Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Hade du barn sedan innan?
Hur många försök får man innan man måste betala?
Jag hoppas vi slipper men jag vill ändå vara förberedd på det värsta:-/
Så bra att ni startat utredning Lappgeten och att ni verkar ha en bra läkare. Hoppas du får hjälp att bli gravid snart. Vi startade vår utredning 10 mån efter operationen för X och vi fick snabbt börja med ivf eftersom alla prover såg jättebra ut så den enda orsaken var uppenbarligen att mina äggledare inte var som de skulle. På tredje insättningen av embryo blev jag gravid och har nu en son på 1,5 år. Det är fantastiskt att ivf finns så att man kan få barn trots knasiga äggledare. Nu ska vi snart försöka få syskon till honom genom att använda de två frysta embryon som finns kvar.
Usch då Petra, inte roligt att vara inlagd och ha ont. Ska det bli operation eller väntar de och avvaktar ännu?
Lycka till med embryoinsättningen honeybunny78, det är inte alla som får något till frysen, men förhoppningsvis räcker det ju med ett embryo.
Jag vill instämma med att andra som försökt länge efter sitt X inte ska vara rädda att söka hjälp. Visst är det ju smidigare om man lyckas bli gravid utan hjälp, men kanske man måste få hjälp för att lyckas och då är det ju bättre att få den hjälpen relativt snart istället för att försöka och bli besviken varje mens år efter år
Lycka till med ivf Grip! Jag hade utomkvedshavandeskap hösten 2008 och fick en son med hjälp av ivf hösten 2010 (på insättningen av den 2:a frysta embryot fungerade det till sist).
Jag berättade för min närmsta chef och ett par kollegor både när jag opererades för X och när jag sedan gjorde ivf. Jag tyckte det var skönt att de visste. Nu när vi håller på att försöka f syskon med ivf så har jag däremot inte sagt något till någon
Hej. Kikar in här igen. Tråkigt att läsa om er som kanske har fått x för andra gången, det måste vara jättejobbigt. Jag har ett par gånger efter mitt x åkt in akut då jag misstänkt det pga smärta nere i magen men det har som tur är inte varit något men jag blir så nojig så fort jag får ont i närheten av vänster äggstock. När jag blev gravid med hjälp av ivf drygt ett år efter mitt x så var jag jätteorolig i början innan jag fick besked att det satt rätt. Nu ska vi strax påbörja ny ivf för att försöka skaffa syskon till vår son.
Lycka till chicky01. Jag påbörjade ivf ett år efter X och ett år senare föddes min son som blev till på den tredje insättningen av embryo. Nu är vi inne i ivf-svängen igen och försöker skaffa syskon