sitta fram och framåtvänd. Skulle vilja ha en tyngd som tyngde ner fram lite när hon sitter själv...
  • LoppanL
    bohusbebis skrev 2010-04-15 11:51:24 följande:
    Om jag förstått det hela rätt så är det en tjej som specialbeställt dessa, helt privat alltså. PM:ar dig.
    har du lust att pm:a mig oxå m info? har du fått prisuppgift?
  • LoppanL

tack bohusbebis. Var lite kul att du tog upp det just nu, gick igår på väg till förskolan o tänkte att man kanske skulle satsa på en sån iaf...

• LoppanL

Om det enda som skiljer vanliga cocoonen och xl-varianten är att den är 10 cm längre så måste den passa.  Hade cocoonen längst ut mot mig och då var det iaf en decimeter kvar av sitsen. Jag skulle satsat på xl om jag skulle köpa, den vanliga växer de ur väldigt snabbt!

• LoppanL
    rebecku skrev 2010-04-22 12:22:12 följande:
    För 250 kr får du båda dynorna men du köper material och sånt och skickar. Hon kan säga hur mkt du ska köpa av materialet så de inte blir massa extra över :) Jätte bra!
    Så då köper man skumgummi och sånt också själv och skickar?! Lät ju väldigt intressant! Jättefina dynor förresten!
  • LoppanL
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-22 20:26:25 följande:
    Vad bra - då vågar jag köpa utomlands - om man lätt kan fixa dragkedjorna själv för det äv väl det som oftast går sönder om det blir något fel. Jag har förresten anmält Phil & Teds till Europa  Kommissionen för konkurrensbegränsningar inom EU eftersom de kräver att deras återförsäljare bara säljer inom det egna landet och därmed hindrar dem från att sälja till vem de vill, då har jag i allafall gjort vad jag kan - om fler anmäler så kanske det händer något så att alla kan köpa från pramworld eller practical pushchairs eller den som är billigast inom EU. Här är en länk: ec.europa.eu/competition/forms/consumer_form_...
    Intressant, jag höll på att kolla upp regler kring det där när vi skulle köpa, men orkade aldrig gå vidare med det!
  • LoppanL
    Virriga V skrev 2010-04-23 09:12:01 följande:
    Skulle vilja ha ett litet vindskydd i tyg och en footsack (visst heter det så?) till min sport. Har sett någon som sålt i härliga färger men glömt var. Är det någon som vet?
    Skrotdesign (som har mönstret i ts) syr vindskydd och sedan finns det cab-on ockå, www.cab-on.se/ , vet inte om det finns någon mer..
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17