Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

Ia 70 skrev 2010-02-21 22:16:56 följande:
    Hihi aaaa eller hur, o de va ju inget pris liksom men bor man i Gamla Stan så gör man Luka e 5 1/2 månad så ja hoppas me att de funkar o de borde de ju göra även om bena e lite långa. Billigare dynor får man ju leta efter!!!
    Ja, det var verkligen ett kap och bor du så nära så är det ju verkligen bara att slå till! Bor ute i Vallentuna, så det är lite knepigare att ta sig, framförallt nu med all snö!
    Man får väl vika in bena eller nåt om de blir för långa...
  • LoppanL
    Kaugan skrev 2010-02-22 21:52:23 följande:
    Hej! Jag har en fråga: jag har sett på P&T:s hemsida att man kan ha den lilla bilbarnstolen (babyskyddet) på vagnen, hur funkar det med denna vagnen? Vi hade en Quinny till vår första där vi med två plastgrejer enkelt knäppte på babyskyddet på vagnshjulen. det var grymt smidigt och det som gjorde vagnen så otroligt praktisk. Önskar att det vore något liknande på Phil & Teds då jag gärna vill ha en sån :) Är också kluven inför Vibe eller Sport, tycker Vibe:n är så snygg, men det finns nästan inga begagnade ute. Ser fram emot att höra det där med bilbarnstolen. Mvh, Karin
    Visst var det smidigt med quinnyn!? *saknar den lite grann*
    Nu köper du till som en extra liten ram och klickar i hålen för bumperbaren som du sen klickar fast babyskyddet i. Funkar helt ok, men naturligtvis inte lika smidigt som på quinnyn, eftersom du inte precis har med dig ramen i vagnen. Men inte särskilt krångligt att fixa, 2 enkla steg..
  • LoppanL
    Meee skrev 2010-02-23 11:46:14 följande:
    vi funderar på köpa en sport, och funderar vilka tillbehör man bör köpa. Måste man ha mjukliften till nyfödd eler kan man "bädda"? Hur är det med regnskydd, finns de ngt billigare alternativ än PT egna?
    jag rekommenderar mjukliften, väldigt smidigt att "ta med sig" barnet i den, och framförallt tycker jag det är enklare att skjuta in mjukliften när syskonsitsen sitter ovanpå, än att försöka lägga bebisen rätt. Möjligtvis skulle jag fundera på om det fanns något annat märke med en längre lift, som passade, då p&t:s är rätt kort.
  • LoppanL

åh, nu blev jag sugen på sån väska som du har babyfia.. har två pannierbags, men är inte överdrivet förtjust i dem.. får ta en sväng till stadium o kolla in dem!

• LoppanL
    kittel skrev 2010-02-24 17:23:36 följande:
    Jag köpte min VIBE från practical pushchairs men jag minns inte var frakten var, för det blev iaf billigare än i Sverige. Vad ska du beställa?
    Fick du köpa från England? Eller var det ett tag sen kanske? För jag mailade ett par olika ställen (inte just practical pushcharis dock) och de fick ju inte sälja till Sverige för P&T.

Vi köpte från PingPong, inte jättemycket billigare än Sverige, men fick lite tillbehör med till samma pris som bara vagnen. Köpte också babyskydd med bas som var betydligt billigare. De har fraktfritt om man handlar för en viss summa har jag för mig!
  • LoppanL
    JennySpindel skrev 2010-02-24 20:20:48 följande:
    Nån som har testat en sån här suflett på P&T? www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+...
    Ser den inte väldigt lång ut, jag tänkte främst på syskonsitsen, att den skulle slå i huvudsitsen?! Annars var det ju väldigt bra pris! Är lite sugen på en cloudy, men de kostar ju en del!
  • LoppanL
    kittel skrev 2010-02-24 21:40:21 följande:
    Det är nog snart två år sedan. Så det kan ju ha ändrats. Men det var då helt friktionsfritt då. Viben var så tokdyr när den kom och priserna var mycket lägre i england. Jag vet inte hur det ser ut idag men kanske har det jämnat ut sig. Pundet är väl rätt dyrt nu?
    var inne o kollade, för de hade rätt bra priser på tillbehör, men när man lägger in en beställning kommer det upp en information om att de inte får sälja utanför storbritannien.
  • LoppanL
    segnälkab skrev 2010-02-25 07:41:58 följande:
    Jo, en fråga, den här lilla röda "strapen" som sitter på syskonsitsen, med knäppe på, man kan ju knäppa ihop den så den blir som en ring.. va sjutton har man den till??? sen satte jag min lill Alice 5 månader i syskonsitsen bak och hon halka ju ner i varukorgen, vill ju inte att hon ska "hänga" i selen. men de kansek dom gör när dom är så små. så hon får ha liggdelen ett tag till. I övrigt är hon ju en stabil tjej som sitter själv på golvet.
    Jag har tagit för givet att det är en säkerhetsgrej när du har syskonsitsen uppe, att du knäpper fast den i styret, för att hålla sitsen på plats, om man säger så.
  • LoppanL
    TezzW skrev 2010-02-25 11:57:23 följande:
    En fråga till om ni orkar...? Ååkpåsen coconen till p&t är endast 60 cm lång vad jag kan utläsa med andra ord liten, passar någon annan åkpåse ev billigare i den?
    menar du cocoon eller åkpåse? Cocoonen är ju mjukliften och alternativ till den har diskuterats bara några sidor bakåt i tråden. Menar du åkpåse borde väl de flesta med uttag för fempunktsbälte funka. Vi har en från babyland som funkar bra.
  • LoppanL
    Ia 70 skrev 2010-02-26 20:46:56 följande:
    Jag e jättenöjd med fyndet av buggy bunny. kanon på huvudsitsen. Vill man ha den bak på syskonsiten får man nog uppfinna ngn smart lösning men inte omöjligt, o det stör inte alls att den e lite lång. Har bara inte tänkt ut hur, kanske säljer. e ju helt oanvänd. hihi
    Hmm, det var ju främst där jag ville ha den.. Får se om maken fått tag på några eller inte.

Är det någon som har, heter den lazy ted, den som man använder för att göra om till en babysitter? Vad jag förstått får man med en liten kudde till den, är den nåt bra? Vi är ju ute efter nåt stöd runt huvudet för lilltjejen, så om buggy bunnyn inte funkar så bra i syskonsitsen kanske man kan använda den kudden?!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17