• Pemberly

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag tror man kan se redan nu i vecka 6 om det sitter i livmodern.

Vi lyckades tyvärr inte bli gravida på egen hand efteråt men fick en son med hjälp av ivf för drygt tre år sedan. Jag hoppas ni lyckas snart på egen hand. Det är flera här i tråden som gjort det. Men skulle det dra ut på tiden så vänta inte för länge med att söka hjälp

• Pemberly
    Ingrid83 skrev 2014-01-04 14:11:07 följande:
    Hej jag hoppar in lite har, har tva barn redan en som snart ar 3ar och en pa 20mander. fick ett utankveds i okt och blev operad forlorade en del blod men fick behalla aggledaren med nod och nappe. Nu borde jag vara i vecka 6 ska pa vul pa onsdag for att se om allt ar som det ska...

Jag hoppas att det sitter rätt den här gången
  • Pemberly
    Ingrid83 skrev 2014-01-09 13:02:10 följande:
    Jodå det fick sådär, dom såg en fostersäcken i livmodern denna gång :) men inget i den men är bara i V5 +5 så ska tillbaka nästa vecka och hoppas på mer en bara en tom säck
    Hoppas de ser mer då. Det var ju i alla fall bra att de såg något i livmodern. Även om man hellst ju vill ha en bebis ut av det hela så tar jag alla gånger hellre ett tidigt missfall än ett utomkvedshavandeskap (har ju upplevt båda).
  • Pemberly

Jag har ju hittils inte varit så orolig den här graviditeten men idag när jag hade lite ont nere på höger sida kände jag att jag inte pallade mer att inte säkert veta om det sitter i livmodern så jag ringde gynakuten och fick en tid imorgon. Det känns skönt. Jag hade egentligen tänkt vänta tills jag fick en tid för vul på min ivf-klinik men de hade julstängt ända tills idag och när jag ringde idag gick det inte att få vänta i kö utan bara ge sitt telefonnummer och vänta på att bli uppringd. Jag lämnade mitt nummer på förmiddagen men har ännu inte blivit uppringd så jag antar att de har en stor anstromning av samtal så här första öppna dagen. Hur som hellst kände jag i alla fall för en timme sedan att jag pallar inte att vänta längre så då ringde jag gynakuten. Som tur var tog de min oro på allvar eftersom jag haft tidigare utomkvedshavandeskap så jag kunde få en tid imorgon och naturligtvis höra av mig igen och få komma in akut om jag fick mer ont eller började blöda. Nu är jag betydligt lugnare. Jag kommer att vara i vecka 6+5 imorgon så de bör ju helt klart kunna se om det är i livmodern och jag hoppas att de kan se embryot också och se om det är i rätt storlek och kanske till och med hjärtslag om jag har tur

• Pemberly

Sent omsider ringde de tillbaka från där vi gjort ivf och vi fick en tid för vul 24/1. Så nu blir det två stycken vul med två veckors mellanrum. Det känns bra

• Pemberly

Efter mitt X hade jag extra ont vid ägglossning på den sidan nästan ett år efter och även när jag väntade sonen och livmodern växte så kände jag av det. Jag gissar att det berodde på lite ärrvävnad som det stramar i. Däremot nu senaste åren har jag inte känt av det heller vid ägglossning

• Pemberly

Jag förstår att det måste vara jättejobbigt för dig freakofnature. Tyvärr är det ökad risk att man drabbas igen om man redan haft utomkvedeshavandeskap. Blir du gravid igen ska du be gyn om att få komma på en tidig kontroll för att se om det sitter i livmodern.

• Pemberly

Tråkigt att så många inte tycker att de fått bra bemötande. Jag tycker att jag alltid fått bra bemötande på gynakuten i Uppsala både i samband med mitt X och vid missfall och när jag under åren ett antal gånger hört av mig och varit orolig för att ha fått X igen (senast nu i veckan då jag fick tid för undersökning dagen efter jag ringde)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3