Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

jag undrar förresten varför inte adaptrarna för bilbarnstolar saluförs i Sverige (åtminstone inte i de flesta butikerna). Maxicosi är ju ändå ett ganska vanligt förekommande babyskydd. När vi började titta på syskonvagnar så frågade jag på Barnens hus, och då påstod de tom att det inte ens gick. När jag tänker efter var det också en av anledningarna till att vi köpte från Tyskland, för att kunna köpa en sån..

• LoppanL
    tjej83 skrev 2010-03-10 08:16:03 följande:
    Mini kånken fanns att beställa bland annat här, för 299 kr men då blev det som sagt ändå över 400 kr med frakten. www.gulanstore.se/system/search/product.asp?i... Överallt annars vars jag hittat den har den kostat 399 kr men vet inte vad frakten ligger på då.
    men jag tyckte det "bara" var 80 kr i frakt när jag var inne o tittade?! Sen tillkommer avgifter om man vill ha mot postförskott eller faktura, men vågar man betala i förväg så borde det bli 379 kr..
  • LoppanL
    tjej83 skrev 2010-03-10 15:02:05 följande:
    Men för mig blev det automatiskt 80:- i frakt och 50:- i avgift (vad det nu är för avgift?) när jag satte väskan i varukorgen, så 429:-. Stod ingenstans om jag ville ha den på postförskott eller faktura..? Eller kanske om man går vidare i beställningen att man kan välja det och så drar de av från summan då?

ok, jag gick bara in o läste deras köpvillkor... Konstigt!
  • LoppanL

Undrar om det går in som postförskott automatiskt och om du sen väljer ett annat betalningsalternativ så plockas det bort!? För av köpvillkoren är det den enda avgiften på 50 kr som framkommer..

• LoppanL
    Zessan84 skrev 2010-03-10 21:49:38 följande:
    Men går det att beställa från Pramworld eller babybabyshop?
    Jag tror det var pramworld jag mailade till ang fraktkostnad och fick till svar att de inte får sälja till Sverige. Var inne på en annan brittisk sida där det kom upp på p&t-sidorna att de inte sålde utanför storbrittanien. Gissar på att butikerna inte vill riskera att inte få sälja p&t, så det är nog svårt att få igenom en beställning därifrån.
  • LoppanL
    Beautiful86 skrev 2010-03-13 23:33:34 följande:
    peamworld säljer till sverige.. jag väntar min vagn därifrån får den nu i veckan
    Vad lustigt, jag mailade för att fråga om fraktkostnad och fick då till svar att de inte fick sälja till Sverige.
  • LoppanL

Vem var det som ville ha luftfria däck? Såg just detta på P&T:s facebook-sida:
    "If you are having a problem with punctures you can fill up the air tyres with a product called Slime which would be like having airless wheels." Har ingen aning om vad det är, men kanske något att kolla upp?!

• LoppanL

Ang solskydd så har jag förresten beställt två stycken av den här:
    www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+babygrejer2+Nothing,Manuell%29+%28P+071115175041%29

Får prova om de funkar, både på syskonsitsen och som förlängning på vanliga suffletten. Snåljåpen i mig tog överhanden, när jag jämförde alternativen. Får se om jag varit dumsnål eller gjort ett klipp..

• LoppanL
    norgesessan skrev 2010-03-16 13:30:58 följande:
    Lolollis, tyvärr är dom SKIT! Dom sitter inte som på bilden, men sticker ut lite på sidorna...Ena fästet trillade snabbt av..(två små metallklämmor). Man får hitta på alternativa lösningar..... i somras forsökte jag binda fast den på nåt sätt, men fick inte till det helt.. Har bilder på den i gallerin, men där syns inte det....Fick sätta fast den med andra klämmor, hänga skötväskan framför med mer...(det höll inte).
    Attans då! Får se om vi får till nån lösning som funkar, annars får jag väl skicka tillbaks eller nåt.. Var värt ett försök iaf!
  • LoppanL
    Ville Mor skrev 2010-03-16 21:45:09 följande:
    Kan du länka till FB sidan. Letade men hittade inte...
    www.facebook.com/profile.php&ref=nf#!/philandteds?ref=ts
    Kaugan skrev 2010-03-16 21:51:07 följande:
    Hejsan! Det är så många sidor att läsa igenom så med risk för att frågan redan ställts så ställer jag den igen: Det travel system som finns till p&t Sport, funkar Maxi Cosi Babyskydd till den? Hur är det med Viben, där är det väl bara en eller två märken som passar, eller har jag fel? Har någon travel system till sin vagn? Mvh, Karin
    Japp det finns ett travel system för maxicosi och vi har det till vår sport. Vet inte om det går att få tag på i Sverige dock, tror inte jag sett det i någon butik...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17