Inlägg från: LoppanL |Visa alla inlägg
  • LoppanL

Phil & Ted syskonvagn del 17

Mawe123 skrev 2010-08-06 07:52:48 följande:
    Har nu fått flera mail ifrån pramworld där de skriver att Philandteds har förbjudit sina återförsäljare att leverera internationellt, bryter de mot det bli de uppsagda som återförsäljare.
    Jag hade inga som helst problem att köpa från pingpong. Tror bara det är engelska butiker som inte säljer utanför england. Kanske för att de är betydligt billigare än andra länder!?
  • LoppanL
    Linn 80 skrev 2010-08-10 13:41:00 följande:
    Är det ett bra pris 3000kr för en sport 2007? Ingår syskonsits,mjuklift,regnskydd, stänkskydd(vad det nu är)? Den är grå/svart och såg fin ut. Den e köpt 2007 ,så det borde väl vara en 07a då?
    Stänkskydden är väl mud guards /stänkskärmar vid däcken. Ingår nu som standard på vagnen..
  • LoppanL

Har vår sport ute på annons nu, la den ganska högt för att ha prutmån, men har knappt fått några intressenter, så nu har jag sänkt den en del, hoppas att vi kan bli av med den till ett hyfsat pris. Hade trott att alla tillbehör skulle vara mer intressanta också, men det har gått väldigt dåligt..

• LoppanL
    S a C skrev 2010-08-13 10:25:32 följande:
    Ååå, Explorern verkar ju jättebra!
    Det är som att dom lyssnat på vad jag sagt om min Sport och gjort det bättre. Smidig justering för viloläget, bättre broms, bältesknäppningen är enkel och en väldigt bra suflett som går att flytta på!
    Underbart!

Kanske är det inte så aktuellt att köpa en ny syskonvagn när man har en treåring och en ettåring...
    Men jag är faktiskt väldigt sugen på en!
    Vi ska ju trots allt gå fram och tillbaka till dagis iallafall i ett halvår till... 

Någon som vet vad den kommer att kosta?
    Har för mig att det var € 499 de tog på pingpong, så lite mer än det här i Sverige skulle jag gissa på..
    Nialex skrev 2010-08-13 00:26:57 följande:
    Folk är väl fattiga efter semestrarna.. Eller så har de inte kommit igång riktigt efter semestern.
    Det är väl kanske det. Ska resa bort om 2 veckor och vill verkligen få den såld innan dess och hinna köpa den nya vagnen, men utan att sälja den alltför billigt!
  • LoppanL
    kalmar brud skrev 2010-08-13 11:11:02 följande:
    Säljer du din sport när du precis har köpt en shopndrop?
    haha, ja vi fick ett infall när jag hittade en vagn som vi båda gillade. Stortjejen åker i prinicip aldrig vagn, så då ville vi ha en smidigare variant istället. Var knappt nåt vi ens nämnt innan, jag satt bara för skojs skull och tittade på vagnar..
  • LoppanL
    kalmar brud skrev 2010-08-13 12:28:42 följande:
    vad blev det för någon?
    Det blir en Koelstra Latinique.
  • LoppanL
    Rosenbarn skrev 2010-08-13 13:08:13 följande:
    Vilken cool
    Den ser lite coolare ut på bilderna än vad den är i verkligheten, men jag gillar den!
    bananna skrev 2010-08-13 14:37:21 följande:
    Nu måste jag fråga ett par till saker, som kanske får mig lite mer positivt inställd till min Sport. Har inte varit särskilt nöjd med den när bebis legat under, tycker det var trångt och bökigt. Men nu ska han nog snart kunna sitta upp och då undrar jag om det lättare barnet nödvändigtvis måste sitta i syskonsitsen och den stora i huvudsitsen?
    Vi har ofta haft 3½-åringen bak, just för att hon hoppar i och ur mycket, det har inte varit några problem. Precis som kaffeegott har vi även haft bara lilltjejen bak, jag tycker den har en tendens att tippa bakåt då i nedförsbackar, men på plan yta går även det helt ok.
  • LoppanL
    Linn 80 skrev 2010-08-15 17:24:54 följande:
    Är 4000kr för en sport 09 med mjuklift,syskonsits,regnskydd bra pris? Eller ett normalt pris? Känns som en 09a sjunker ännu mera typ i december för då är den ju 2år gammal.
    VI har precis idag sålt våran. Jag hade den först ute för 4700 kr, inkl syskonsits, cocoon, regnskydd och uv-skydd,  men fick ingen intressent, sänkte den till 4200 kr, och sålde den nu för 4600 kr inkl. dynor, adaptrar, shopndrop, skydd för fotstöd och skydd för varukorgen. Har fått flera som erbjudit 4000 för den, så det är nog däromkring det ligger..

blev inte en koelstra för vår del, blev en bt amsterdam istället, priset var så mycket bättre att det vägde över.
  • LoppanL
    Linn 80 skrev 2010-08-15 20:26:58 följande:
    varför sålde du din?
    Stortjejen åker så lite vagn, så vi ville ha något smidigare.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17