Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Bra att hcg minskat. Åker du till Sverige kan du ju be närmsta gynakut att få mäta hcg för att kolla att det fortsätter minska
Bra att hcg minskat. Åker du till Sverige kan du ju be närmsta gynakut att få mäta hcg för att kolla att det fortsätter minska
Det är inte alltid det finns någon uppenbar orsak till varför det blir utomkvedeshavandeskap. Mitt var min första graviditet och jag hade inte haft någon infektion eller annat som kunde ge ökad risk.
Stora kramar Kingston och Supers
Nej inte ska du ge upp supers. I alla fall inte så länge det blir ägg som befruktas och ser bra ut. Tyvärr blir inte alla embryon barn men om de ser bra ut så lyckas det förr eller senare. Det är som att singla slant och vilja ha krona. Vissa har tur och får det första gången och andra kan ha otur och få klave många gånger innan det blir krona
Härligt att höra att det sitter på rätt ställe denna gång mariekarolina!
Jag tog ett digitalt test igår och det visade "gravid 2-3". Det känns bra att hcg ökat sedan förra veckan då det visade "1-2" och det stämmer ju med veckorna och jag plussade tidigt så jag är inte så orolig att det ska sitta fel. Det ska ändå bli skönt att få bekräftat med vul sen att det (förhoppningsvis) sitter rätt. Eftersom min ivf-klinik har julstängt så har jag ju inte fått tid till vul ännu. De öppnar inte förrän efter trettonhelgen.
Jo jag gör nog det om jag blir för orolig för att vänta men vi är bortresta nu över jul och nyår så jag kontaktar bara närmsta gyn här om jag skulle få ont på ena sidan eller blödningar
Tråkigt att höra att du fått mens bebinsmamma. Men ge inte upp, det är bara att bryta ihop och komma igen
Grattis till graviditeten och att den sitter på rätt ställe majbebbe!
Hej EDE. Jag känner mycket väl igen dig rädsla för att få utomkvedeshavandeskap igen. Den har jag levt med i drygt fem år nu (opererades i oktober 2008). Man får lära sig att leva med den men inte låta den ta över livet. Det är ju faktiskt en rationell rädsla eftersom man ju har ökad risk att drabbas igen så det är ju bra att vara vaksam på symptom så att man söker vård om man får liknande symptom igen. Tyvärr tar det bort glädjen lite över kommande graviditeter. När jag väntade sonen var jag jätteorolig fram till att vi fick göra vul och se att embryot låg i livmodern. Nu är jag gravid i vecka 5+5 och när jag hade utomkvedeshavandeskap åkte jag in till gynakuten med smärtor i vecka 5+6 så det känns lite jobbigt nu när jag är i samma stadie i graviditeten men jag har inte haft några blödningar den här gången så jag tror ändå att det nog sitter rätt.