• Pemberly

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej på er igen! I förrgår fick vi insatt ett embryo från frysen, så nu är det bara att hoppas igen.

• Pemberly

Beklagar RaraS att det blev missed abortion. Jag hade ju också det för några månader sedan. Inte så kul att liksom "samla på" olika sätt en graviditet kan gå åt skogen på. Jag hoppas att du snart lyckas bli gravid igen och att det går bättre den gången.

• Pemberly

Trevligt att höra ifrån dig igen tusa! Lycka till med ivf! Vi fick ju vår älskade son tack vare ivf två år efter X. Nu har vi gjort flera försök att få ett barn till men tyvärr ännu inte lyckats. Vi ska sätta in ännu ett embryo på tisdag

• Pemberly
    Gabbi88DA skrev 2013-12-03 09:59:29 följande:
    28/11 vecka för tidigt föddes mitt lilla underverk Malte. Vi mår båda såååå bra och x:et 20/8-12 är nästan glömt. Jag hoppas verkligen ni alla får chansen att uppleva detta, mäktigaste känslan

Grattis!
  • Pemberly

Vår son är tre år nu. Med sonen gjorde vi ivf på akademiska sjukhuset i Uppsala. Nu går vi på Carl von Linnékliniken i Uppsala. Visst är det jobbigt med misslyckade försök nu, men det var mycket värre innan vi fick sonen

• Pemberly

Nu har jag fått ett fint sexcellgigt embryo insatt. Nu är det bara att hoppas på det bästa

• Pemberly

Jag har inte alls lyckats hålla igång med träning de sista åren. Jag har gått ner alla graviditetskilona och väger ungefär som innan jag blev gravid med sonen nu. Det är nog tack vare att vi äter hyfsat nyttigt. Vi äter sällan snabbmat och jag dricker nästan aldrig annat än vatten och mjölk. Läsk högst någon gång i månaden och väldigt sällan alkohol. Kakor däremot är min stora last men det verkar som att vikten hålls stabil ändå nu tack och lov.

• Pemberly

Jag förstår att du oroar dig Kingston. Det har jag också gjort många gånger under de fem år som gått sedan mitt X. Varje gång jag får ont i närheten av äggledaren drar oron igång. Om det kan lugna lite så kan jag berätta att hittils har det inte varit något nytt X (men jag har varit hos gyn och kollat upp mig ett par gånger) utan annat såsom lite förstoppning, ofarlig cysta på äggstock efter ägglossning eller oförklarligt. Men det finns ju tyvärr en risk att det kan ske igen så får du mycket ont bör du kontakta gynakuten.

• Pemberly

Ja jag förstår att det är jobbigt med osäkerheten seline13. Jag behövde opereras men det kan ju gå tillbaka av sig själv så jag hoppas det gör det på dig. Det är ju ett bra tecken att hcg minskar

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3