Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

happy73 skrev 2010-03-25 09:44:15 följande:
    Kul att det gick så fort med era beställningar. Jag sitter nu mest o surar över varför många begagnade pt vagnar nästen är lika dyra som nya. Vem köper dem?.
    Det där fascinerar mig med andra saker också.. Kollar inte folk vad det kostar att köpa i butik eller? Tittade på kamero förut på blocket o tradera och folk betalar nästan nypris för saker som är begagnade och utan garanti när man kan få helt nytt med garanti för några hundralappar mer bara!
  • LoppanL
    h80 skrev 2010-03-25 13:28:09 följande:
    Vi köpte en begagnad Vibe, knappt använd, så den ser ny ut. För 5200. Då fick vi regnskydd, solskydd, syskonsits och mjuklift oxå. Tycker att det var ett bra pris. Eller tror ni att vi hade kunna köpa en ny för runt det??? Vi kollade inte så mycket på nya innan.
    Det låter ju som ett bra klipp, men som exempel nu på blocket så ligger det en begagnad vibe för 7500 kr, visserligen inkl. cocoon. 2 annonser upp är en splitter ny vibe för 7800 kr. Jag skulle aldrig köpa begagnat med en så liten vinst i jämförelse med nypris.
  • LoppanL
    AB79 skrev 2010-04-01 15:18:55 följande:
    Vi sände ett mail till David från pramworld i UK igår. Ville göra en beställning på en P&T Vibe. Men vi fick till svar att dom inte kan skicka P&T utanför UK..... Har fått för mig när jag läst denna tråd att det inte varit några problem, eller? Har ni några andra tips om var man kan beställa?  
    Det var någon som lyckats beställa "off the record" från någon UK-butik, minns inte vilken, men annars tror jag alla fått nobben från UK. Vi beställde som jag tidigare nämnt från Tyskland, men det är inte några jättesummor att spara..
  • LoppanL
    Labolinas skrev 2010-04-01 19:27:17 följande:
    Hur har ni andra barnen i sitsarna, äldre överst & yngst underst eller tvärtom?

Jag tror att vi kommer köra med äldre bak och yngre fram tvärtemot alla rekommendationer, då stora tjejen går mkt men tar korta pauser i vagnen. Körde idag med bara lilltjejen bak och vagnen höll på att tippa mest hela tiden, men framför allt i nerförsbacke...

• LoppanL

Är det någon som har en lazyted och är ni isf nöjda med den? Vi håller på o velar fram o tillbaka om det kan vara en bra investering att ha på resor och så, men är lite osäkra..

• LoppanL

smaragd: oftast ingår syskonsitsen i ett paket, men vagnen säljs också som enkelvagn och då får du köpa till syskondelen.

Ang bäddning i vagnen och ev cocoon, tycker jag det har varit guld värt med lift när jag hämtat på förskolan. Lilltjejen vaknar inom nån minut efter att vagnen stannar, så jag har inte kunnat lämna henne ute när jag hämtat stortjejen. Då har jag bara kunnat lyfta ut liften och ta med henne in. Sen är det som någon sa att just cocoonen är liten, så något annat märke kan vara att föredra.

• LoppanL
    straw2008 skrev 2010-04-07 10:12:38 följande:
    Fast någon störregår väl inte in i själva vagnen? Vi har en från babyproffsen o den är absolut inte liten?
    Större var kanske fel ord, längre menar jag!

Tobiq: har du jämfört priset med de svenska butikerna? När vi köpte från pingpong var det inte så mycket billigare än de svenska butikerna, en dryg femhundring har jag för mig, och med en sån liten skillnad skulle jag hellre välja en svensk butik, lättare att ha att göra med om det krånglar. Anledningen till att vi valde tyskland var att vi köpte babyskyddet också och där sparade vi in betydligt mer!
  • LoppanL
    happy73 skrev 2010-04-10 18:40:43 följande:
    hej tittade in lite snabbt på sidan du angav. Är lite dålig på matte så vad är 480 i svenska pengar och 336 i svenska pengar. Hur hungerar betalningen?
    Här är pefekt om man vill omvandla valuta: www.forex.se/
    480 gbp är 5589 kr och 336 gbp är 3912 kr.
  • LoppanL
    idacathrine skrev 2010-04-14 11:19:10 följande:
    puffar för min fråga
    nä, så borde det inte vara.. Var det inte någon som hade exakt samma problem några sidor bak i tråden? Kanske nåt som behöver smörjas?
  • LoppanL
    Lobro skrev 2010-04-14 11:25:25 följande:
    Åh, tack för tipset. Det får nog bli att inhandla en sån! Ska kika in på babyproffsen om dom har den där. Annars kanske dom har i nån syaffär?
    tittade in på sidan lite snabbt och tyckte det stod att de nu fanns på alla clas ohlson, om du har nån sån i närheten?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17